Lasten iät - millainen yhdistelmä?

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Meidän lapset 6 v. ja kohta 2 v.
UHMAA riittää meidän perheessä, tosi hermoja koetteleva vaihe menossa.

Pienemmällä on MINÄ-ITE kausi menossa, heittäytyy selälleen kun ei saa mitä haluaa, itkee ja potkii. Ei osaa vielä kunnolla puhua, ei aina ymmärretä niin taas alkaa huuto..

Isompi taas TAHTO iässä, kokeilee rajoja tosi kovasti, "aikuiset on tyhmiä" kun ei saa tehdä mitä haluaa (tv, tietokone ym).

Kotiäitinä olen jatkuvasti kahden tulen välissä. huhuh! Voimille ottaa välillä, mutta onneksi vaan välillä. :D :D
 
kolmen äiti
Meillä lapset 7v (kohta 8) ja 4v (kohta 5) ja 9kk.
Tällä hetkellä meneillään TOSI rauhallinen vaihe. Ei uhmaa kenelläkään. Isommat kyllä riitelee keskenään välillä aika rajusti, mutta ovat tosi ihania vauvaa kohtaan.
 
soni
Vanhin 8, vauva 9 kk ja masussa tulossa seuraava :) Tällä hetkellä hyvin helppoa..toisin kuin ehkä vuoden päästä..! Mutta nopeesti mun mielestä menee aika.. ja pian huomaat lasten olevan isoja koululaisia jo..
 
Meillä 1v10kk ja 2v9kk.

Uhmaa vahvasti molemmilla ja erotuomarina saa tämäkin kotiäiti olla vähän väliä.
Ei tää nyt erityisen rankkaa silti ole. Enimmäkseen huvittavaa tuo kiukuttelun määrä ja tyyli..
Onneks oon pitkäpinnainen, muuten saattais kyllä mennä hermot.
Ihanat känkkäränkät :heart:
 
Kaipa se uhmaikäkin on riippuvaista lapsesta ja perintötekijöistä :)
Minulla yksi 1v5kk ja yksi 1kk ikäinen. Uskon vielä että uhma menee aikanaan "siinä sivussa" :D
Ainakin mitä on omia vanhempiamme uskominen.
 
halipula
6-v..... et sä mua määrää, muutan pois kotoa
ja 2-v.... Äiti yhmä, neeeeejjjjjjj.
Eli kummallakin ihanat uhmat päällä. Osaavat toki olla super ihaniakin , mun kullat.
 
ev
meillä lapset 9 ja 7v. 7v on aivan ihanassa mielentilassa nykyään. sellainen easy going-tyyppi. 9v, joka on aina ollut ennen helppo, on nykyään yks riidanhaluinen perkele. mikään ei oo hyvä, kaikki on mälsää ja tylsää, äiti on ärsyttävä jne. jopa hampaiden pesusta se saa kiukut iltaisin. mietin minne hävisi se mun aina iloinen ja myönteinen poika...
 

Yhteistyössä