lastenneurologilla käynti

e-lapsen äiti
Lähinnä jutellaan ja täytetään erilaisia lappusia ja kaavakkeita. Olettaen että kyseessä on lapsen käytöshäiriöt tai muu toiminta eikä esim. epilepsia mitä voi oikeasti lääketieteellisillä tutkimuksilla tutkia.

Kyllä ihan oikeasti kannattaa mennä jos on vähääkään epäilystä.
 
Onkohan samaa kun meillä laitettiin sellanen kypärä päähän missä oli johtoja ja mittas päästä käyrää,sitten oltiin sairaalassa 3 päivää johdoissa yhtä soittoa kiinni et niitä oli muuallakin kropasas kuin päähän asetettuna..
epilepsia jutun takia mentiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyyne tyllerö:
eli siis mitä siellä tehdään? neuvolassa tarjosivat mahdollisuutta käyttää lasta tutkimuksissa mutta en oikein vielä lämmennyt ajatukselle
Kannataahan se varuulta käydä,ei siitä haitaakaan ole.meillä ei onneks ollut mitään paitti sydämessä joku häiriö mitä ollaan seurattu..lapsella siis nukkuessa pulssi silti leikkivän lapsen tasoa eikä tiedä mistä johtuu..
 
äiti ja ammattilainen
no miksi ei käyttäisi?
ei kai neuvolantäti omaksi huvikseen ketään sinne lähettäisi?
meillä 2 lapsista käyneet, ja molemmilla on neurologista ongelmaa johon nyt saavat kuntoutusta eli hoitoa, ja sen maksaa sairaanhoitopiiri.
sinne päästään, ei JOUDUTA
 
meile ehotettiin puheen kehityksen takia sitä...käydään puheterapiassa mutta nyt neuvolassa olivat sitä mieltä että lapsi ei ymmärrä kaikkea puhetta vaikka sama neuvola täti vuosi sitten oli sitä mieltä että hyvä ku tyttö ymmärtää mitä sille puhuu vaikka ei ite vielä osaa tuottaa kovin paljoa sanoja.olin aika "puulla päähän lyöty" tästä mielipiteestä ja takin kääntö tempusta koska kyllä tyttö musta on tähän asti ymmärtänyt puhetta halutessaan ;) puheterapeutti eikä päivähoitopaikkakaan ole multa kyselle mitään neurologiin viittaavaa,viimeeksikin puheopetuksessa kehuttiin sitä että oli opittu taas uusia sanoja ja sitä että kirjaimet alkoivat löytymään paikalleen...nyt mä oon ihan huulipyöreenä tään asian kanssa että suostunko neurologille viemään lapsen vai luotanko omaan tuntemukseen.(alkas nimittäin tää lääkärissä juoksu riittämään tämän lapsen osalta) :)
 
äiti ja ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja tyyne tyllerö:
meile ehotettiin puheen kehityksen takia sitä...käydään puheterapiassa mutta nyt neuvolassa olivat sitä mieltä että lapsi ei ymmärrä kaikkea puhetta vaikka sama neuvola täti vuosi sitten oli sitä mieltä että hyvä ku tyttö ymmärtää mitä sille puhuu vaikka ei ite vielä osaa tuottaa kovin paljoa sanoja.olin aika "puulla päähän lyöty" tästä mielipiteestä ja takin kääntö tempusta koska kyllä tyttö musta on tähän asti ymmärtänyt puhetta halutessaan ;) puheterapeutti eikä päivähoitopaikkakaan ole multa kyselle mitään neurologiin viittaavaa,viimeeksikin puheopetuksessa kehuttiin sitä että oli opittu taas uusia sanoja ja sitä että kirjaimet alkoivat löytymään paikalleen...nyt mä oon ihan huulipyöreenä tään asian kanssa että suostunko neurologille viemään lapsen vai luotanko omaan tuntemukseen.(alkas nimittäin tää lääkärissä juoksu riittämään tämän lapsen osalta) :)
No ehkä voisit kysäistä tytön puheterapeutilta että mitä hän on terveydenhoitajan ehdotuksesta mieltä?
Jos on useammin nähnyt tyttöä niin on varmaan pätevämpi arvioimaan tuota puheenymmärrystä, vanhemmat taas SAATTAVAT joskus olla liian liki lasta, eli vastaavat lapsen sanattomiin viesteihin ja tulkitsevat "liikaa".
Ihanhan tuo kuullostaa "lohdulliselta "syyltä ja ymmärränkin paremmin epäröinnin.
Mutta siis neurologilla käynti kestää max. tunnin ja on kertaluontoinen ja siihen äärimmäisen harvoin kuuluu mitään verikokeita tms. ja kuitenkin tutkimus on aika laaja-alainen eli sen jälkeen voisit todeta että keskitytäänpä olennaiseen eli leikkimiseen ja perhe-elämään =)
 
Tiia
Mä kyllä ottaisin vastaan tarjotut tutkimukset: Nimittäin jos jotain ongelmaa kuitenkin on, sitä parempi mitä nopeammin asioihin päästään puuttumaan ja aloittamaan tukitoimet. (Itse olen erityislapsen äiti, ja jos olisimme lykänneet neurolle ja sitä tietä tutkimuksiin & kuntoutukseen menoa, lapsen tilanne ei taatusti olisi niin hyvä kuin se nyt on.)
 
hui sentään
Sinulla on nyt kyllä väärä asenne. Tottakai otat vastaan tarjotun avun! Yleensä joutuu tappelemaan jotta pääsisi lapsensa "ongelmia" selvittämään/kuntouttamaan. Ajattele lapsesi parasta!!!!
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
me mentiin ylivilkkauden takia..Ihan paperihommiks meni, ja lapselta pyydettiin kaikenmaailman pikkujuttuja, kuten paperin leikkaamista, piirtämistä, viivaa pitkin kävelyä jne..
Myö käytiin kans, ylivilkkaus lähinnä syynä ja keskittymisjuttujen takia.
Kyseli ja teetti tytöllä kaikenlaisia temppuja:)
 
vieras
En kyllä ymmärrä näitä aloituksia joissa äiti on vastahankaan kun terkkari ehdottaa lähetettä tutkimuskiin :eek: olisit pikemminki kiitollinen tilaisuudesta selvittää lapsen asioita ja terveyttä. Jos ei mitään tutkimuksissa löydy niin sehän on tosi hyvä juttu, mutta jos löytyy niin varhainen puuttuminen ongelmiin on aina parempi kuin seurailla miten tilanne kehittyy :/ Ihan oikeesti sinuna miettisin tota sun asennetta, pelottaako et se lääkäi löytäis jotaki? Että on parempi kun asiasta ei puhu eikä huomaa niin se lakkaa olemasta? Eli lakaisee ongelman maton alle :/
 
vieras
Jotenkin minusta tuntui pahalta kun sanoit että alkais jo lääkärissä juoksut riittää tän lapsen kanssa, sinähän menet äitinä niin kauan kun tarvetta on . Se helppoa olisikin kun vaan vois päättää että mulle riiittäs jo.
 

Yhteistyössä