Lasit uusiksi: suositelkaa tai haukkukaa teidän lasisarjaa

Tilanne on se, että joudun uusimaan arkilasit. Mitä laseja teillä on, mitä suosittelette, tai mitä ei missään nimessä kannata hankkia. Ja perustelut olisivat avuksi myöskin. hakusessa on siis lasisarja, joka sopii mustan Teeman kanssa arkikäyttöön.
 
jossu
meillä on aino aaltoja, ihan kivan näköisiä mielestäni ja käytännöllisiäkin. mitään jalallisia laseja en ottaisi arkikäyttöön (jotain iittalan jalallisia laseja, en muista merkkiä, saatu, mutta jääneet pekästään juhlalaseiksi niiden "hankalan" pesun vuoksi)
 
Kartio
Meillä on Kartioita, koska pidän niiden ulkonäöstä. Sekä isoja että pieniä.

Ja ne snapsilasit on tosi söpöjä. Harmi kun meillä ei naukkailla niin ei tarvitse ostaa niitä. :p
 
armaselain
Joo, Aino Aaltoja miunkin kaapista löytyy. Kirkkaita ja sinisiä.
Pitäis käydä ostamassa myös niitä uusia omenanvihreitä, ainakin kuvissa näyttää kauniin värisiltä.
 
armaselain
Alkuperäinen kirjoittaja Kartio:
Meillä on Kartioita, koska pidän niiden ulkonäöstä. Sekä isoja että pieniä.

Ja ne snapsilasit on tosi söpöjä. Harmi kun meillä ei naukkailla niin ei tarvitse ostaa niitä. :p
Kartion snapsilaseja ei taida olla enää myynnissä? Etsin joskus jo monta vuotta sitten, mutta ei löytynyt.
 
mamma
Suosittelen kartio laseja, on monia värejä ja useampaa kokoa. Iittalan Verna lasit ovat myös minun mieleeni, sopivat niin arkeen kuin juhlaankin.
Aino laseista en tykkää koska niihin tule poreita ja rosoja reunoihin herkästi, ainakin tiskikoneessa..
 
Mulla on vaikka mitä, mutta suosituimpia (eniten käytössä olevia :D) on Ikean 50 senttiä/kpl maksavat tavalliset lasit. :D Ukko ei suostu koskemaan Ainoihin, itse käytän niitä kyllä. Maxi Vernojakin meillä on, mut niitä ei kukaan muista käyttää...

(ja noi Ikeankin lasit oon todennut hyviksi, koska a) ne on kestäviä b) niitä on ainakin viimeisen parin vuoden sisään saanut Ikeasta uusia. Eikä niin väliä, vaikka lopettais ja vaihtais toiseen sarjaan, kun eivät ole kovin kalliita... :xmas: Tarkemmin sanottuna nuo: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80081733 )
 
juupelis
Mulla on parin vuoden aikana tullut lohkeamia Aino Aaltojen reunaan ainakin viiteen lasiin ja luovuinkin vuosi sitten niiden ostosta tämän vuokis Alkoi tulla kalliiks... Nyt oon ostanut vuoden Vernoja ja kaikki säilyneet ehjinä. Aiemmin mulla oli Luminarin laseja, jotka on edullisia enkä saanut niitä millään rikki.
 
Annilia
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Suosittelen kartio laseja, on monia värejä ja useampaa kokoa. Iittalan Verna lasit ovat myös minun mieleeni, sopivat niin arkeen kuin juhlaankin.
Aino laseista en tykkää koska niihin tule poreita ja rosoja reunoihin herkästi, ainakin tiskikoneessa..
Ihan samaa mieltä! Eli kartio-sarjasta tykkään, ovat kestäviä ja tyylikkäitä ja saa monen värisiä. Nuo Aino Aalto-lasit ei oo ainakaa meidän normikytössä kestäneet, suurin osa on mennyt halki, lähteny rosoja reunoilta tai hajonnu kokonaan! Oon ollu tosi pettyny niiden laatuun, vaikka iittalan laseja muka ovatki!:(
 
Minä ostin nyt Iittalan Ote-laseja, koska kyllästyin reunoista lohkeileviin Aino Aaltoihin. Meillä on tilanpuutteen vuoksi pakko pitää lasit pinottuina, ja nuo Ote-lasit eivät "hitsaudu" samalla tavoin yhteen pinottuina kuin Aino Aallot. Ovat myös tukevamman oloisia käytössä, en usko että kaatuvat lapselta yhtä herkästi.
 
vieras
Meillä on näitä arkikäytössä, kun on kivilattia niin ei paljon kalliimpia viitsi ostella, näissä on kyllä hinta-laatu-suhde kohdallaan 95 senttiä / 6 kpl
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80094014

Siiten on noita Iitalan Aino Aalto laseja lisäksi, mut harvoin uskallan niitä laittaa
 
Minti
Meillä on Ratian suunnittelemia Majakka- laseja kahta kokoa ja olen niistä tykännyt eikä näytä kovin helpolla rikkikään saavan. Aino Aaltoja on myös mut lykkäsin ne hyllyn perälle kun kyllästyin.
 

Yhteistyössä