Lastenne harrastuksia?

  • Viestiketjun aloittaja 4 lapsen äiskä
  • Ensimmäinen viesti
4 lapsen äiskä
Siis minkä ikäisiä muksuja ja harrastaako jotain?
Omia on neljä:
Vanhin 7 ja tanssii balettia
Toiseksi vanhin 5 ja soittaa viulua
Toiseksi nuorin 3 ja laulaa kuorossa
nuorin 1 käy vaan kanssani äitilapsijumpassa.

Tykkäävät jokainen omista harrastuksistaan. mitä teidän lapset harrastavat?
 
kohta 20 v harrasti aikanaan telinevoimistelua, tanhuja, savitöitä, punaista ristiä (ei samanaikaisesti), nyt ei taida harrastaa muuta kuin lukemista ja "tavallista" liikuntaa jos baareja tms ei lasketa.
nuorimmat molemmat pelaa pesistä ja nuorin harrastaa piirtämistä ja maalaamista. kakkonen lisäksi lukee paljon (perinyt innon äidiltään kai =) )
 
4 lapsen äiskä
Oletteko koskaan havainnut mitään stressiä lapsillanne harrastusten takia? Luulen 5- vuotiaallani hieman olevan, joten pitäisikö lopettaa viulun soitto? Tytsä nauttii soitosta kyllä todella ja soittaa hyvin, mutta nuottiteoria luultavasti tuottaa stressiä..??
kellään muilla samankaltaista tilannetta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen äiskä:
Oletteko koskaan havainnut mitään stressiä lapsillanne harrastusten takia? Luulen 5- vuotiaallani hieman olevan, joten pitäisikö lopettaa viulun soitto? Tytsä nauttii soitosta kyllä todella ja soittaa hyvin, mutta nuottiteoria luultavasti tuottaa stressiä..??
kellään muilla samankaltaista tilannetta?

ei ole stressiä ollut. olen lapsille tehnyt selväksi että ei saa ottaa liikaa harrastuksia ja harrastuken voi lopettaa jos tuntuu ettei jaksa (mutta ei silti poukota harrastuksesta toiseen).
alle kouluikäisenä "harrastivat" muskaria ja liikuntakerhoa eli niin kamalan vakavasti otettavaa kuitenkaan. Paitsi nuorin joka aloitti "taidekoulussa" jo eskarissa mutta hän onkin se kenellä lahjat on
 
Ei mitään säännöllistä vielä.
Muuton jälkeen ajattelin tolle 4-vuotiaalle jotain kattella.

Ratsastamassa on käyty aina kun ehditään ja on tilaisuus. Ja noita kaviokkaita tulee sitten ihan omaankin pihaan, eli hevostella saavat esikoinen ja kuopuskin vähän kasvettuaan ihan niin paljon, kun sielu sietää.

Jos se ei nappaa, niin sittenkin taas katsellaan jotain muuta.
 

Yhteistyössä