lapsi lyö?

neljä-vuotias poikani lyö todella helposti, ei osaa muuten kai purkaa negatiivisia tunteita? muita keinoja olen yrittänyt opettaa jatkuvasti. Lasta ei ole lyöty, eikä ole lyömistä nähnyt ( paitsi valitettavasti joskus televisiosta)
 
Otat vaan napakkaan syliin, ja pois pettymyksen tai raivon aiheuttamasta tilanteesta. Jos vaikka lapsi lyö, kun häviää pelin, pelilauta menee jäähylle loppupäiväksi. Tai jos lyö siskoa, joka käyttää värikynää, lähtee omaan huoneeseen jäähylle. Hyvästä käytöksestä pitää muistaa antaa loputtoman paljon kehuja! Koko ajan, itse asiassa. Näillä eväillä meillä ainakin on yksi pahempi uhma-aika ohitettu. Huomasimme myös, että on erityisen tärkeää tälle kiukkupussille löytää joku ihan oma taito, josta saa hyvän itsetunnon, ja tuntee että osaa (paremmin kuin muut). Meillä löytyi luistelutaito, jota harjoitamme hallissa, ulkona ja sisälläkin rullaluistimilla. Kannusta lastasi löytämään oma juttunsa, kyllä se siitä sitten!
 
Tutulta kuulostaa! Meillä neljävuotiaalla juuri sama vaihe...ja vähän vielä isoveljelläkin...hissukseen opettamalla ja ehdottomasti lyöminen kieltämällä tuntuu oppi menevän perille...olen myös neuvonut että jos oikein harmittaa,voi lyödä vaikka sohvaa,mutta ihmisiä ei!
 

Yhteistyössä