Lastenne nimiä joita on negatiivisesti kommentoitu

  • Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
"ninni"
Mitä sellaisia erikoisia, vanhanaikaisia tai muuten vaan outoja nimiä teidän lapsillanne on? Oletteko saaneet osaksenne negatiivisiä kommentteja? Piti aloittaa toisen ketjun innoittamana.

Meidän kuopus on Aila. Ja mummoni itki kauhusta kun kuuli minkä nimen valitsimme lapselle. Nyt on nimeen tottunut ja sopii se sopii hänenkin mielestään tytölle.
 
"jaa"
Sellainen tilanne oli ennen kun lapsemme oli kastettu, että oltiin lapsen serkun kastajaisissa ja siellä tuli puhetta sitten nimistä ja joku vanhempi nainen sanoi, että ei pidä nimestä Aino, ja oli sillä joku syykin. Eihän siinä sitten kukaan mitään sanonnut vaikka moni tiesi että viikon päästä meidän tyttö kastetaan Ainoksi:)
 
"Maisa"
Oma isoäitini nauroi Otto-poikamme ristiäisissä, että "jaa, eikö tuo olekaan oma!". Ja meidän häissä se sama isoäiti ihmetteli, kuinka on hassua (=surkeaa) ettei vihkisormus ole kultaa. Vaikka se siis on - valkokultaa.
 
"ninni"
Kaverini lapsen nimi on Aki. Ja tästäkin on paljon ikävästi kommentoitu. Mikseivät ihmiset voi pitää omia ajatuksia ominaan. Harkitsimme esikoiselle aikoinaan Eva tai Eeva nimeä. Ei annettu ja myöhemmin ovat monet kommentoineet, että onneksi ette antaneet. On kuulema kauhea nimi.
 
Mulle ei oo päin naamaa sanottu kun yhden muksun nimestä että ei semmosta voi lapselle antaa eikä ole mikään nimi. Ja kyseessä Sisu.

Muksujen toisista nimistä on kettuiltu mm. nettipalstoilla ja varmasti kauhisteltu selän takana mutta vain tuota yhtä kommentoitu suoraan.
 
Meidän pojan nimi Eelis ja paljon olen kuullut ainakin täällä kuinka on ruma ja lähiönimi. Kolme sukulaistamme sanoi Eelistä alussa Eliakseksi ja äitini kutsui Eliakseksi Eemiliksi ja mikähän se kolmas vielä olikaan.
 
oivoi
Meidän esikoinen on Veikko, nyt 24-vuotias. Aika monikin kummasteli aikoinaan nimeä ja pappikin kysyi, että otetaanko me toinen nimi kutsumanimeksi.

Eeva on musta ihana tytön nimi.
 
Ainoa negatiivinen kommentti joka minun korviini asti on kuulunut on siitä, että muuan ihminen koki, ettei Tähti sovi pojan nimeksi. Eikä sekään ollut kovin "vahva" kommentti vaan vain hetkeksi hämmentyneen mielipide.
:)
 
Viimeksi muokattu:
Leevi-poikani nimi oli äitini mielestä kamalinta mitä voin lapselleni tehdä, niin lässy ja typerä. Itketti minua monet kerrat raskauden aikana kun vahingossa lipsautin ns työnimen, joka puolestaan oli minulle konkretisoinut koko lapsen tulon.

Nykyään lapsella ja mummilla on oma, aivan erityinen suhteensa ja pikkumies aivan nimensä näköinen. Tuollaiset "kauhistelut" kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa, tehän sen lapsen saatte ja teillä on päätäntävalta asian suhteen. Jos ei nimi miellytä sukulaisia tai tilanne muuten niin... noh, pysykööt sitten vaikka kotonaan kauhistelemassa.
 
"enni"
oma äiti pyöräytti silmiään ristiäisissä kun Elsa nimi sanottiin. Käytti sitten pitkän aikaa jotain oma keksimäänsä lempinimeä lapsesta, en tiedä miksi se niin koville otti :/
 
Lex
Mun mielestä jokainen tässä avauksessa mainittu nimi on ihana =)

Eri asia sitten, jos nimi on esim. Ron Jere My.

Nytpä sattui mieleeni, että erään lapsen nimi on Henry Saari, se kyllä nauratti aluksi mutta ihan kaikella hyvällä.
 
Nimestä ei ole negatiivista kommenttia vielä kuulunut, mutta nimivaihtoehdosta kyllä. Kaverini sanoi tuossa taannoin, että onneksi ette antaneet pojallenne nimeksi Miska, koska hän inhoaa sitä nimeä. Miska oli siis pitkään meillä vaihtoehtona ja jos saan joskus toisen pojan, taidan sekä itseni että kaverini iloksi nimetä hänet Miskaksi :)

En tiedä lasketaanko tätä negatiiviseksi, mutta äitini ensimmäinen kommentti pojan nimestä oli, että "onpas vaikea lausua". Nimi on Joa... tiedä sitten mitä vaikeaa tuossa on :D

PS. Erikoisista nimistä tuli mieleen, että olisin tahtonut antaa pojalle toiseksi nimeksi Kuura. Se kuitenkin oli jo lapsen isällekin liikaa.. ei sellaista nimeä kuulemma ole. Ehkä joku muu osaa olla rohkeampi ja antaa sen, jos nimestä pitää. Voisi sopia vaikkapa Tähden kaveriksi ;D
 
Viimeksi muokattu:
joo no
Pojan nimi on aiheuttanut sellaista avointa naureskelua, on siis nimeltään Nooa. Kuivia vitsejä tutuilta ja tuntemattomilta. Ei vaan aina jaksaisi kuunnella.. Välillä sitten mietin, että tuliko väärä nimivalinta (tuskin kukaan tykkää jos AINA sille omalle nimelle naureskellaan), mutta toisaalta ne meidän muut nimivaihtoehdot olisi varmaan aiheuttanut enemmänkin päänvaivaa muille :D
 

Yhteistyössä