Lapsi tuumas, että äiti musta olis kiva jos sua ei olis olemassa.

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:hug: No ei sitä nyt niin vakavissaan tarvitse ottaa hei.

Onko isänsä kanssa vähemmän aikaa kuin sun kanssas? Mä ainakin saan tämän tästä kuulla olevani varasijalla kun palkintoja vanhemmuudesta jaetaan.... mä olen aina kotona ja mies vähemmän.
 
lapset on kyl ihania kun pamauttaa asiat suoraan. Eikä niistä nyt tarttee niin tosissaa ottaa. Kuinka monet murkut pamauttaa vanhemmillee että olis paljon parempi jos sua ei olis? tai jotai muuta ilkeetä ja aivan tahallaan... pienet lapset ei edes ymmärrä mitä sanovat :)
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tyttö, minä kotiäitinä ja mies tekee töitä noin 50-60 tuntia viikossa :(
Sä olet itsestäänselvyys, aina paikalla. Isi on jotain spesiaalia kun se ei ole aina paikalla.

Tuttu juttu. :) Älä ota liian vakavasti.
 
Minkä ikäisestä lapsesta kyse ja onko tyttö vai poika? Kuitenkin tuo kuuluu ihan normaaliin kehitykseen eikä tarkoita sitä sillä tavalla miten me aikuiset se ajatellaan, joten älä ota sitä niin vakavasti :hug:
 
psykologiassa puhutaan oidipuskompleksista. Lapsi esim. jopa puhuu syrjäyttävänsä omaa sukupuoltaan olevan vanhempansa ja menevänsä naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan vanhempansa kanssa. Mä osittain uskon tohon psykoanalyysista tuttuun oidipaalivaiheeseen, joka kuuluu lapsen normaaliin kehitykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
4-vuotias lapsi.

Ei ehkä tajunnut mitä sanoi, mutta osui aika kipeään kohtaan, kun olen tuntenut että olen kaikille perheenjäsenille itsestäänselvyys :(
Mitäs jos tosiaan lähtisit vähäksi aikaa pois, joutuisi isikin pitämään kuria ja huolehtimaan rutiineista. Voisi hyvinkin tulla ikävä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
4-vuotias lapsi.

Ei ehkä tajunnut mitä sanoi, mutta osui aika kipeään kohtaan, kun olen tuntenut että olen kaikille perheenjäsenille itsestäänselvyys :(
Noniin vähän arvelinkin. Ehkä se lohduttaa sua että toi tosiaan on ihan normaalia. Se tyttö kun haluais omistaa isänsä ja voi olla sulle vähän mustasukkainen. Mutta kyllä se siitä ohi menee ja ihan yhtä lailla olet tärkeä
:hug:
 
vieras
Ei kannata pahopittaa mieltään.

4-vuotiaan yksi kasvuvaihe:

Lapsi voi olla ihastunut vastakkaista sukupuolta olevaan vanhempaansa ja mustasukkainen toiselle vanhemmalle. Ikäkauden loppupuolella hän alkaa samaistua omaa sukupuoltaan olevaan vanhempaan tai muuhun tärkeään omaa sukupuolta olevaan aikuiseen.

http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/4-5vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy
 

Yhteistyössä