Lapsiperheet, paljonko teillä menee kk rahaa ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja Tampio
  • Ensimmäinen viesti
2 aikuista 4 lasta ja noin 400-500e/kk menee ruokaan. Tiukilla ollaan oltu, mutta esim kasviksista, hedelmistä yms ei tingitä. Nyt kun talous alkaa olemaan pikkuhiljaa mallillaan, nousevat varmasti ruokamenotkin, koska alan ostamaan entistä enemmän luomua.
 
"vieras"
Meillä samat menot ja 4hlöä. Olen kotona, joten jokapäivä laitetaan väh. 1krt ruokaa. SYömme puhdasta, miel. luomua, mahd. vähän prosessoitua, mahd. vähän lisäaineita sisältävää yms. terveellistä kotiruokaa.
 
4 hlöä, ruokamenot n. 600e/kk. (Tai siis tuohon sisältyy kahden lapsen vaipat ja pienimmän tuttelit+hedelmäsoseet, säästetään paljon kun teen kasvis+lihasoseet itse.) Olen päivät lasten kanssa kotona ja teen ruoan yleensä 1-2 krt päivässä, välillä isomman satsin jota sit syödään kaksi päivää. Ruoka tosiaan on kallista, ka kallistuu näköjään koko ajan vaan enemmän, kannattaa käyttää tarjoukset hyödykseen!
 
"vieras"
meitä on 3 ja kauppalasku kissan-ja koiranruokien kera n. 200 e kuussa. Paljon kasvatetaan itse ja kuljetaan marjamettässä. Nytkin on talveksi liki 20 litraa vadelmaa pakastimessa, mustikkaa 5 litraa ja lisää poimitaan sekä mansikoita 15 litraa. Puolukoita poimitaan aina paljon. Mehuja en ole tuonut vuosikausiin kaupasta, teen itse ja poika tykkää, samoin jogurtit ja viilit ei pojalle maistu mutta tykkää kiisseleistä yli kaiken.
 
"Zarppa"
Meillä on 6 henkeä, 1 muutti juuri omaan kotiin, ja viime kuun ruokalasku oli 850 euroa. Meillä ei tingitä hedelmistä eikä kasviksista, säästö otetaan muusta, esim. ei tarvi olla kalleinta ketsuppia eikä kalleinta mätitahnaa, näissäkin olen huomannut hinnoissa 3 -5 e erotuksen.
Ja joo, ennenkuin kukaan ehtii nälvimään, tiedän että 3 euroa ei oo paljokaan, mutta kun niitä 3 euroa heittelee sinne tänne ja joka päivä, niin tulehaan siitä kuukaudessa mukava summa.
 
"minde"
Meillä kaksi aikuista ja yksi 1,5v. ikäinen. Ruokauppaan menee kuukaudessa 700 eur. En hirveesti katsele hintoja, ostan laadukkaita lihoja jne. Aika tuhlari mielestäni jos menee 100 euroa. Sitten tietysti jos kestitsee paljonr vieraita niin kulut nousee äkkiä.
 
vierass
[QUOTE="vieras";24301533]Meillä menee tuplasti, kaksi aikuista ja poikaa ja kotona (5 ateriaa päivässä). Heti kun palaan töihin, lähee ruokalaskustakin tavaraa pois, lapset syövät pk:ssa ja koulussa.[/QUOTE]

No kyllä me ollaan kesä syöty tolla 400 eurolla, vaikkakin ollaan oltu lomalla eli syöty pelkästään kotona. Ja silloin kun vielän hoitovapaalla niin rahaa meni tosi vähän, kun tein leipiä myöden itse kaiken... Arkena menee saman verran, kun en jaksa niin paljoa panostaa tohon kokkaukseen...
 
"argh"
Siis mä kans oon miettinyt,et oonko tosiaan alkanu tuhlaan kun ruokaan menee nykyään n.90e joka kerta ja parikertaa viikossa pitää käydä..eli tuossa 800-1000e luokkaa on meillä neljän hengen ruokamenot ja ostan halvimmasta päästä kaiken...Ennen riitti 400e kuussa,nyt ei puhettakaan,eikä olla muutetta ruokavärmeitämme ainakaan kalliimpaan suuntaan.
 
Ihan liikaa. Kesäkuun K-ryhmän ostokset ovat olleet n. 600€ ja olen varmasti muutaman kerran käynyt mm. Valintatalossa. Eli olisko jotain 800€? Meillä oli kyllä kesäkuussa vieraitakin ja tuli ostettua sellaisia herkkuja, mitä muuten ei. Ja olutta.

Meillä on siis 2-5 lasta ja 2 aikuista... Kesäkuussa oli puolet ajasta 3 lasta, 2 aikuista + vieraita muutaman yön (täysihoidolla ikäänkuin).
 

Yhteistyössä