Lasten kiroilusta

Meillä käytetään mustapippuria suuhun. Meillä ei ole tepsineet käskyt"jätä huomioimatta, älä välitä niin unohtaa sen jne". Ehkä joihinkin tepsii, mutta meillä ei. Aiemmin käytössä oli sinappi, mutta sillä aikaan saatiin aina oksentaminen, ja varmaan elinikäinen sinappikammo. Mutta pippuri tepsii.
 
Häirikkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:13 malla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:11 MendedHearts kirjoitti:
Pese suut saippualla :whistle:
Eikö tuo katsota väkivallaksi tai lapsen alistukseksi?
Olen tuota kyllä miettinyt vaihtoehdoksi mutta mitenhän käy jos sana kiirii ammattilaisten korviin :whistle:
No ei todellakaan. Tai sitten laitat hieman pippurirouhetta kielenpäälle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:13 malla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:11 MendedHearts kirjoitti:
Pese suut saippualla :whistle:
Eikö tuo katsota väkivallaksi tai lapsen alistukseksi?
Olen tuota kyllä miettinyt vaihtoehdoksi mutta mitenhän käy jos sana kiirii ammattilaisten korviin :whistle:
No ainakin kaupungin päiväkoti käyttää samaa rangaistusta.... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:11 Tämätyttö kirjoitti:
vanhempien oma kielenkäyttö on varmaan aika ratkaisevassa asemassa. Meillä ei kotona kiroilla eikä kiroile poikakaan (kolmasluokkalainen).
Meillä ei kiroilla kotona. Lapset ovat oppineet nuo sanat ainakin nyt naapureiden lapsilta jotka kyllä ilkeävät kiroilla aikuistenkin kuullen.
 
Ei se ole mikään rangaistava teko :) Pippuri tosiaan toinen vaihtoehto.

Meillä isäntä kiroilee, mutta pojat ovat paljon tekemisissä kummisetänsä (tai no, esikoisen kummisetä se on) kanssa, ja se kiroilee ihan hirveästi, joka toinen sana on voimasana, ja sieltä toi tuntuu tarttuneen, aina kun kylsätä lähetään niin esikoinen 2v5kk kiroilee autossa kuin merimies :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:11 Tämätyttö kirjoitti:
vanhempien oma kielenkäyttö on varmaan aika ratkaisevassa asemassa. Meillä ei kotona kiroilla eikä kiroile poikakaan (kolmasluokkalainen).
Epäilemättä on näinkin, mutta ei aina. Tiedän perheitä, joissa vanhemmat kiroilevat, mutta lapset eivät, sekä perheitä, joissa tilanne on toisinpäin. Kumma vaan, että lapset imevät joissain vaiheessa rumia sanoja vaikka mistä.. ei vanhempia voi kaikesta ja aina syyttää. Uskoisin, että normaali-järjellä varustetut vanhemmat kyllä automaattisesti ymmärtävät esimerkkinsä merkityksen, eivätkä täällä päivittelisi lastensa kiroilemista jos itsekin kiroilevat...

niin joo, saippua on hyvä lääke kiroiluun..<br><br>
 
Keittiönoita
En voi tietää, mitä lapseni tuolla maailmalla puhuvat. Saattavat hyvinkin kiroilla, en mä voi sitä tietää. Tietävät kuitenkin, että muun kuulteni ei kannata kiroilla. Uhkaus on nimittäin edelleen voimassa ja muksuni tietävät, että olen juuri niin hullu kokki, että toteuttaisin uhkauksen. Niin...se uhkaus on, että laitan ruuaksi verimykykeittoa. Meillä verimykykeitto on ollut aika tehokas uhka moneen muuhunkin asiaan B)
 

Yhteistyössä