Lapsi hyppäsi täysiä mun mahan päälle :( Onko vaarallista mahassa olevalle vauvalle?

Ensi viikolla ollaan puolessa välissä raskautta, eli rv20. Tyttö tosiaan hyppäsi pyllylleen mun mahan päälle kun makasin selällään sohvalla :( Oliko vauva tuolta jysäykseltä kuitenkin turvassa? Aika imelästi sattui mahaan ja nyt ihan minimaalista vihlomista toisessa kylessä... Vauvakin aloitti liikkumisen tuon onnettomuuden jälkeen ja liikkuu edelleen...
 
"kiki"
ainahan kovat maha-alueelle osuvat iskut voi olla merkittäviä sikiölle, mut se onko isku ollut kova on vaikee ottaa kantaa noin kuvauksen perusteella. mutta vauva liikkuu > hyvä! seuraile nyt tarkasti liikkeitä ja soita vaikka neuvolaan ylimääränen ultrausaika jos jää mietityttämään tai jotain vuotoja tai liikkumattomuutta tulee.
 
1342t
Ei kuulosta siltä, että olisi täysillä hypännyt, sillä silloin kyllä lähtee ihan kunnolla ilmat pihalle, jos täysillä hyppää. Teit vaan vähän jonkun vaistomaisen väistöliikkeen, jonka johdosta kyljessä vähän tuntuu. Eipä siinä sen kummallisempaa.
 
Ok... Täällä on vaan se ongelma että pitää lähteä ajamaan 120kilometrin päähän päivystykseen :/ Ei tuo hirveän iso lapsi ole vielä, mutta kyllä se jo 12kiloa painaa... Nyt mä kyl huolestuin vielä enemmän!! :(
 
vauvahan siellä on kyllä turvassa mutta noissa tilanteissa se vaara liittyy siihen, että kova isku tms voi pahimmillaan auheittaa istukkaan vaurioita/irtoamista tai vahingoittaa kohtua. jos niin kävisi niin silloin tietysti vauvakin on vaarassa. soita päivystykseen ja toimi miten kehottavat. ainakin seuraile herkästi maha-alueen tuntemuksia.

luultavasti ei ole käynyt mitään.
 

Yhteistyössä