Lapualaisia paikalla? Päivähoitoasiaa!!

Lastani yritetään laittaa hoitoon pph:lle jolla jo ennestään 4 lasta (-03, -04, -05 sekä oma poikani -06 syntynyt). Kieltäydyin ko. hoitopaikasta. Lain mukaan pph:lla saa olla enintään 4 alle kouluikäistä lasta hoidossa, oma mukaanlukien sekä yksi puolikas joka sekin eskarilainen. Kuinkahan yleistä nämä liian isot ryhmät mahtaa olla? Ja mitä meinaatte te joiden lapset on jo hoidossa ja ryhmään laitetaan ylimääräisiä lapsia? Sehän on lainvastaista..

En halua nipottaa mutta raaka totuushan on (ja varsinkin kun kyse on noin pienistä lapsista) että viiden lapsen perään ei pysty samalla tavalla katsomaan kuin neljän, sehän on selvä.

Kaupungin sivuilla lukee muuten että yhtä pph:ta kohtaan saa olla 4-5 lasta, aika ovelaa sinänsä. Joku kun katsoo että saa olla 5 lasta ja tyytyy siihen mutta jos joku älähtää niin kaupunki voi puolustautua että se viides tarkoittaa sitä puolikasta eskarilaista.

Minä en kyllä tähän suostu, nostan kunnon metakan jos lainmukaista hoitopaikkaa ei löydy. Kyse on kuitenkin äärettömän tärkeästä asiasta! Ja jo senkin takia että jos tämä niellään mukisematta niin kohta alkaa ryhmät olemaan sellaista 6-7 lasta...

 
Lapualainen kyllä olen juu, mutta päivähoidosta en sen kummemmin tiedä, ite hoitelen 4 omaa lasta kotona, kuntalisä on onneksi keksitty ;) Mun käsittääkseni hoitajaa ei ole pakko hyväksyä vai seuraako siitä jotain jos kieltäytyy, loppuuko siihen kaupungin velvollisuus etsiä hoitopaikkaa? Mä en vaan käsittäny että kun kirjotit että 4lasta jo ennestään ja silti luettelit oman lapsesi kuuluvaksi siihen eli 4kaikenkaikkiaan vai ymmärsinkö mä väärin? 4lastahan kirjoituksesi mukaan hoitajalla saa olla, joten tuohan on sallittu määrä vielä hoitajalla?
 

Yhteistyössä