Lasten hautajaisvaatetusasiaa

Mae
Molemmille pojille kyllä löytyy siistit vaatteet, isommalle jopa musta (tai tumma violetti) kauluspaita. Pienemmälle ei ole tummaa paitaa, on tummansininen slipoveri ja sinne sitten joku body alle. Pitäisikö olla joku tumma paita tms?

Ja sitten housut... Käykö ihan siistit farkut vai pitääkö mun nyt lähteä ostamaan jotain "suoria" housuja.

Pienet sisäpiirin hautajaiset on.
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja rohmu:
No ei ehkä lapsellekaan ihan farkkuja, olisko jotain muita tummia, vaikka puuvillaisia siistejä housuja (ei siis collage)? Tai vaikka samettihousut?
No ei oikein ole tummia, vaaleita kyllä löytyis. Ehkä mä lähen alesta katselemaan. Onhan tässä juhlia tulossa, joihin niitä voisi sitten myös hyödyntää.
 
vieras
No entä käykö tämä vaatetus hautajaisiin:

9v poika suorat tummat housut, tummansininen kauluspaita ja musta kravatti. 7v ja 4v pojat suorat tummat housut, valkoiset paidat ja tummansiniset kravatit, 7v:llä myös tumma liivi?

Lähinnä mietin että pitäisikö nuorimmallekin hankkia liivi tai tumma neuletakki tms?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Alkuperäinen kirjoittaja rohmu:
No ei ehkä lapsellekaan ihan farkkuja, olisko jotain muita tummia, vaikka puuvillaisia siistejä housuja (ei siis collage)? Tai vaikka samettihousut?
No ei oikein ole tummia, vaaleita kyllä löytyis. Ehkä mä lähen alesta katselemaan. Onhan tässä juhlia tulossa, joihin niitä voisi sitten myös hyödyntää.
Ainakin Citymarketissa joulujuhlavaatterekissä oli tummia suoria poikien housuja -40% alessa. Luulisin että muuallakin nyt juhlavatteita alessa kun juhlat on takana ja vasta keväällä taas myydään uutta juhla-asusesonkia.

 
Inka
vieras: kuulostaa mun mielesta oikein hyvalta noin.

Jos olisin ap, menisi katsomaan sinne aleihin. Esim. H&M:sta voi hyvinkin loytaa siistit housut tosi halvalla ja voihan niita kayttaa ihan muutenkin sitten hautajaisten jalkeen, ettei mistaan kertakayttotavarasta ole kyse.
 
kyllä minusta lapsi voi olla siistissä vaatteessa hautajaisissa... en ehkä pukisi kirkuvan punasta...
mutta tummaa sinistä tummaa violettiä mustaa... valkoista paitaa...
niin hyvin menee...

otan osaa suruunne.
 
...
APUa..mä en oo koskaan ollut niin tarkoissa hautajaisissa että pitäisi oll alapsillakin kravatteja jne...nehän on vainajan kunnioitusta eikä mitkään "pukujuhlat"...miksi tehdä asiasta ongelmaa vai saako heti paheksuntaa että toi ei nyt oo kunnioittava tai sire oikealla tavalla...pääsasia on vainajan muistaminen ja haqutajaiset jotka sopivat hänen luonteelleen...mulla esim truttuja jotka haluavat iisot bileeet hänen lempimusiikillaan siinä vaiheessa kun monttuun kaivetaan..ei mitään hiljasta j asynkkää meininkiä..
 

Yhteistyössä