Lapsi ei muistanut tasan tarkkaan miksi ilotulitteita sanottiin

Joo, äänen mukaan siskontyttö tais raketit nimetä. "Viupoks" jäi sanana elämään, ja sitä käytettiin monen monta uutta vuotta, ihan kuten mun esikoisen sanaa "joukki" joka siis tarkoitti joulupukkia :D
 
Joo, äänen mukaan siskontyttö tais raketit nimetä. "Viupoks" jäi sanana elämään, ja sitä käytettiin monen monta uutta vuotta, ihan kuten mun esikoisen sanaa "joukki" joka siis tarkoitti joulupukkia :D
Kieltämättä lapset on aika innovatiivisia. Itsekin alan helposti käyttämään lasten kehittämiä ilmaisuja, vaikka oikeaoppista olisi opettaa ne puhumaan sitä kieltä, mitä muutkin puhuvat, mutta... Niiden ilmaisut on niin lutusia. Joulupukkiakin sanovat kohteliaasti pöllöksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: mismina
Joo, äänen mukaan siskontyttö tais raketit nimetä. "Viupoks" jäi sanana elämään, ja sitä käytettiin monen monta uutta vuotta, ihan kuten mun esikoisen sanaa "joukki" joka siis tarkoitti joulupukkia :D
Meidän perheeseen on pesiytynyt käyttöön veljenpoikani aikoinaan lanseeraaman kinkilät sanan, jolla tarkoitti kynttilöitä. Sen jälkeen varmaan kukaan ole puhunut kynttilöistä kynttilöinä.
 

Yhteistyössä