Lapsi perätilassa ja nyt rv 35. Tuttava vihjasi, että voi olla vammainen jne. kun viihtyy noin. Nyt hajoaa pää. :(

  • Viestiketjun aloittaja äääh
  • Ensimmäinen viesti
kolmatta odottelen
No jopa on "fiksu" tuttava kun puhuu vallan puutaheinää totuutena !
Lapsen asennolla ei ole mitään yhteyttä lapsen terveyteen, toki perätilassa olevan lapsen alatiesynnytys on riski joten sektio lienee viisain vaihtoehto.
 
"aloittaja"
Yritin googletella ja löysin kyllä ettei välttämättä tarkoita sitä, mutta voi tarkoittaa. Eli sellainen piilevä ahdistus jäi tuosta kommentista.

Vauvan vuoksi en uskalla alatiesynnytystä lähteä kokeilemaan, kun sairaala ilmoitti suoraan etteivät ole paljoa noita hoitaneet.

Ääh. :/
 
Minut on äitini masusta leikattu, koska olin perätilassa, enkä ole kehitysvammainen =)

Mulla kaksi säännöllistä alatiesynnytystä takana. Nyt tämä kolmas perätilassa, sektio edessä luultavasti, pelottaa minuakin!
 
"Kolmen äiti"
Mihin tämä tuttava perusti väitteensä, onko ammattiihminen ja nähnyt työssään tällaisia tapauksia? Meidän nuorimmainen oli välillä poikittain neuvolassa kokenut terveydenhoitaja ei välillä löytänyt vauvan päätä kun oli jossain kyljen kohdalla ihme asennossa, enimmäkseen vauva oli perätilassa. Välillä olo oli tukala kun vauva painoi ikävästi. Oli pienikokoinen niinkuin kaikki meidän lapset, ja mahtui pyörimään. Kääntämisyritys olisi tehty viikolla 38 mutta siihen ei lähdetty kun ultarassa selvisi että vauva on raivotarjonnassa ja siinä pysyikin sitten viimeiset viikot itse en enää tiennyt kun maha muljahteli ja pyöri miten sattuu ja olin aivan sekaisin missä ne potkut enää tuntuvat. Ja nyt tuo meidän poika on ihan terve 4-vuotias, synnytys meni aikoinaan kuin oppikirjasta ja muutenkin on mennyt hyvin kaikki.
 
"aloittaja"
Puhui tilastoista joista pyysin kyllä faktaa, mutten saanut. Silti tuosta puheesta jäi sellainen ikävä kaiku. Nyt pelottaa tosiaan tuon sektion lisäksi tuokin asia. Oma mieli kun ei näköjään poista noita tietoja vaikka kuinka käskisi. :/
 
lucifer
mulla esikoinen pyöri noilla viikoilla ympyrää... oli kiva kun päätti yöllä aina vaihtaa kanttia. oli jännitystä että kumminpäin syntyy. ihmeesti sopi kääntymään ihan loppuraskauksestakin kun päätti kerran kääntyä.

kertoo lähinnä siitä että omanpäänsä pitää sitten ulkopuolellakin:D
 
"Kolmen äiti"
No onpa ikävä tuttava sinulla, onko esimerkiksi kääntämisestä puhuttu mitään? Onko vauvan painoarvio kovin iso, mahtuuko vielä kääntymään? Sano tutullesi ettei tavitse pelotella noin!!
 
oeg
Sulla on todella typerä tuttava. Kerta kaikkiaan. Ihan sama, vaikka asiassa olisikin jotain totuuspohjaa, ei sitä silti läväytetä raskaana olevalle päin naamaa. Ja oisko nyt kyse ennemminkin siitä, että alateitse perätilassa syntyvällä lapsella on suurempi riski vammautua synnytyksessä kuin raivotarjonnassa syntyvällä? Ei siis siitä, että perätila sinänsä olisi syynä vammaisuuteen.

Mun sisko on muuten myös viihtynyt perätilassa ihan syntymäpäiväänsä asti, häntä käännettiinkin pariin otteeseen, mutta kääntyi aina takaisin perätilaan. Vasta syntymäpäivänsä aamuna kääntyi raivotarjontaan. On nyt 26-vuotias luokanopettaja.
 
vrs
Haha. :D Meijän kuopus teki vielä syntymäpäivänään volttia mahassa, parhaiten viihty ns risti-istunnassa. Oli lääkäreilläki hauskaa, ku tyyppi 4kg kiepsahteli ultra-anturaa karkuun. :D Ja ei, EI OLE VAMMAINEN.

Miks eivät muuten vaan käännä muksua? :confused:

Muoks.
Ja ihan alakautta tuo sitten synty, pää edellä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä