lapsivesi hävinnyt

Hei

Olin juuri äiti polilla ultras ja sisätutkimuksessa. Sisätutkimuksessa kävi ilmi, että paikat auki yli 2:lle sormelle ja sisäsuu niukasti auki ja lapsivesi määrä todella niukka.
Viikko sit oli paikat sormelle auki ja sisäsuu kiinni ja lapsivesi määränormaali.

Kuitenkin mulle sovittiin käynnistys aika vasta maanantaiksi.

Olen kuitenkin jostain lukenut, että ei ole ihan normaalia toi vesien häviäminen viikossa ja että olis pitänyt periaattees käynnistää jo nyt.

Viikkoja on jo 37+4. Lääkäri oli joku virolainen ja alkoi väittämään, että ei saa käynnistää ennen viikkoa 38. Mulla on kuitenkin käynnistetty aikaisemmat viikolla 37+5 ja 37+3 ja molemmat syntyi siitä 2 päivän päästä..

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta lapsiveden häviämisestä ja mitä teille on tehty?
 
Soitin naisten klinikalle. Siellä sanottiin,että ei mitään hätää. Määrä on kuulemma riittävä...

Kaippa se lääkäri tietää. Lohduttavaa... =)

No kaippa se tästä. Sen lääkäri tutkimuksen jälkeen on nyt alkanut tulemaan kamalia supistuksia ja lepokaan ei auta. Tulee taas tiukasti 10 min välein.
Mutsi kehotti mua olla tekemästä yhtään mitään,kun silloin ennen määrättiin äiti täys lepoon, jos lapsivesi oli alkanut häviämään....

 
Tuskin siitä on mitään haittaa, vaikka synnytys käynnistyisi nyt itsestään, ilman lääkkeitä. Pitkään vedettömänä oleminen lisää vauvan infektioriskiä, mutta kyllä teitä siellä sitten tarkkaillaan. Toivottavasti pääset pian synnyttämään ihanan pamperon!

Lepoon määrätään, jos synntytys halutaan estää. Siis, jos kyseessä ennenaikainen synnytys. 34 viikon jälkeen katsotaan vauvat niin kypsiksi, ettei synnytystä enää varsinaisesti estellä, esim levolla ja lääkkeillä, kuten hyvin ennenaikaisilla tehdään.
 
Supistukset vaan jatkuu ja kipeentyy,mut tulee vaan samaan tahtiin kuitenkin koko ajan ja kamala selkä särky iski päälle kanssa, joka kipeentyy supistuksen aikana ja toisaalta lieventää sit taas alavatsan kipua.
Nyt pitää alkaa seurailemaan tarkkaan tota kelloa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja talluska:
Supistukset vaan jatkuu ja kipeentyy,mut tulee vaan samaan tahtiin kuitenkin koko ajan ja kamala selkä särky iski päälle kanssa, joka kipeentyy supistuksen aikana ja toisaalta lieventää sit taas alavatsan kipua.
Nyt pitää alkaa seurailemaan tarkkaan tota kelloa... :D
Pikkuinen haluaa ulos samaan aikaan kuin sisaruksensakin :D :D onnea ja paljon supistuksia jos niitä halusit :wave:
 
Joo,ei enään ainoatakaan käynnistystä. On ne niin kamalia.
Ja supistukset vaan jatkuu ja joka sopistuksen aikana jotain valahtaa housuun,et kai se selittää sen,mihin se lapsivesi on hävinnyt pitkin viikkoa
 
Jos lapsivettä lorahtelee niin sillon yleensä pitää mennä sairaalaan vaikkei synnytys olisi käynnissäkään. Infektioriskin takiahan silloin otetaan säännöllisin välein verinäytteet ja yleensä synnytys käynnistetään vuorokausi vedenmenosta.
 
No täällä sitä vielä ollaan. Katsotaan kuin käy... Kätilö oli sitä mieltä, että ei voi olla huomaamatta, jos lapsivettä tulee, mut just sain kuulla että yhdellä tyypillä ei ollut käynnistys päivänä lapsi vettä juuri ollenkaan ja ei se ollut huomannut mitään, et olis lorahdellut tai vastaavaa....

Aivan kamalia nää supistukset. Kipu vaan kovenee,mut 10 min aika ei vaan tunnu lyhentyvän ollenkaan.

Täytyy taas jossain välissä äitipolil soittaa... Pelottaa vaan, et loppuu taas kesken kaikki supparit,jos nukkumaan menee, mut silloin ei vaavi ole vielä valmis ulos tulemaan...
 
eikös sitä sanota et jos ei kestä enää kotona saa mennä näytille...eihän sen ajan tartte lyhentyä...toivottavasti saisitte nyytin syliinne pian... niin ja lapsivedestä, eikös ne siitä sano et se tuoksuu makealle???
 
Meillä käytäntö täällä,et jos ei kunnolla supistukset tee töitä ja menee polil näytil, niin iskee piikin persuksiin ja unten maille sen jälkeen... Kyl nää kivut viel kestää. Keinun tässä tietsikka tuolil ja välil kävelen ympäri kämppää :kieh:
 
Kannatan talluska polille menoa ja sen piikin + troppien ottoa. Jos ne meinaan pistää petidiiniä, niin sehän monesti potkaisee synnytyksen kunnolla vauhtiin :) Ja vie mukavasti kivut hetkeksi. Jos vielä saat nukahtamislääkken, niin saat nukkua muutaman tunnin ja sit eiku synnyttämään =)
 
kuulostaa kyllä aika normaalilta käytännöltä, eihän sillä vauvalla siellä mikään hätä ole muutamaan päivään vaikkei vettä olisi juuri ollenkaankaan ja onhan se paras syntyä varmasti täysiaikaisena 38 viikolla, vaikka muutama päivä ei niin tarkkaa teekkään, mutta silti
 
Vauva on valmis syntymään viikon 36 jälkeen.... Lämmin suihku ei auttanut ainakaan siihen loppumiseen,mut ei ne voimistunutkaan.
Soitan sinne äiti polil muutaman tunnin päästä, kun nyt tais hieman tiheentyä väli.
En ole ihan varma, kun olen mikron kellost aikaa katsellut ja just huomasin, et sitä oli käyty hieman säätämässä. Ihmettelinkin, et miks aika on pysähtynyt :LOL: Mut tasaiseen tuntuu tulevan kuitenkin
 
talluska..
me saatetaan sittekki saada samoihin aikoihin vaavit..mulla voi olla viimeinen ilta kotona..mulla on kohdunsuu 3cm auki ja kanavaa ei ollenkaan ja vauva tosi alhaalla,seuraavat supistukset kun tulee nii synnyttämään,näin sanoi lääkäri
 

Aivan kamalia nää supistukset. Kipu vaan kovenee,mut 10 min aika ei vaan tunnu lyhentyvän ollenkaan.

Jos jaksat/pystyt Kuvaile miltä supistus tuntuu?Voiko verrata "mihinkään" Mua nimittäin alkaa jännittää ens kuun synnytys ja mietin sitä koko ajan tai useasti vaikka toivonkin että alakautta tulisi
:/
 
mulla supistus tuntuu niin että ei oikein kykene liikkumaan kun tuntuu että jalkojen välistä tippuu joku,ja joko alaselkään polttaa tai mahaan..joskus tuntuu että ala osasto kirjaimellisesti repeää..ei ne näin jälkeen päin mietittynä tunnu kivuliailta mut kyl ne pikkasen on :LOL:
 
Noh ei vieläkään mitään. Puol 3 yöllä loppui, kun otin särkylääkkeen, et pääsen nukkumaan.
Nyt on paikat ihan hellänä, et saas nähdä taas....
Mulla samat kivut suurin piirtein, kuin dogtoril.
Tuntuu sellainen painava kipu alapäässä, kuin joku tulisi ulos ja sit alavatsaa repii ja välillä sellainen olo, et joku olisi laittanut vanteen kropan ympäri, kun kiristää ja kipuilee selän kautta alavatsaan.
selkäsuorana ei kykene kävelemään, kun ei pysty rentouttamaan itseään.

Eilen tosiaan tuli niit 10 min välein koko hemmetin päivän ja ne on sitä arvokasta työtä tehneet, et saas nähdä alkaako taas kohta supistelee...
Kyl tää tuloa täältä tekee kovaa vauhtia...
Mulle on ihan sama, et kuka on mitäkin mieltä, mut mielummin haluan tän syntyvän nyt, eikä mnaanantaina, kun tahdon sen yhden normaali synnytyksen.
Enempää en lapsia ajatellut tässä lähi-aikoina meinaan tehdä ja kun tää hepatogestoosi on mulla nyt ollut näissä kolmessa raskaudessa, niin se tulis olemaan lopuissakin

 
Nyt läks loppu tulppa äsken vessassa käydessä.
Joskohan se nyt sit tästä, kun sitä on irronnut jo pidemmän aikaan ja nyt tuli sit sellaista ruskeaa veren sekaista limaa...
Jos vaikka nyt ennakois tulevasta, kun eilen olin jo niin kipeä, et seuraavaks tuskin supistukset loppuu
 

Yhteistyössä