lapsi sairastuu, kumpi vain vanhempi oikeutettu sairaslomaan, vaikka asutaan eri osotteissa?

Elikkä siis tilanne meillä se että asutaan miehen kanssa eri osotteissa, ja poika virallisesti minun luona. Nyt hän on kipeä, ja olen ollut koko viikon pojan kanssa kotona, mutta huomenna minun pitäisi päästä töihin, mutta lapsen isä on sitä mieltä että hän ei voi ottaa sairasloma päiviä sen takia koska poika on kipeä, koska hän virallisesti asuu minun luonani...osaako kukaan neuvoa asiaa tai onko kokemusta, että onko asia näin?

Kiitos kaikille!!!
 
Työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään etävanhempaa lapsen sairasloman hoitajaksi.
Ja yleensähän se on max. 3 päivää, joka myönnetään vain kerran samalla kertaa. Ja se ei ole sairaslomaa, vaan aika, jolloin tulee etsiä hoitaja sairaalle lapsellesi.
 
Työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään etävanhempaa lapsen sairasloman hoitajaksi.
Ja yleensähän se on max. 3 päivää, joka myönnetään vain kerran samalla kertaa. Ja se ei ole sairaslomaa, vaan aika, jolloin tulee etsiä hoitaja sairaalle lapsellesi.
 
Työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään etävanhempaa lapsen sairasloman hoitajaksi.
Ja yleensähän se on max. 3 päivää, joka myönnetään vain kerran samalla kertaa. Ja se ei ole sairaslomaa, vaan aika, jolloin tulee etsiä hoitaja sairaalle lapsellesi.
 
Arcadean juttuun vielä lisäys että lähivanhempi voi jäädä kotiin hoitamaan lasta myös pidemmäksi aikaa mutta työnanajan ei tarvitse maksaa siitä palkkaa tiettyjen päiven ylityttyä(en muista monta päivää ja voi vaihdella aloittain)
 
Niin ja vielä lisäys. Tuosta sairasloma ajastakaan ei kaikissa paikoissa makseta palkkaa riippuen työehtosopimuksesta. Minulla ainakin on nyt vasta työpaikka, jossa se on palkallinen aika.

Ja työnantaja ei ole velvollinen aina hyväksymään edes palkatonta tuon ylimenevän osan jälkeen. Mutta onneksi varmaan harvemmin niin kenkkuja työnantajia on...
 

Yhteistyössä