Lapsivettä vai valkovuotoa?


Synnyttäneet: millä tavalla teillä on lähtenyt lapsivesi lirahtelelemaan?
Onko ollut samalla muita tuntemuksia? Kun jotain tuli housuihin, luulin lapsivedeksi kun tuli ihan reidellekin hiukan. Ristiselkää juilii hiukan. Enempää ei ole lirahdellut. Kokemuksia? Niin, ja rv 38+5. Mistäs tiedän ettei se ollut vain koteloitunutta valkovuotoa? Esikoinen kun lähti kunnollisella vedenloiskahduksella. Ei mitään tippoja tullut tuolloin, mutta ei myöskään yhtään suppareita. Nyt muutamia kivuttomia suppareita. Onko jollain tiputellut lapsivettä pidemmän aikaa ennenkuin on päästy tositoimiin?
 
vieraana
Todennäköisesti on ollut valkovuotoa. Lapsivettä tulee yleensä useampaan otteeseen ja varsinkin silloin lirahtaa kun nousee makuulta istumaan. Voit laittaa siteen (ei mitään super-imukykyistä) ja katsoa tuleeko siihen jotain. Jos nyt kovasti asia häiritsee niin voi käydä synnärillä otattamassa Testin jolla saattaa selvitä onko vuoto lapsivettä.
 
mulle sanottiin että kyllä sen huomaa kun on lapsivettä, se ei meinaan tihku vaan sitä tulee enemmän jos alkaa tulla. mulla ittellä kyllä meni loiskahtaen vedet, mutta se oli ihan selkeästi vaaleanpunaista, ei kellertävää tai valkoista. joillakin terkkareilla on myös niitä testilappuja millä voi kokeilla siteestä kumpaa on. ja ainakin jos TAYSiin menet tarkistuttamaan onko lapsivettä, ne tekee myös ultran jne.
 
Mun käsittääkseni lapsivettä voi alkaa tihkua hyvin pieniäkin määriä... Kannattaa laittaa side tms ja katsoa minkä väristä vuoto on.. Yleensä lapsivesi on selkeästi vaaleanpunaista. Huonetoverini luuli sitä ensin jopa vereksi. (Olimme käynnisteltävänä sairaalassa kun vettä alkoi tihkua). Itsellä ei varsinaisesti omakohtaista kokemusta, kun kalvot puhkaistiin ja lopulta leikattiin. :(
 
mun kaverilla kyllä tihkutti ihan hitaasti monta päivää.reikä oli niin ylhäällä ettei sieltä päässyt kerralla tulemaan paljoa.erehtyi luulemaan valkovuodoksi.kannattaa kyllä käydä tarkistamassa jos epäilee lapsivettä koska rikkoutunut kalvo on infektioriski jos se on monta päivää ollut jo rikki.
 
Mulla ainakin noustessani sohvalta seisomaan, holahti alapäästä kunnolla vettä niin ettei voinut erehtyä- tosin sitä ennen olin tuntenut jotain pienen pientä tihkuntaa alapäästä ja luulin tosiaan valkovuodoksi. Mutta kun muutama tunti myöhemmin holahti oikein kunnolla niin tiesin sen aiemman vuodonkin olleen jo lapsivettä.


 
retulainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 08:00 HeMa05 kirjoitti:
mun kaverilla kyllä tihkutti ihan hitaasti monta päivää.reikä oli niin ylhäällä ettei sieltä päässyt kerralla tulemaan paljoa.erehtyi luulemaan valkovuodoksi.kannattaa kyllä käydä tarkistamassa jos epäilee lapsivettä koska rikkoutunut kalvo on infektioriski jos se on monta päivää ollut jo rikki.
Jep tällainen käsitys mullakin asiasta on, eli ON MAHDOLLISTA että onkin kalvoissa pieni reikä, vaikka jossain ylempänä, ja sieltä tihkuu vain pieniä määriä vettä... Mulla ainakin tuli vain pieniä määriä ja varmuuden vuoksi kävin testillä, ja lapsivettähän se sitten oli. Supistelut alkoivat sitten vuorokauden sisällä. Seurasivat kyllä tulehdusarvojakin vielä synnytyksen jälkeenkin, sekä multa että vauvalta... Jälkeen päin kyllä mietin, että oliskohan sitä lapsivettä tullutkin jo useampana päivänä, siis tosi pieniä määriä, ennen kuin aloin siihen kiinnittämään huomiota. Mutta vaikeetahan se on sanoa...
 

Yhteistyössä