Lapsi omaan huoneeseen

Meillä siirrettiin 2v10kk ikäinen poika sunnuntaina omaan huoneeseen nukkumaan. Ennen sitä nukuttiin perhepedissä, sitten omassa sängyssä samassa huoneessa.
On jäänyt nukkumaan hienosti, ja nukkuu läpi yön, ovi kuulemma pitää jättää raolleen :)
Taisipa olla meillä oikea aika tähän, koska on (toistaiseksi) sujunut hyvin, ja poika itse halusi jo "ihan omaan makuuhuoneeseen" nukkumaan.
 
Meillä on enemmän mies ollut sitä vastaan että lapsi omaan huoneeseen liian pienenä :D
Tosiaan, sitten sovittiin että kun lapsi pyytää omaan huoneeseen, pääsee. Kun ihan yhtä hyvin nuo on nukkuneet samassa huoneessakin
 
Meilläkin nukuttiin perhepedissä/sivuvaunussa ensialkuun.
Tyttö siirtyi omaan huoneeseen 2½-vuotiaana, ilman mitään ongelmia. Poika siirtyi siskonsa seuraksi lastenhuoneeseen hieman ennen 2½ v ikää, eikä mitään ongelmia silloinkaan. Molemmat halusivat tuossa vaiheessa siirtyä itse :). Mikään ns. pakottaminen tai unikouluttaminen ei oo koskaan ollut mun juttu.

Kertaakaan ei oo edes tarvinnut komentaa noita takaisin sänkyyn, koska eivät juoksentele sängyistään pois, eivätkä pelleile vaan alkavat nätisti nukkumaan :eek: :D
 
manta
Meidän tyttö lähti omaan huoneeseen 6viikon ikäisenä. Sen verran piti tuhinaa ja ininää unissaan ettäomat yöunet kärsi eniten. Sitten sai nukuttua kunnolla vihdoin. Ovi aina öisin tietenkin auki.
 
Nyt seuraava operaati olisi kuopukselle isojen sängyn ostaminen, ja ehkä jo toiselle puolelle huonetta siirto. saas nähdä monesti tulee sängystä alas unessa, kun nyt kömmähtää vaan keskellä yötä mun päälle laidan yli.. :whistle:
 

Yhteistyössä