Lapsuusperheesi koko, montako siskoa/veljeä? Kuinka vanhana muutit pois

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
"..."
äiti, isä, pikkusisko ja pikkuveli (sekä menehtynyt pikkusisko) muutin 17 vuotiaana 5-6km päähän. (pieni kaupunki. muutin kaupungin toiseen päähän suurinpiirtein) mutta sitten muutin kyllä takaisin kotiinkin pariin-kolmeen otteeseen kun en saanut töitä kesäksi, ja opiskelijana en pystynyt maksamaan vuokraa (en tienny mistään sossuista sillon vielä) ja sitten meni kihlatun kans jossain vaiheessa parisuhde mönkään, niin muutin siksi aikaa kotiin että löysin uuden asunnon jne..
 
lapsuuskodistasi? Muutitko lähelle?
2+3, siskoja
Muutin pois ekan kerran 19 vuotiaana, noin 180km päähän. Sieltä noin 90km päähän, mistä noin 120km päähän, mistä noin 3000km päähän, mistä takaisin lapsuudenkotiin (tai siis sen pihalle), mistä tänne noin 60km päähän. Nyt sitten rakennetaan lapsuudenkodin naapuriin, missä olisi tarkoitus viettää suurin osa loppuelämää.
 
"vierailija"
[QUOTE="vierailija";25891983]1 pikkusisko, 3 vuotta nuorempi. Muutin pois kotoa 19v. Mutta olin ollut kesätöissä jo aiemmin koko kesän toisella, vieraalla paikkakunnalla.[/QUOTE]

Kesätyöt oli siis 400 km päässä kotoa. Ja opiskelupaikka 19 vuoden jälkeeen 100 kilsan päästä lapsuuskodista. Lapsuuskoti myytiin kyllä joten sellaista ei ole ollut tuon 20-vuotiaana olon jälkeen. Vanhemmat eronneet.
 
vda
Yksi veli ja yksi sisko. Muutin pois 19-vuotiaana (lukion jälkeen), kun lähdin opiskelemaan muualle. Useiden satojen kilometrien päähän muutin siinä kohtaa. Nykyään, 34-vuotiaana, asun perheeni kanssa tuolla vanhalla kotipaikkakunnallani. Samoin myös vanhempani ja sisarukseni.
 
"vieras"
Perheen koko 2+1 eli olen ainoa lapsi. Muutin ensimmäisen kerran lukion 2. ja 3. luokan välisenä kesänä kesätöihin Savosta Etelä-Suomeen. Kirjoitusten päätyttyä 19-vuotiaana muutin Helsinkiin töihin välivuotta viettämään.
 
Isovelipuoli, kaksi pukkivelipuolta ja pikkusiskopuoli. Kotona meitä asui samaan aikaan me neljä nuorinta, isoveljeni kanssa koskaan en ole vakituisesti asunut samassa osoitteessa. Muutin lähelle, isälleni, josta oli kouluuni kävelymatka. Tosin äidiltäni oli kaksi pysäkin väliä, olivat vaan hieman liian kaukana toisistaan ja ikävän korkea ylämäki kuljettavan. Äitini muutti muiden kanssa pian omaan asuntoon vähän kauemmas, joten muutto oli sinänsä ihan hyvä. Asuin isälläni n. 2,5 vuotta, sitten muutin yksin kadun toiselle puolelle :D
 
Pienenä meitä oli alunperin neljä lasta ja vanhemmat, sitten iso sisarukset muuttivat pois ja meitä jäi kaksi lasta kunnes vanhemmat erosivat, ja kuusi vuotta eron jälkeen muutin isälle kahdestaan hänen kanssaan. Muutin lopullisesti pois kotoa 19 vuotiaana. Ensimäisen kerran muutin 17 vuotiaana, palaten takaisin.
 
kökköliini
2 veljeä, perheeseen kuului isä, äiti enoni ja mummoni ja me 3 lasta.
muutin 15v reilun 200km, päähän kahdeksi vuodeksi, muutin takaisin ja nyt asun oman perheeni kanssa noin 60km päässä lapsuuden kodistani.
 
veli, joka oli 20 vuotta vanhempi kuin minä. joten ei paljon asustellut kanssani saman
katon alla. sitten sisko, joka ei ollut biologinen siskoni, vaan meille otettu tyttö sijoitus
lapseksi. hän oli 12 vuotta vanhempi kuin minä. ja oli mulle läheisempi kuin biologinen
veli. itse oli 16 vuotias kun muutin pois kotoa
 
"vieras"
7 henkinen perhe: 1 isoveli, 2 isosiskoa ja 1 pikkuveli. Muutin 16 vuotiaana pois kotoa reilun 200 km päähän, sittemmin olen palannut kotikonnuille kun mieheni löysin täältä, vanhempieni luo on noin 1,5km, mutta se ei ole minun kotitaloni, enkä olisi voinut koskaan kotoa lähdettyäni palata sinne takas. Mä olen niin kateellinen ihmisille joilla on hyvät ja lämpimät välit rakastaviin vanhempiinsa.
 

Yhteistyössä