Lastenvaateblogeista.. Miten kotiäideillä voi olla varaa ostaa jatkuvasti kalliita vaatteita???

  • Viestiketjun aloittaja hansu
  • Ensimmäinen viesti
hansu
Tätä olen ihmetellyt monesti.. Olen lukenut mm. Tuusiksen, Jarnan, Mian ym lastenvaatefiksaatiosta kärsivien blogeja jo aika pitkään ja aina vaan jaksan miettiä mielessäni (juu, välillä ei ole muuta tekemistä), että miten ihmeessä voi kotiäidillä (tai opiskelevalla äidillä, jonka mieskin opiskelee?) olla varaa laittaa tuollaisia summia lastenvaatteisiin rahaa?? :O
Pakkohan heidän on shoppailla miesten palkoilla, koska ei kotona olevalla (vuosikaupalla) äidillä voi olla tuloja niin paljon, että tilaillaan Ticketiä Tanskasta "tuosta noin vaan" monella sadalla eurolla!
Tähän samaan syssyyn vielä kalliit vuokrat/lainanlyhennykset, ruoka isolle perheelle yms. menot niin tuntuis että pitää olla aika hyvät tulot, että tällänen yhtälö on mahdollista.....?

t. osittainen kotiäiti, jolla ei ole varaa ostaa.. :D
 
Vaatteita kun kieräättää niin aika hyvin saa sitä rahaa niistä takaisinkin. Ulkomailta ja ebaystä löytyy vaatteita murto-osan suomihinnoista. Kirpputoreila löytää myös aika uskomattomai löytöjä jos osaa etsiä.Monet liikkeet pitää myös "ystävämyyntejä" jonne vain harvat ja valitut kutsutaan ja sieltä saa halvalla vaatteita.
 
samaa ihmetellyt
Täälläkin on moneen kertaan todettu, ettei käytetystä kukaan halua paljoa maksaa. Joten tuo kierrätysteoria ei kyllä päde. Toisaalta, mitä vikaa on miehen palkalla ostamisessa, jos miehen tulot ovat perheen ainoat tulot?
 
Alkuperäinen kirjoittaja samaa ihmetellyt:
Täälläkin on moneen kertaan todettu, ettei käytetystä kukaan halua paljoa maksaa. Joten tuo kierrätysteoria ei kyllä päde. Toisaalta, mitä vikaa on miehen palkalla ostamisessa, jos miehen tulot ovat perheen ainoat tulot?
Kyllä merkkivaatteista maksetaan enkä nyt tarkoita mitään remua tai ticketiä vaan esim. burberryä,gantia yms. niitten arvo pysyy todella hyvänä ja niistä saa käytettynäkin aika suolaisia summia.
 
Lukija
Mä käyn myös noilla blogeilla. Ensinnäkin ne on mun mielestä mukavaa ajankulua, monet todella hienosti kuvitettuja ja siis kaikin puolin kivoja. Mutta köyhänä kht:laisena myös mietin, että mistä nämä (varsinkin) isojen perheiden äidit saavat rahat noihin kaikkiin ostoksiin. Itsekin juoksen kirppareilla ja ostan kahdelle lapselle, mutta meillä on korkeintaan 3 talviasua/per lapsi ja sitten voi olla seuraavaa kokoa haalari. Ja nämä olen siis ostanut kirpputoreilta/alemyynneistä alle 30 eur/haalari. Mietin useasti, että onko se niin kannattavaa ostaa uusia ja sitten myydä ne nopeasti huutiksessa pois?!? Ehkä se on... itse en jaksaisi sellaista trokaamista, mutta Suomi on vapaa maa yrittämiselle.
 
ap
siinä, että ostaa miehen palkalla, JOS vaatteet tulevat tarpeeseen.. mutta en vain voi millään uskoa, että vähintään kerran viikossa PITÄÄ saada lapsille jotain uutta! jarnan kirjoituksista olen saanut sellaisen kuva, että mieskin opiskelee (ainakin osittain) joten millä helvatalla silloin shoppaillaan monsoonia yms kalliita!?
ja entäs tuusis sitten.... huoh! jos mies on peruserkki-duunari niin hyvä kun ne tulot riittää elämiseen jos ainoat tulot ovat!! ja en todellakaan usko, että vaikka lapsia on 5 niin vaatteita tarvitsee tuollaisia röykkiöitä mitä hänkin shoppailee! ja sekin hämää paljon, jos olevinaan ostaa kirppikseltä halvalla... ok:han se on, mutta jos sitä tekee jatkuvasti ja kauheita määriä (turhaakin vaatetta tolkuttomasti) niin hintaa tulee sillekin!

noh, onpahan mullakin jotain päivittelemistä! :D
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laittakaa nyt mullekin joku linkki josta saa tilattua helposti (ja turvallisesti, olen hirveän epävarma näissä ) ja sikahalvalla hienoja lastenvaatteita.
http://www.hoplaa.fi

Tuolla on kivannäköisiä vaatteita, ja hinta-laatusuhde kohdillaan. Toimitus kesti vain päivän pari
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kotiäidillä voi olla tuloja....joku kotoa käsin tehtävä työ, pääomatuloja, tms.

Tai hyvin tienaava mies.
Niin ja noilla blogeillakin voi tienaa ja valmistajat voi lähettää vaatteita että bloggaaja voi esitellä niitä blogissaan.
 
niina
Esim Mia asuu jossain maalla KOLMIOSSA neljän lapsen kanssa. Asumiskustannukset lähes olemattomat, eivät myöskään käsittääkseni matkustele. Tuusis ainakin myy usealla sadalla eurolla kirpparilla. Jarna on vähän mysteeri, millä rahoittaa ostoksensa. Mielestäni Jarna ostaa myös kallista luomuruokaa
 

Yhteistyössä