Lapsiveden menosta!

Soita sairaalaan ja kysy, sillä ohjeet vaihtelevat mm. sen mukaan, onko supistuksia, monesko synnytys, kuinka nopeita olleet synnytykset, lapsiveden väri, pään kiinnittyminen tai vauvan laskeutuminen, tarjonta... Ekaa synnyttäessäni kehotettiin, etten odottaisi aamuseitsemää pidemmälle (soitin kolmelta), mutta tokasta kehotettiin tulemaan pian, tosin syynä se, että eka synnytys oli aika nopea ja tokasta mulla oli jo kunnon supistukset siinä vaiheessa kun soitin. Mulla myös vain jotain 10 min perille. Tsemppiä synnytykseen! =)
 
itsellä kun meni vedet kotona soitin sairaalaan ja sanoivat että parin tunnin sisään olisi hyvä tulla.
Onneksi en kuitenkaan jäänyt kotiin oottelee vaa lähin sairaalaan melkein heti koska kipeet supparit alkoivat melkein heti vesien menon jälkeen..niin ja toinen oli tulossa..
 
Mitäs se tarkoittaa, kun puhutaan, että "kuulin rusahduksen ja sitten tuli vedet"?? siis ettäkö se kalvo sieltä repee ja siitä se ääni?? Tää on ainut palsta, missä oon moiseen törmännyt ja siksi vähän kummastelen...
 
Me mentiin aika nopeaan synnärille vaikka vain 5min matka kun en tiennyt ihan tarkkaan vesien väriä (sininen aluslakana mille tuli)
sanoivat kyllä kun soitin että voi syödä rauhassa aamupalan.
Aamupalan !, no en olis saanu murustakaan alas.
Synnärille kun mentiin olin 1cm auki, tunnin käyrässä olon jälkeen pääsin synnytyssaliin.
 
meille taidettiin sillon valmennuksessa sanoa että viimeistään 2 h päästä oltava sairaalassa. mutta kun mulla meni vedet klo 9 niin kyllä me oltiin jo kympin jälkeen sairaalassa. ja hyvä niin kun pienne sydämessä oli häikkää, niin saatiin sitä sitten koko ajan seurata. :heart: ja terve vauva syntyi klo 22.00 illalla.
 
taidettiin mennä n.2h vesien menosta laitokselle.. esikoista synnyttämään.
Jos vauva on kiinnittynyt niin silloin voi ootella kotosalla rauhassa, mutta jos ei, niin sit pitäis mennä heti, napanuoran esiinluiskahtamis vaaran vuoksi. Kannattaa kuitenki heti soittaa synnärille niin saa neuvot miten toimia.

mymmelis itse tunsin kunnon muljahdus/napsahduksen kun kalvot puhkesi... mitään en kuullut mutta tunsin :)
 
Minulta kun meni vedet esikoisen kanssa niin soitin sairaalaan ja kysyin mitenkä koska pitää tulla... ei tuntunut supistuksia vielä. Käskivät rauhassa käydä vaikka suihkussa ja juoda kupin teetä ja sitten pikkuhiljaa lähteä sairaalaa kohti, jos alkaa supistelemaan kovin lähtee heti.

Vesien menosta kesti ehkä vajaa 7h kun lapsi ulkona.
 
mistä muuten tiesitte että kyseessä on tosiaan lapsivesi jos sitä tuli vaan vähäsen kerralla? itsellä tosi runsas (ja ajoittain vetinen) valkovuoto jatkunu nyt muutaman viikon, paha sit sanoo mikä on itse lapsivettä jos sattuis tulemaan.. :eek:
 
Mulla meni vedet illalla ja sanoivat, että jos ei supistele niin odota maximissaan aamuun. Ei ihan aamuun asti ootettu, mutta neiti syntyi silti vasta illalla 25 tuntia vesien menosta. Naistenklinikka siis ohjeisti että 12 tunnin kuluttua vesien menosta on mentävä, jotta voidaan antaa antibioottitippaa. Meillä kyseessä oli esikoinen. Niin, ja kyllä vesien menon huomas, kun sitä tuli kun pissaa, mutta ihan itsestään lirahti.
 
mulla meni vedet aamulla kello 6. supistukset alko tai pienet menkkakivun tapaset krampit alko melkee heti sen jälkeen. sairaalaan lähdettiin 10 aikaa ku krampit muuttu vähä kivuliaammiksi. siitä pari tuntia myöhemmin syntyi tyttö:)
 
Minäkin oon miettiny et milloinhan ois oikea aika lähteä synnärille jos vedet menee...Neuvolassa eivät ole osanneet kertoa onko vauva kiinnittynyt vai ei. Kaiksi eri neuvolatätiä on tutkinut ja kumpikaan eivät olleet ihan varmoja.Sit kuitenkin sanotaan et jos ei ole kiinnittynyt niin makuu-asennossa mahd.ambulanssilla synnyttään. :headwall:
 
Mä oon kuullu tälläset ohjeet, että vesien menosta 2 tunnin kuluessa sairaalaan. Jos on tieto siitä, että lapsi on perätilassa niin sitten makuuasennossa matkaan, muuten voi mennä ihan autossa istuenkin. Tiiä näistä, niin erilaisia ohjeita tulee joka paikasta.
 

Yhteistyössä