lapsimessut

Kannattaako sinne mennä? Mulla on 6 kk lapsi, aika näppärät matkarattaat on, mutta mietin silti, että onko siellä ihan kamala ruuhka. Mitä siellä olisi tällaiselle vauvan vanhemmalle? Ne harrastemessut kyllä kiinnostaa myös.
 
Poika 6kk
En ole menossa, vois tieten olla ihan kiva..

Täältä lapista matkaa vaan tulee turhan paljon! Miksi noita ei vois järjestää muualla ku jossain niin etelässä aina
 
Siellä on kaikenmoista nimenomaan vanhemmille :D lastentarvikkeita & -vaatteita ymsymsyms. Kannattaa kyllä mennä, me oltiin isännän kanssa viime vuonna ihan kaksin siellä kattelemassa ja testailemassa vaunuja jne.

On siellä ruuhkaa kyllä, joten jos sulla on liina tai reppu niin se on kätevämpi, mutta rattaillakin varmaan pääsee.
 
On mulla kantoreppu, mutta poika ei viihdy siinä kuin ihan max puoli tuntia ja rattaat on pakko olla joka tapauksessa mukana, kun menen julkisilla sinne ja matka on liian pitkä olla siinä kantorepussa.
 
a
Menkää perjantaina, jos vain pystytte. Se on rauhallisin päivä, etenkin jos voitte mennä heti aamusta. Lauantai on ihan törkeä, siellä tulee hulluksi (meno on kuin Stockan Hulluilla päivillä -> mammat repii ilmaisia banaaneja toistensa käsistä...). Sunnuntainakin on vielä puoliltapäivin ruuhkaista, mutta iltapäivää kohti helpottaa. Messut pyörivät täysillä sunnuntainakin, ihan loppuun asti ja työntekijöillä alkaa huumori lentää, kun koittavat sinnitellä viimeiset tunnit. :)
 
Tinii harmaana
Siellä on vaunuparkki johon voit jättää vaunut jos ne haluat jättäää hetkeksi pois!
Me oltiin viime vuonna esikoisen kanssa, tyttö silloin joku 7-8kk ja eipä siellä ihan hirveästi ollut noin pienelle kun ei ollut järjettömiä rahoja shoppailla.
Nyt esikoinen jo lähemmäs toista vuotta niin uskon että hänkin saa siitä jo enemmän irti, kuopus sen sijaan kulkee matkassa mukana kantorepussa, vaunut jätetään vaunuparkkiin.
 
Kiitos tosta vaunuparkkitiedosta! Kuulostaa hyvältä. Nyt täytyy vaan toivoa, että poika suostuu olemaan siiinä manducassa. On meinaa ollut vähän hankaluuksia sen kanssa. Ajattelin lähteä heti, kun poika näiltä aamun päikkäreiltä herää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Kiitos tosta vaunuparkkitiedosta! Kuulostaa hyvältä. Nyt täytyy vaan toivoa, että poika suostuu olemaan siiinä manducassa. On meinaa ollut vähän hankaluuksia sen kanssa. Ajattelin lähteä heti, kun poika näiltä aamun päikkäreiltä herää.
Voi hyvinkin olla että hän viihtyy siinä nyt kun on niin paljon ihmeteltävää :)
 
Mä en lähtis edes aseella uhaten, sen verran siellä on ryysistä.
Mies kävi eilen kahden isomman kanssa jo katsomassa messujen pystytystä, ja ottaa ne varmaan sunnuntaina iltapäivästä mukaan, mutta mä en vaan pysty.
 
vieras
Mä en missään tapauksessa lähtisi vauvan kanssa työntelemään rattaita sinne ruuhkaan.


Toki siellä on kaikkea kivaa; vaatteita, leluja, askartelutarvikkeita yms. näytillä, mutta tällöin pitäisi ehdottomasti noin pieni vauva jättää pois.

 
Pitääpä nyt vielä mainita, jos joku kommentoineista sattuu huomaamaan, että ihan kivasti meni siellä messuilla ja poika sen verran mukavasti oli rattaissa, ettei tullut edes manducaa testattua. Tosi leveät käytävät oli muihin messuihin verrattuna, joten hyvin pääsi liikkumaan.
 
Huomenna
Olemme ekaa kertaa lähdössä lapsimessuille, mukana 1,5-vuotias ja pieni koululainen. Onko kokeneilla kävijöillä vinkkejä tai tänään käyneillä suosituksia hyvistä vierailukohteista messuilla?
 

Yhteistyössä