Lasten kavereiden mukaan ottaminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lapset 7v ja 9v...miten teillä on tapana hoitaa tilanteet, jossa te kutsutte tai teidän lasta kutsutaan mukaan leffaan, eläintarhaan ym?
Annatteko lapselle rahaa mukaan vai annatteko aikuiselle etukäteen vai kysyttekö jälkikäteen paljonko reissu tuli maksamaan vai oletattek että kutsuja hoitaa kaikki kulut?

Meille uusi tilanne ja joo puhumalla selviä, mutta...
Itse olen ottamassa tytön kaverin huomenna leffaan ja voin maksaa hänenkin lipun, mutta mietin, että jääkö sille perheelle fiilis, että joutuvat vastapalveluksena viemään mun tytön joskus jonnekin..
 
vierailija
Jos se kaveri olisi minun lapseni, niin hänellä olisi taskussaan vanhempien antamana 20 euroa leffalippuun ja poppariin. Joskus kutsuvat vanhemmat jättävät tuon rahan ottamatta vastaan, mutta silloin koen itse jääväni kiitollisuudenvelkaan ja vien samat lapset vaikka myöhemmin elokuviin tai muualle omalla kustannuksellani.
 
Kutsuttu lapsi on meillä saanut mukaan meiltä rahaa pääsylippuihin ja esim.pizzalla käymiseen.

Aika rennosti on vastavuoroisuus pelannut, mutta riippuu tietty paljon lapsesta ja tämän vanhemmista;jotkut vievät meidän muksuja paljon, jotkut näiden kaverien vanhemmat ei juuri koskaan.
 
vierailija
Tuollaiset isommat jutut kuten Linnanmäet pitää tietysti sopia vanhempien kesken etukäteen. Ei voi vain tehdä niin, että lupaa viedä jonkun 8-vuotiaan lintsille ja samalla lupaa tämän vanhemman puolesta 50 euron menoerän. Kaikilla ei ole sitä 50 euroa heittää tuosta vaan. Sitten taas jonkun leffalipun voi aikuinen maksaa toisen puolesta vastavuoroisuusperiaatteella eikä se ole niin justiinsa, vaikka sitä vastavuoroisuutta ei ihan yks yhteen olisikaan. Toki etukäteen sovittaessa jokainen vanhempi voi laittaa sen leffalipun hinnan mukaan (samalla lapsi oppii käyttämään rahaa) ja kutsujan tarjoamaksi ylimääräiseksi panokseksi jää lapsenvahtina toimiminen.
 
vierailija
Yleensä tapana on ollut sopia etukäteen. Kuka nykyään ylipäätään leffalippuja hankkii vasta teatterista? En muista, milloin oltaisiin menty ilman valmiita maksettuja paikkoja. Usein on, että elokuviin tarjotaan liput ja herkut on sitten omalla vastuulla. Meidän lapsilla on rahat varuilta mukana, jos joutuukin itse kaiken hankkimaan.
 
Äly hoi
Yleensä tapana on ollut sopia etukäteen. Kuka nykyään ylipäätään leffalippuja hankkii vasta teatterista? En muista, milloin oltaisiin menty ilman valmiita maksettuja paikkoja. Usein on, että elokuviin tarjotaan liput ja herkut on sitten omalla vastuulla. Meidän lapsilla on rahat varuilta mukana, jos joutuukin itse kaiken hankkimaan.
Niin, että kaikki asuu isolla paikkakunnalla jossa voi ostaa liput etukäteen. Haloo taas. Itse asun pienellä paikkakunnalla ja eikä lippuja todellakaan ole mahdollista ostaa etukäteen. Ajatella! Ja tuskin esim. Helsingissäkään kaikki ostaa lippunsa etukäteen.

Tuota nykyajan tolloisuutta kun kuvitellaan kaikkien tekevän samalla tavalla. Sama juttu kun täällä yhdessä ketjussa joku väitti, että kaikilla on nykyään älypuhelin. Älypuhelin tuollaista väittävillä kyllä on, mutta ei älyä. Ja kyllä, omistan itsekin älypuhelimen, mutta mä en olekaan se tollo joka väittää sellaisen olevan kaikilla.
 
vierailija
Totta kai kutsutun lapsen vanhemmat kustantavat lapsensa liput sun muut herkut mitä lapsi mahdollisesti haluaa ostaa. Se nyt on ihan itsestään selvä juttu. Joku ihmetteli jollei näin toimita, eihän se silloin mikään kutsu olekkaan. Mitä??
Ei siis kutsua ilman täyttä ylöspitoa?
Ei nyt aukea tuo logiikka.
 
vierailija
Niin, että kaikki asuu isolla paikkakunnalla jossa voi ostaa liput etukäteen. Haloo taas. Itse asun pienellä paikkakunnalla ja eikä lippuja todellakaan ole mahdollista ostaa etukäteen. Ajatella! Ja tuskin esim. Helsingissäkään kaikki ostaa lippunsa etukäteen.

Tuota nykyajan tolloisuutta kun kuvitellaan kaikkien tekevän samalla tavalla. Sama juttu kun täällä yhdessä ketjussa joku väitti, että kaikilla on nykyään älypuhelin. Älypuhelin tuollaista väittävillä kyllä on, mutta ei älyä. Ja kyllä, omistan itsekin älypuhelimen, mutta mä en olekaan se tollo joka väittää sellaisen olevan kaikilla.
Minulla ei sitä älypuhelinta ole ollut, kun olen noita lippuja ostanut. Siihen riittää ihan tietokone. ja printteri :D jos ei tilaa lippuja jonkun toisen mukana olevan älypuhelimeen.
Surkeat paikat saa vähänkään suosittuun elokuvaan, jos jättää elokuvateatteriin oston juuri ennen elokuvaa. Viimeksi huomattiin, että kassoja on vähennetty, rahastavat lähinnä leffaherkkuja, lippujen myyntiä varten oli ilmestynyt aulaan automaatteja.
 
Totta kai kutsutun lapsen vanhemmat kustantavat lapsensa liput sun muut herkut mitä lapsi mahdollisesti haluaa ostaa. Se nyt on ihan itsestään selvä juttu. Joku ihmetteli jollei näin toimita, eihän se silloin mikään kutsu olekkaan. Mitä??
Ei siis kutsua ilman täyttä ylöspitoa?
Ei nyt aukea tuo logiikka.
Ehkä riippuu, miten asia esitetään.
Mutta jos joku vaikka kysyy, "haluaisiko teidän maija lähteä meidän kanssa elokuviin katsomaan risto räppääjää", niin maksaisin kyllä oman lapsen leffaliput ym. Eihän nyt kaveriakaan ulos/konserttiin/leffaan pyytäessä automaattisesti oleta maksavansa molempien menoja.
 
vierailija
Ehkä riippuu, miten asia esitetään.
Mutta jos joku vaikka kysyy, "haluaisiko teidän maija lähteä meidän kanssa elokuviin katsomaan risto räppääjää", niin maksaisin kyllä oman lapsen leffaliput ym. Eihän nyt kaveriakaan ulos/konserttiin/leffaan pyytäessä automaattisesti oleta maksavansa molempien menoja.
Totta kai. Tuohon on nyt ihan selvä asia. Ajatella, että tälläisestäkin normaaleihin käytös tapoihin liittyvistä jutuista jaksetaan tehdä kysely
Jos mulle joskus kävis niin, että lapseni kaverin vanhemmat kutsuvat lapseni e-kuviin, ja sanoisivat että voivat maksaa, sanoisin että ei käy! Jos meillä ei olisi varaa lapsen elokuviin, ei sitä tarvitse muidenkaan maksaa.
Tyhmä galluppi kaiken kaikkiaan.
 
vierailija
Minulla ei sitä älypuhelinta ole ollut, kun olen noita lippuja ostanut. Siihen riittää ihan tietokone. ja printteri :D jos ei tilaa lippuja jonkun toisen mukana olevan älypuhelimeen.
Surkeat paikat saa vähänkään suosittuun elokuvaan, jos jättää elokuvateatteriin oston juuri ennen elokuvaa. Viimeksi huomattiin, että kassoja on vähennetty, rahastavat lähinnä leffaherkkuja, lippujen myyntiä varten oli ilmestynyt aulaan automaatteja.
Ja taidat olla 'älykkö' joka käynyt vain Finnkinossa. Usko pois vaan että on elokuvia näyttäviä paikkoja joista liput ostetaan aulasta, ei etukäteen.
 
vierailija
Kutsutulle tietysti maksetaan pakolliset kulut. Siis pääsyliput, ruoka ja matka.

Eihän se muuten mikään kutsu edes ole.
Nolo kommentti sulta. Pystytkö vähän perustelemaan miksei ole kutsu jollei kutsujat maksa?
Todennäköisesti perustelujesi taso olisi samaa nolla-luokkaa kuin alkuperäinen kommenttisi, joten älä vaivaudu. Poistaisit nolon kommasi, niin voi olla ettei tuttusi ehdi tajuamaan, että se olet juuri sinä. Hyi, häpeä edes!
 

Yhteistyössä