Lapsivettä vai jotain muuta?

Onko muille käynyt niin, ettei tiedä tuliko lapsivesi vai tuliko pissat housuun...? Minulle kävi niin rv:lla 37...Kävin tarkistuttamassa tilanteen synnytysvastaanotolla, sillä olin ihan varma lapsiveden menosta, mutta olinkin väärässä eli pissat oli vain tuleet housuun. Aika noloa, mutta näitä kuulemma sattuu muillekin. Seuraavalla kerralla kun housut kastuu niin mistä tiedän onko se sitä vai ei!?! Kertokaa!
 
mammammaa
Käy vessassa, jos lorina jatkuu tarpeidenteon jälkeenkin, nii se on sitte lapsivettä. Tai jos tipottelee, nii pistä pikkuhousunsuoja, sen pitäis olla kyllä aika pian läpimärkä jos lapsivesi vuotaa.
 
Lapsivesi tuoksuu sellaiselle makealle. Pissa taas..noh...pissalle... Jos epäilyttää niin pyydä neuvolasta sellaista olikohan lanungo paperia (paperi liuskaa) millä voi testata että onko lapsi vettä vai ei. Paperi muuttuu selvästi siniseksi jos lapsivettä mutta jos jotain muuta niin kastuu vain. Itse sain viime raskaudessa sitä kun epäilin että lapsivettä lorahtelee ja sitähän se sitten lorahtelikin...
 
halukas kivulias
Mulle kävi niin, että viikolla 38 tuli yöllä liraus jotain nestettä vuoteeseen ja olin varma, ettei se ole pissaa. sitten vielä aamulla ylös noustessa tuli lattialle vähän jotain nestettä. Tämän jälkeen ei tullut enempää. Synnytys alkoi vasta viikolla 42. Minä sain kätilötuttavaltani tuolloin sellaisia tikkuja, joilla voi kokeilla emättimestä onko siellä lapsivettä. Tikun väri olisi muuttunut, jos olisi ollut lapsivettä. Ei muuttunut. Mutta teinkin testin vasta kyseisenä päivänä vasta iltapäivällä.
 
No multa tuli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa kerralla sellainen määrä vettä ettei ollut mitään epäilystä siitä oliko se pissaa vai lapsivettä. Ja sitä veden tuloa vaan jatkui ja jatkui kovalla voimalla, että pelkäsin koko automatkan, että kastelen auton penkin. Sitten Jorvissa pyysivät minut istumaan pehmustetulle sohvalle ja odottamaan kätilön tuloa. Eivät varmaan tajunneet, että multa sitä vettä tuli ihan hemmetisti koko ajan. Kätilökin tajusi tilanteen vasta, kun tarkistuksen jälkeen näki sen lätäkön hoitopöydän alla lattialla.
:LOL:
 
Pitääpäs kommentoida, kun ittelle kävi näin... Rv:llä 37+3 vuonna 2004 heräsin aamuyöstä pieneen kipuiluun selässä. Ajattelin sit jaloitella ja käydä samalla pissalla, no pissa tuli mut kun lorina pönttöön vaan jatkui niin pisti mietteliääksi :whistle: Aikani siinä istuksin ja sitten se vaan kolahti, että täähän on lapsivettä! Laitoin siteen ja kävelin alakertaan hakemaan kännyä mut het piti kiirehtää alakerran vessaan, kun taas loris :LOL: No tuolloin ei kyllä naurattanut kun mieskin oli reissunpäällä :eek:

Soitin sit pöntöllä istuen äippäpolille, jossa kätilö heti ensin kysyi että oonko varma et on lapsivettä "ettei vaan olis pissaa mitä tulee?" Noo, aikas äreästi taisin vastata, että koko ajan vaan lorisee, että kyllä mie kusen tunnistan :LOL:

Eikun miehelle soitto, että alappas lähteen kohti kotia. Anoppi tuli hakemaan ja mentiin synnärille, jossa sit sisätutkimusta tehhessä melkein kätilön päälle lorahti kunnon satsi vettä, ja totes siinä, että olihan se kuitenkin lapsivettä. Arvatkaa vaan meinasinko sanoa ne kuuluisat sanat "niinhän mie sanoin" :LOL:

No lopulta loppu hyvin kaikki hyvin ;)

Saas nähdä miten tän pikkukakkosen kans käy ;)

Ukonäiti ja eloveena rv 8+0
 

Yhteistyössä