Lastensängy

Me ostettiin jatkettava, kunnon laidalla eli Möhkö silloin aikanaan. Ja kun pienempi siirtyi pinniksestä siihen niin isompi sai "oikean" sängyn. Ja nyt myytiin möhkö pois ja kuopuskin sai isojen sängyn (ikää 4.v)

Ostat sitten jatkettavan tai suoraan ison niin osta sellainen missä on kunnon turvalaita.
 
Hm. Tää on aina mun lempiaihe ja jaksan edellenkin hehkuttaa unipuun sangystä. Eli meillä unipuun sänky 90x200cm vaaleansinisellä turvalaidalla. Miksi ostaa jatkettava sänky, kun kuitenkin joudutte ostamaan vielä yhden sängyn kasvavalle lapsellenne??? Unipuun sänkyä voi muunnella vaikkapa pikkuparveksi ym. ym. Mutta makunsa kullakin. Tämä toimi meillä ;)
 
Meillä Iskusta Tuuli -sarjan jatkettava. Olen tykännyt tästä kun on kunnon laidat.

Minäkin aikanaan pähkäilin tätä, että ostaakko jatkettavat tytöille vai suoraan isojen sängyt. Tulin sitten siihen tulokseen, että jatkettavat on ihan hyvät tässä vaiheessa. Ensinnäkään ne eivät vie nyt alkuun kovin suurta tilaa kun niitä on kaksi tuolla samassa huoneessa. Toisekseen minusta näyttää hassulta laittaa tuollainen 80 cm kirppu 220 pitkään sänkyyn. Kolmanneksi, silloin en löytänyt oikein mistään sellaista irrotettavaa turvalaitaa, jollainen olisi pitänyt olla ehdoton isoon sänkyyn.

Näihin sänkyihin meillä on yksi jatkopala normi patjan lisäksi eli nyt sänkyihin saa pituutta kaikkiaan 160 cm. Lapsi siis mahtuu nukkumaan sängyssään hyvin siihen asti kun on noin 120 cm pitkä itse. Tämän kokoisena lapset ovat suunnilleen ala-asteiässä ja silloin heille voi jo laittaa sitten isot sängyt. On tässä kumminkin jatkettaville noin viitisen vuotta käyttöikää, mikä on paljon enemmän kuin monelle muulle "vauva-tavaralle". Sängyt kun eivät edes mene miksikään eli kun meidän tytöt kasvaa niistä yli, niin varmaankin saan nuo sängyt myytyä.
 
Miskan äiskä
Minä liputan myös jatkettavan puolesta ja kunnon laidoilla tai turvalaidalla. Me ostettiin käytetty edullisesti, joten ei tiedä sen merkkiä yms., mutta siitä saa vaikka kaikki laidat pois sitten kun lapsi on isompi, mikäli vielä mahtuu siihen hyvin nukkumaan. Mun mielestä pienen lapsen on turvallisemman tuntuista nukkua jatkettavassa sänkyssä kuin heti isossa sängyssä eikä niihin saa laitojakaan yhtä helposti kuin jatkettaviin ja samalla jää enemmän leikkitilaa lastenhuoneeseen.
 
epsukepsu
Meidän pojalla on jatkettava sänky, Askon Ice-sarjaa. Siinä on ihan kunnon laidat. Poika siirtyi vasta 2,5-vuotiaana tähän sänkyyn. Siihen asti riitti pinnasänky. Ei mulle tullut ainakaan mieleenkään ostaa mitään isoa sänkyä vielä tässä vaiheessa. Poikahan "hukkuisi" sinne :D
 
Lisko
Muutetaan ens viikolla ja saadaan minun äidiltä sellainen "nuoriso sänky" 200cmx80cm, ostetaan siihen vaan uusi patja. Sängyssä on hyvä kaide, ettei poika pääse siitä tippumaan. Olisin varmaankin ostanut itsekin jatkettavan, mutta saadaan tuo ilmaiseksi, niin ei tarvitse ostaa.

Niin ja poika on 2v ja siirtyy pinnasängystä tuohon "isojen" sänkyyn, koska huhtikuun alkupuolella on tulossa perheenlisäystä, niin haluan, et poika oppii jo ajoissa uuteen sänkyynsä, eikä vauva sit ns. vie hänen sänkyään :/ :)
 
taustalta
Ensimmäiseksi kannattaa katsoa, minkä kokoinen sänky menee parhaiten sinne kotiin. Täysmittainen vie aina enemmän tilaa, kuin jatkettava. Tosin se jatkettavakin täydessä mitassaan vie saman tilan.

Meillä on ostettu 80 cm leveät unipuut kunnon laidoilla ja nykyään ne ovat kerrossänkynä. Tosin sarjan jatkettava voi toimia kerrossängyn alasänkynä, mutta meillä päädyttiin täyspituiseen heti ensimmäistä ostaessa. Levottomien nukkujien kanssa nuo laidat ovat olleet vuosien mittaan ehdottomat.

 
jatkettava
Minäkin kuulun niihin, jotka liputtavat jatkettavien sänkyjen puolesta.

Omalla kohdalla kokemuksia on jatkettavista, ja hyviksi on havaittu. Tämä nykyinen on on vanha, perintösänky, siinä on laidat. Täyteen mittaan menee n. 180 cm, mutta siinä nukkuu vielä kouluikäisenä. Sitten koululaisen huone menee muutenkin uuteen järjestelyyn ja voi miettiä että millainen sänky on paras, nyt leikki-ikäiselle jää enemmän leikkitilaa kun sänky on lyhyempi.
En nimittäin tiedä, ostaako koululaiselle joku pikkuparvi vai millainen sänky, miten tuohon huoneeseen kirjotuspöytä saadaan sopimaan jne. tai asutaanko täällä edes. jne,.

siksi jatkettava. :attn:
 

Yhteistyössä