Laske lapsesi aikuisiän pituusennuste:

  • Viestiketjun aloittaja laskuri
  • Ensimmäinen viesti
Pojasta pitäisi tulla 185cm pitkä. Isäänsä reilusti pidempi, mutta äitinsä onkin keskimääräistä pidempi, joten sieltä olen arvellutkin pituutta tulevan.

Kokeilin omilla neuvolakortin mitoilla: 1,5v mitoilla ennusti 2,5cm pidempää kuin todellisuus. Mitä vanhempana otettuja mittoja kokeili, sitä lähemmäksi pääsi oikeaa tulosta. 7v mitoillani eroa todelliseen oli enää 0,5cm.
 
"outoa"
Meidän lapset jäisivät paljon lyhemmiksi kuin minä (melkein 10 senttiä). Mistähän johttuu ja miten noi on laskettu? Ja kuopus joka on ollut llyhempi kuin esikoinen käyrillä, kasvaisi sentin pidemmäksi kuin esikoinen. Omituista.
 
"vieras"
Tyttö 170,3
Poika 172,2

Epäilen hieman. Noihin vaikuttaa luustoikä, murrosiän kehitys ym. Tyttö on täyttää kohta 11v ja pituutta on jo 149, MUTTA murrosikä on jo pitkällä ja 9-10,5v välillä tuli 20 cm pituutta lisää, kun taas nyt ei ole puoleen vuoteen kasvanut juuri yhtään. Menkat sen sijaan jo alkoi... Että enpä usko, että kasvais enää 20 cm.
Pojan ennuste voinee pitää paikkansa (minä oon 160 cm, mies 176 cm), poika on tosin vasta 6v, joten vaikea vielä tietää mistään tulevista kasvupyrähdyksistä.
 
"vieras"
Kokeilin tyttöni 2v mitoilla, tulos 166cm.

Kokeilin myös 7v mitoilla, tulos 161.5cm

Ja nykyisillä 11v mitoilla, tulos 159cm

Tytöllä ei ole ollut kasvupyrähdystä. Kaikki ovat hyviä mittoja tosin, mutta kovasti tuo laskurin tulos vaihtelee kun laittaa eri iän mittoja.
 

Yhteistyössä