Lasten kuumelääkkeet

Olis myös kiva tietää. Meillä ainakin panadolin supot aiheutti urtikarian ja ripulin ja pylly paloi. Sitä selviteltiin että mitä aineita siinä sitten on. Pakkausselosteessa lukee vain että lisäksi kovarasvaa. Maahantuojalta sitten saatiin kuulla, että ainakin palmuöljyä sisältää toi kovarasva. Pamol F on meille jostain syystä ollut sopivampi, ainakin pienemmät oireet vaikka siinä on joukko lisäaineita ja esim. banaaniaromi. Nestemäistä panadolia en ole uskaltanut juuri tuon vehnän takia mennä kokeilemaan ollenkaan. Apteekissa vilauttivat mulle myös 200mg burana-pakettia, siinä ei pitäis olla ainakaan makuaromeja eikä juuri muutakaan. Ja jos oireet tulisivatkin vaikka juuri parasetamolista (panadol ja pamol f) niin buranaakin vois kokeilla, koska se on taas toisesta aineesta. Että kokeilun kautta tämäkin asia on testattava. Olen myös kuullut, että pronaxen sisältäis vehnää mutta mitään varmuutta mulla ei ole. Pamol F sisältää joukon apuaineita mutta mielestäni mikään niistä ei viittaa vehnään.
 
Meillä ei panadol suposta tullut oireita mutta käytössä burana supot koska ne laskee kuumetta paremmin, panadol ei auta meillä kummallekaan lapselle. Ajattelin vaan että suun kautta annettava lääke vois olla helpompi ja miellyttävämpi lapsesta.
 

Yhteistyössä