Lasten kanssa Thaimaaseen?

  • Viestiketjun aloittaja amonet
  • Ensimmäinen viesti
amonet
Olen suunnittelemassa perheeni kanssa lomamatkaa Thaimaan Pattayalle. Lapseni ovat silloin 5kk ja pian 4v. Olisiko jollakulla kokemusta Thaimaasta pienten lasten kanssa? Vinkkejä pitkälle lennolle? Rohkeastiko vaan matkaan?
 
Thaimaahan on oikein lapsiystävillinen maa. Nehän suorastaan palvoo pieniä lapsia. Milloin olette lähdössä? Kuumahan siellä on aina. Oli siellä talvi- tai kesäkausi. Rannat ovat aivan ihanat. Pitkää valkoista hiekkarantaa silminkantamattomiin. Hinta taso on tosi edullinen. Kerroin jo tossa tarinan aikaisemmin meidän eilestä Thaimaan varauskesta. Käyhän lukemassa. Se on otsikolla THAIMAASEEN JOULUKSI.
 
Amonet
Kiitos vastauksesta kikka3! Olemme lähdössä reissuun maaliskuussa. Juu, kuumahan siellä on.. Ja hurjan pitkät lennot! Hienoa, että sait varattua hyvän ja mieleisen hotellin jouluksi. :)
 
Täällä on ollu aika paljonkin Thaimaa aiheesta juttua enkä taida olla palstan ainoa vannoutunut Thaimaan ystävä B)
Kannattaa piipahtaa osoitteessa www.thaiklupi.fi ja siellä perhematkailu osiossa, niin löytyy asiaa aiheesta.
Lennot on yöllä, joten ainakin meidän lapset on nukkunu ne sujuvasti, keskimmäistä on tarvinnu herätellä aamiaiselle, kun on viellä nukahtanukkin ennen iltapalaa. Tilaus lennotkin kai pääsääntöisesti suurinpiirtein yöllä on, vaikka eivät yhtä mukaviin aikoihin kun nuo reittilennot ja jossain saattaa olla ikävästi unet katkaiseva välilasku, joka tekee lasten lennosta ikävämmän, kun joutuu herättämään ihan kesken unien. pääosin lento kuitenkin menee nukkuessa.
Thaimaa on helppo matkailumaa. Ei tarvi pohtia hygieniaa tai sitä mitä ottaa mukaan, kun kaikkea löytyy helposti ja halvalla.Hyttysmyrkyt on ainoa asia, josta tarvii huolehtia, mutta nekin saa periltä. Me ollaan 2 reissua tehty niin, että kotoa lätiessä on ollu vaan käsimatkatavarat ja niistäkin ison osan on haukannu kankainen matkalaukku, joka on tungettu lentolaukkuun. Säästää hermoja toisessa päässä kun ei tarvi jonottaa matkatavaroita hihnalta. varsinkin kun lapsiperheet pääsee jonottamatta passintarkastukseen, niin 15 min. koneen laskeutumisesta voi jo istua taksissa. tää meni meillä kyllä viimeksi mönkään, kun ei uudelta kentältä osattu ottaataksia lennosta, oltiin väärässä kerroksessa...Taksin saa lähtöaulan edestä heti, tuloaulassa sitä joutuu odottamaan, näin olen jälkeen kuullut.

Eli ei tarvi kauheasti pohtia, reissuun vaan B) :wave: . Hyttysmyrkyt kannattaa muistaa hankkia heti perille päästyä ja auringosta aina varotetaan, mutta siinä suhteessa mä olen aika leväperäinen...Illalla Aloeveeraa jos kuumottaa ja seuraavana aamuna saattaa muistua aurinkovoide, mutta kun ei perheellä ole palamistaipumusta, se tahtoo jäädä vähän huonolle hoidolle.
 
mamma2003
Olemme myös menossa 4v pojan kanssa thaimaahan maaliskuussa :) tosin phuketiin. Mutta mahtava paikka! suosittelen myös lasten kanssa.

Olethan annattanut lapsellesi (tuolle 4v) havrix rokotteen tai tvinrix? itse annatin pojalle tuon havrixin ja on sitten 10v suoja tähän tautiin.
 
amonet
Kiitos, kiitos hyvistä linkeistä ja vinkeistä! :flower:
Vanhemmalle lapselleni on rokotettu Havriks tehosteineen, joten homma on siltä osin kunnossa. Nyt sitten vaan surffailemaan nettiin ja haavelemaan matkasta.. :)
 
juuri jouluussa oltiin 1,11v ja 3,9v poikien kanss reissussa.
lennot meni hyvin vaikka tuo köntys 1,11v oli sylilapsena.
sanotaan etä jos tuo meidän vajaa 4v olisi vaan ollut mukana olisi meillä ollut luxus matka ;)

eli uskon että 4v kanssa menee lennot kanssa hyvin ja toinen on taas niin pieni vielä että sen takia.

ihana paikka on, jäätiin niin koukkuun että tämän vuoden joulu-tammikuussa lähdetään 3-4 viikoksi uudestaa, tosin sitten vajaa 3v, 4,9v lasten mukana tulee n.3kk tuleva vauvamme :D
ja uskon että silti se on lomaa meille kaikille B)

paikan päältä sa musta kehnosti purkkiruokaa (jos lapsesi syö jo) ainakin phuketista. vaippoja löytyy, mutta me ainakin vaipat tuolle 1,11v pojalle toimme suomesta ja kotiin lähdimme siis ilman vaippasäkkejä..
muuten sieltä löytyy vaikka mitä.
vaatteita otimme aivan liikaa täältä, sieltä saa puoli ilmaiseksi kauppakeskuksista (siis ainakin phuketista).

joten oikein ihanaa matkaa vaan, varmsti jäätte koukkuun maahan :D
 
reissulainen
Olemme lähdössä 1,4-vuotiaan pojan kanssa Phuketiin noin kuukauden päästä, ekaa kertaa Aasiaan päin...
Jänskättää...

Mitä kaikkea mun pitää muistaa? Mielessä pyörii seuraavaa:
a) mitä rokotteita pitää olla otettuna?
b) miten ruokapuoli siellä - kantsiiko ottaa puuroja mukaan?
c) onko siellä suht edullista ostaa vedenkeitin, matkasänky ja matkarattaat?
d) mitä lääkkeitä mukaan?
e) mitä lennoille mukaan?

Kaikki info on tervetullutta, kiitoksia etukäteen! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 17:21 reissulainen kirjoitti:
Olemme lähdössä 1,4-vuotiaan pojan kanssa Phuketiin noin kuukauden päästä, ekaa kertaa Aasiaan päin...
Jänskättää...

Mitä kaikkea mun pitää muistaa? Mielessä pyörii seuraavaa:
a) mitä rokotteita pitää olla otettuna?
b) miten ruokapuoli siellä - kantsiiko ottaa puuroja mukaan?
c) onko siellä suht edullista ostaa vedenkeitin, matkasänky ja matkarattaat?
d) mitä lääkkeitä mukaan?
e) mitä lennoille mukaan?

Kaikki info on tervetullutta, kiitoksia etukäteen! :)
Samaan aikaan olemme lähdössä Phuketiin B)

Mutta tuolta thaiklubista löytää paljon vinkkejä ja vastauksia kysymyksiisi. Mene käymään siellä ja laita hakusanoja kysymysten mukaan. Itse löysin sieltä myös paljon vinkkejä.
 
Jonsered
ThaiMAAHAN... :saint:

Mutta Pattaya on hyvä kohde lastenkin kanssa, löytyy vesipuistoa ja muuta harrastusmahdollisuutta kiitettävästi.

*tiistaina palasimme Suomeen 5vkon reissusta*
 

Yhteistyössä