Lapsi ei syö tarhassa!!

Meidän poika(1v10kk) aloitti pari viikkoa sitten tarhan. Kaikki on muuten menny tosi hyvin, mutta poika ei suostu syömään tarhassa yhtään mitään. Päivän ensimmäinen ruoka voi olla 16.30, kun päästään kotiin. Sitten onkin jo kiljuva nälkä. Onko muita kohtalotovereita? Miten sen lapsen sais siellä tarhassa syömään??!!!

Oon ollu mukana ruokailussa siellä päiväkodissa ja poika söi ihan hyvin. Taas seuraavana päivänä ei syönyt mitään. Maistamaan ne on sen "pakottanut" muutaman kerran....tuloksetta.

 
9 vuotta lto:na olleena voin vastata etta jotkut lapset reagoivat uuteen asiaan, kuten hoitopaikkaan vahan "kapinoimalla", eli eivat esim.syo. Yleensa tama menee ohi itsestaan kun lapsi on sopeutunut hoitopaikkaan. Tarkeaa on ettei syomattomyydesta tehda mitaan "juttua" eika pakoteta syomaan. Maistamissaanto on tietysti eri asia. Puhu sinakin kotona lapsen kanssa tasta asiasta mutta syyllistamatta. Kylla se siita! =)
 
Gerbeera
Heippa,

meillä alkoi tammikuun alussa hoito ja poika ei suostu siellä syömään. Tulee muiden kanssa ruokapöytään ja juo maidon ja närkkii vähän leipää mutta tavan ruokaa ei syönyt. Yksi päivä sanoin hoitajalle että laita poika hieman maistamaan sapuskaa jos siitä nälkä heräisi ja oli tämän avulla syönyt hiukan. Mutta luulen että tämä on reagointia hoidon aloitukseen. Ihmettelisin jos ei millään tavalla reagoisi.

Mutta olen ajatellut, että antaa nyt ensi viikon vielä mennä ja seurataan tilanetta. Nyt hän on ollut niin lyhkäsiä päiviä hoidossa että vasta totutellaan. Mutta meillä on sama juttu kuin teillä. KOtiin kun tullaan, ruokaa pitää olla heti eikä viidestoista päivä. Uskon että teilläkin menee ohi tuo vaihe ja sapuska porukassa alkaa maistua.
 
Meidän 3v lapsi aloitti syksyllä ryhmiksessä, on aina ollut hyvä syömään. Mutta. Nyt hoidossa menee aika muiden seuraamiseen; myös ruokapöydässä. Eli voi vähän näykkiä omaa ruokaansa, mutta ei siis syö. Vieläkin on tosi nälkäinen kotiin tullessaan 16-17 välillä. Uskon että asia korjaantuu ajan myötä, kunhan tottuu isoon ryhmään ja isoon elämän muutokseen.
 

Yhteistyössä