lasipurkkien pakastus?

En ole itse kokeillut mutta kuullut että jotkut käyttävät pakastukseen niitä. Jos itse pakastaisin niissä niin laittaisin pakastettavan "tavaran" purkkiin ja purkin pakkaseen kunnes on pakastunut ja sitten kannen vasta kiinni.

Mut eikös noi purkit vie aika paljon tilaa pakkasessa? Mä suosin litran pakastuspusseja ja niitä mahtuu paljon pakkaseen.
 
LydianÄiti75
Juujuu, hyvin voi pakastaa. Tytön ollessa pienempi, tein soseita itse ja pakastin ne pilttipurkeissa, tuli aina sopiva satsi. Nyt teen kastikkeita (jauheliha, makkara, kana) pakkaseen myös pilttipurkeissa, ei tarvi kuin keittää potut tai makaronit lisäksi ja saa nopeasti ja vaivattomasti ruokaa tarvittaessa. Hyvin toimii. :)
 
Ei enään
Meillä kans käytettiin ennen ihan pilttipurkkeja lastenruokien pakastamiseen, mutta ei enään!!!
Lämmitettäessä kun tuppas pohjat poksahtamaan irti!!!!!!!!
ELi en kyllä suosittele kenellekkään lasipurkkeja pakastamiseen!!!! :\| :\| :headwall:
 
Mä kans pakastin vauvan kasvismössöjä pilttipurkeissa, kun muut loppui. Ei ole koskaan hajonnut, sulattelin kyllä huoneenlämmössä, tai sitten jos nopeasti piti saada, niin saatoin kuumassa vedessä sen verran käyttää, että sisus irtosi ja laitoin eri astiass mikroon sulamaan.
 
maikki74
Kyllä olen pakastanut. Tullut juuri oikean kokoisia annoksia lastenruokaa kun niissä Piltti ym. purkeissa pakastanut. Sulattanut olen joko huoneenlämmössä, jääkaapissa (siis ottanut sulamaan jo edellisenä iltana) tai erittäin miedolla lämmöllä mikrossa. Koskaan ei minulla ole purkki hajonnut. Nopea lämmönvaihtelu on ainakin yksi mikä lasipurkin rikkoo.
 

Yhteistyössä