Lapsivesien menosta?

  • Viestiketjun aloittaja nm84
  • Ensimmäinen viesti
RV 37
Minä en kyllä huomannut vesien menoa...lähdin synnyttämään kipeiden supistusten takia. Taisi vedet mennä synnärillä kylpyammeeseen, jossa olin avautumisvaiheen. Mutta en kyllä huomannut sitä itse...missä vaiheessa sitte mennytkään :whistle:
 
Haukkatar
Mä kyllä huomasin kun vedet meni. Aamulla olin nousemassa sängystä ylös kun kesken nousun valahti lämmin neste pitkin jalkoja ja sitä sitten lorahteli vähän väliä synnytykseen asti.
 
Paksu
Mulla on kahelta ekalta menny oikein kunnolla tulvahtamalla.Sitä tuli kerralla tosi paljon ja koko matkan sairaalaan...Olin aivan märkä!!!Nyt odotan kolmatta, perjantaina la.Ei oo vesiä kuulunu viel.Saa nähä miten käy.Eli varmaan aika yksilöllistä...Toisilla vaan tihkuttelee.
 
katja80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2005 klo 13:16 RV 37 kirjoitti:
Minä en kyllä huomannut vesien menoa...lähdin synnyttämään kipeiden supistusten takia. Taisi vedet mennä synnärillä kylpyammeeseen, jossa olin avautumisvaiheen. Mutta en kyllä huomannut sitä itse...missä vaiheessa sitte mennytkään :whistle:
ekalla kerralla piti puhkoa kalvot ennen ku veet meni.
Mulla sama juttu toisessa synnytyksessä ja nyt kolmannes tiputteli vissii pikkuhiljaa :whistle: (kai)
 
Kyllä huomas, ensin alkoi tiputella, ja senkin erotti valkovuodosta. Sitten kuului se kuuluisa poks, ja silloin valahti kaikki vesi.
Mietin tätä, kun katoin subilta frendejä, ja Rachel sanoi, että häneltä taisi mennä vedet.. Mä kyllä huomasin, kuulin ja tunsin! :)
Mutta yksilöllistähän se on kaikilla, mulla vaan oli niin klassinen tapaus.
 
Herasin keskella yota kipuun jota en tunnistanut. Auts! Teki todella kipeaa! Ihmettelin ja nousin sangysta unenpopperoisena. Parin minuutin kuluttua alkoi lammin neste valumaan reisiani pitkin ja lattialle muodostui latakko. Oi ei, en juuri nyt jaksaisi, oli ensimmainen ajatus. Toisaalta olin jostain lukenut etta jos vedet menee on lahdettava sairaalaan. Onneksi lahdinkin silla vain 2 tunnin kuluttua esikoiseni, tanaan 4 kk vanha tyttareni, syntyi :).
 
Mä kyllä huomasin. Luulin aamulla että pääs pissat housuun. Lähdin juoksemaan vessaan ja samalla lorahteli matkalle. Kun pääsin pöntölle istumaan huomasin että jalkoja pitkin valuikin veristä nestettä ja kesti vähän aikaa tajuta mistä oli kyse.
 
Meillä poika syntyi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Saunan jälkeen olin kahvilla kun yhtäkkiä kastu housut. Vettä holahti aina liikkuissa, ei tullu kaikki kerralla. Siitä sit lähettiin saman tien sairaalaan vaik ei supistuksia ollu laisinkaan, ainoastaan selkä tuli kipeeks ja muutaman tunnin päästä oli jo laps maailmas..
 
Naana79
Mulla ainakin tuli sellanen tunne että vois pissa tulla vaikkei pissattanu! :/ Nousin sängystä ylös ja jalkoja pitkin valu lämmintä nestettä...ei voinut pidätellä tai mitään-kunhan valui vaan!Hassun tuntoista,ainakin mun mielestä :LOL: :LOL: Eka supistukset tuli sitte taksissa puolen tunnin kuluttua.... =) B)
 
Mulla tuli raskauden aikana hirveesti valkovuotoa ja välillä sen oikein tunsi ku sitä lorahti housuihin, olin jo sairaalassa käynnistyksen jäljiltä odottelemassa josko jotain tapahtuis, lähdin kävelemään sairaalan kahvilaan. Tunsin kun jotain lorahti housuun, ajattelin että se on valkovuotoa, mut sit vaan lorahteli koko ajan enemmän, puolijuoksua takas huoneeseen ja vessanpytylle istumaan ja sieltä ne vedet pikkuhiljaa lorisi. En kyl usko et vesien meno voi keneltäkään jäädä huomaamatta. Mut limatulppaa ei välttämättä huomaa, kyl mul vähän jotain limaa tuli siinä samalla ku vedet meni et se oli varmaan sit sitä.
 
MistyN
Mulla hulahti ekasta lapsivedet kun nousin sohvalta. Ei voinut jäädä huomaamatta :D
Kahdesta seuraavasta onkin sit ollut korkeenveden menot....
Inhottavaa, kun koko ajan tihkui :(
saa nähdä miten tän nelosen kans sit menee... :D
 
En huomannut, jäi arvoitukseksi koko lapsivesi. Ammeessakaan (tai muuten vedessä) en ehtiyt olla, joten ei ole sinnekään voinut huomaamatta mennä. Ja kyseessä oli normaali alatiesynnytys. Kai sitä sitten tiputteli hyvin vähitellen valkovuodon mukana.

-edelleen ihmetyttää- :/
 
miz
Mulla meni vedet vasta synnärillä, ja ne menikin sitten oikeen humahtamalla ja hieman verisenä. Kyllä tuli kunnon lätäkkö lattialle! Kivuliaat supistukset alko välittömästi sen jälkeen.
 

Yhteistyössä