lastenvaunujen kuosit

  • Viestiketjun aloittaja mamalee
  • Ensimmäinen viesti
mamalee
onko muita kanssani samaa mieltä olevii et lastenvaunut nykysin aika hirveitä kuosiltaan??!!!Jos viel saisin vauvan,joutuisin kai ettimään vaunut käytettyinä jos mielisin saada kivannäköiset menopelit... Tottakai tämä on makuasia,joku tykkää varmaa nykysistä kuoseist hirveesti,mut ajattelin vaa onko muita...!
 
Mä taas tykkään enemmän näistä nykyaikaisista, kun ennen oli kaiken maailman ruutua ja raitaa ja kuvioo, jotenkin nämä selkeät "kuviottomat" värit on enemmän mun makuun....mutta makuasioitahan ne on. :D
Sitä hämmästeltiin miehen kanssa kyllä molemmat kun tälle kuopukselle viime keväänä käytiin vaunuja katselemassa ja todella vaaleitakin värejä on saatavilla vaunuihin ja itse katseltiin heti että ei missään nimessä sellasia lähes valkoisia, että varmaan näkyy kaikki lika ja kura....niin myyjä siihen totesi, että oli sillä hetkellä kaikista myydyin kuosi se kaikista vaalein väri!
 
Mitä nyt kukin pitää kauhean näköisenä. Muoti vaihtelee vaatteissa ja sisustuskankaissakin. Aikanaan viime vuonna niin suositut retrot muuttuivat kaikkien mielestä kamaliksi, eikä jotain vanhoja marikankaita kukaan hulinut. Ne olivat hirveitä ja mauttomia. Ilmeisti nyt on taas aikuisiseksi kasvanut mauttoia ihmisiä :)

Onhan vaunuissa värivalikoimaa, vaaleita ja tummia, mutta netistä kun valmistajien vaunukuvia selaa niin suomalaiseen kauppaan löytää tiensä vain harmaat ja tumman siniset. Kirkkkaita värejä suomalaiset myyjät taitavat karttaa.
 
Jännä homma, aina sama "ilmiö" kaikilla keskustelupalstoilla.Asia sivuutetaan.Tässäkin alkuperäisen viestin lähettäjä on näköjään etsinyt kanssaan samaa mieltä olevia,mutta kaikki vastanneet tuntuvat olevan erimieltä :) Mutta "mamalee", täältä löytyy yksi "samanhenkinen"!! Itelläni ei lapsia ole,vasta haaveissa,mutta silmiin pistänyt erityisesti joitain tiettyjä väriyhdistelmiä,esimerkix brion,valko-punaset...vähän liian räikeitä väriyhdistelmiä minulle. En kyllä henkilöhohtaisesti kukallisista yms kuosesita pidä,mutta olisivat edes hillitympiä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 20:55 jassu kirjoitti:
Jännä homma, aina sama "ilmiö" kaikilla keskustelupalstoilla.Asia sivuutetaan.Tässäkin alkuperäisen viestin lähettäjä on näköjään etsinyt kanssaan samaa mieltä olevia,mutta kaikki vastanneet tuntuvat olevan erimieltä :) Mutta "mamalee", täältä löytyy yksi "samanhenkinen"!! Itelläni ei lapsia ole,vasta haaveissa,mutta silmiin pistänyt erityisesti joitain tiettyjä väriyhdistelmiä,esimerkix brion,valko-punaset...vähän liian räikeitä väriyhdistelmiä minulle. En kyllä henkilöhohtaisesti kukallisista yms kuosesita pidä,mutta olisivat edes hillitympiä..
Niitä hillittyjähän varmasti löytyy! Kun alat vaunukaupoissa vaan kiertelemään :) Itseasiassa kuosit loppupeleissä aika yksinkertaisia ja hillittyjä kautta linjan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 22:00 Verneriina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 20:55 jassu kirjoitti:
Jännä homma, aina sama "ilmiö" kaikilla keskustelupalstoilla.Asia sivuutetaan.Tässäkin alkuperäisen viestin lähettäjä on näköjään etsinyt kanssaan samaa mieltä olevia,mutta kaikki vastanneet tuntuvat olevan erimieltä :) Mutta "mamalee", täältä löytyy yksi "samanhenkinen"!! Itelläni ei lapsia ole,vasta haaveissa,mutta silmiin pistänyt erityisesti joitain tiettyjä väriyhdistelmiä,esimerkix brion,valko-punaset...vähän liian räikeitä väriyhdistelmiä minulle. En kyllä henkilöhohtaisesti kukallisista yms kuosesita pidä,mutta olisivat edes hillitympiä..
Niitä hillittyjähän varmasti löytyy! Kun alat vaunukaupoissa vaan kiertelemään :) Itseasiassa kuosit loppupeleissä aika yksinkertaisia ja hillittyjä kautta linjan.
Mä olen kyllä Verneriinan kanssa samaa mieltä, että hillittyjä kuoseja varmasti löytyy myös! Ja jos niitä ei kaupoissa ole esillä, niin kannattaa kysellä aina myyjiltä kaikki vaihtoehdot. Itse huomasin kun paljonkin kiertelin liikkeitä sillon kun kuopukselle vaunuja etsin, että nykyään kyllä kuoseja on aika laidasta laitaan (ainakin joillain valmistajilla), on tummaa ja vaaleaa ja hillitympää ja räikeämpää, mutta pienemmät liikkeet tietysti pitää liikkeessä vaan niitä mitä eniten menee kaupaksi.
 
pymppy
Vaunuissa niin kuin kaikessa muussakin lasten tavarassa ollaan niin köppäsiä suomessa että maahantuojat ei ota valikoimiinsa mitään erikoisempaa...

Mä oon kattellu Gracon Autobabyä netistä ja niissä on ollu aivan syötävän suloisia kuoseja ja "jalkapeite" joita ei suomesta saa tilaamallakaan, kysytty on.

Toinen on esim. Fisher pricen Pikkuväki-sarja, netissä on videoita, nukkeja ja leikkisettejä, joita ei suomeen tuoda tai ainakin ne on riisuttuja malleja kuten ABC-ZOO, suomessa pakkauksessa tulee 5 eläintä ja hoitaja, eikä eläimiä saa ostettua edes erikseen, mutta Rapakon takana paketissa on kaikki 25 eläintä.

Puhe oli vissiin kuitenkin vaunuista eli mun mielipide on että vaunut pitää olla vaaleat koska kesällä ne mustat on aivan järkyttävän kuumat. Meillä on vuoden 1998 tummansiniset joissa lilaruudutus reunassa ja 2005 vaaleanharmaat. Mun mieleen on enemmän nuo 2005 malliset. Ja nuo 1998 malliset oli kesällä todella kamalat vauvalla kun ne keräs kaiken lämmön itseensä, kun taas 2005 vaunut oli mukavan viileät helteelläkin.

 
mariea
Nykyaikaiset (parin viime vuoden sisällä valmistetut) laadukkaat vaunut ovat tehty siten, ettei tumma väri vaikuta vaunujen kuumuuteen. Eli värillä ei enää niin väliä.
 
mari 82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 10:00 mariea kirjoitti:
Nykyaikaiset (parin viime vuoden sisällä valmistetut) laadukkaat vaunut ovat tehty siten, ettei tumma väri vaikuta vaunujen kuumuuteen. Eli värillä ei enää niin väliä.
Ja saanko kysyä miten ???? Mitä uutta on tullut materiaaleihin, että ne eivät olisi kuumememat kuin ennen. PERUSTELUJA.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 11:49 mari 82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 10:00 mariea kirjoitti:
Nykyaikaiset (parin viime vuoden sisällä valmistetut) laadukkaat vaunut ovat tehty siten, ettei tumma väri vaikuta vaunujen kuumuuteen. Eli värillä ei enää niin väliä.
Ja saanko kysyä miten ???? Mitä uutta on tullut materiaaleihin, että ne eivät olisi kuumememat kuin ennen. PERUSTELUJA.
Meillä Briot viininpunaiset/mustat ja 2005 ja
Emmaljunga scooterit musta/lime 2006
Kysyin myyjältä, että eikö mustat vaunut ole kesähelteellä kuumat. Vastaus: Eivät ole, kangas on sellaista mikä ei kuumene. Ovat yhtä "viileät", kuin vaaleatkin värit. Itse kyl ajattelin kesällä laittaa lakanan rattaisiin, että eivät sitten hiosta niin paljon. Eihän se rattaiden kangas varmaan oo kovin mukavaa paljasta ihoa vasten.

Kuoseista. Mä inhoon noita maanläheisiä värejä vaunuissa ja ihmettelen miksi ei ole iloisen väriä vaunuja/rattaita. Meilläkin ois voinu noi scooterit olla vaaleanvihreät, joissa vähän mustaa.
 
mustakin vaunujen kuosit nykysin synkkiä,enää ei käytetä pirteitä ilosia värejä vaan mustaa,harmaata,beigee yms...löytyyhän varmaan joltain ja jostain ilosempii,mut tämä tumma ilmiö taitaa nyt joillekin olla IN...
 
Toi on vaikea aihe koska monet sanoo et vaunut on liian synkkiä nykyisin, mut harva kuitenkaan ostaisi vaaleita koska niissä näkyy lika. Liian värikkäisiin taas kyllästyy nopeammin. Kyllä sille syy on miksi ne värit on sellasia. Brioltahan on kuulemma tulossa jotain räväköitä värejä tänä keväänä, ainakin oranssi ja vihreä, olin Pony-ostoksilla mutta myyjä ei sitä tiennyt saako Ponyyn niitä värejä vai pelkästään vaunuihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 12:21 Vilinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 11:49 mari 82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 10:00 mariea kirjoitti:
Nykyaikaiset (parin viime vuoden sisällä valmistetut) laadukkaat vaunut ovat tehty siten, ettei tumma väri vaikuta vaunujen kuumuuteen. Eli värillä ei enää niin väliä.
Ja saanko kysyä miten ???? Mitä uutta on tullut materiaaleihin, että ne eivät olisi kuumememat kuin ennen. PERUSTELUJA.
Meillä Briot viininpunaiset/mustat ja 2005 ja
Emmaljunga scooterit musta/lime 2006
Kysyin myyjältä, että eikö mustat vaunut ole kesähelteellä kuumat. Vastaus: Eivät ole, kangas on sellaista mikä ei kuumene. Ovat yhtä "viileät", kuin vaaleatkin värit. Itse kyl ajattelin kesällä laittaa lakanan rattaisiin, että eivät sitten hiosta niin paljon. Eihän se rattaiden kangas varmaan oo kovin mukavaa paljasta ihoa vasten.

Kuoseista. Mä inhoon noita maanläheisiä värejä vaunuissa ja ihmettelen miksi ei ole iloisen väriä vaunuja/rattaita. Meilläkin ois voinu noi scooterit olla vaaleanvihreät, joissa vähän mustaa.
No johan on Emmaljunga alkanut käyttämään "älykankaita". Älkää nyt ihan kaikkea uskoko. Tumma väri kerää auringon lämpöä, ei kangas. Sitä paitsi kaikki valmistajat käyttävät samoja kangaslaatuja, vaikka kuoseissa (väreissä ja kuvioissa) onkin eroja.,
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 08:25 Vieras kirjoitti:
Kaikki puhtte että tumma kerää lämpöä kesällä, mutta Suomessahan pää vuodenaika on syksy ja talvi. Ja miksei voisi olla kankaita mikä ei kerää lämpöä??? :eek: Paljon muutakin turhaa on keksitty.
Ja sellanen tyhmä juttu tuli vaan mieleen, että kuinka moni oikeesti kuumaan vuodenaikaan nukuttaa vauvaa auringossa??? :/ Eikös sitä jo muutenkin suositella pidettäväks vaunut varjossa, oli ne väriltään mitkä vaan.
 
pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 09:26 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 08:25 Vieras kirjoitti:
Kaikki puhtte että tumma kerää lämpöä kesällä, mutta Suomessahan pää vuodenaika on syksy ja talvi. Ja miksei voisi olla kankaita mikä ei kerää lämpöä??? :eek: Paljon muutakin turhaa on keksitty.
Ja sellanen tyhmä juttu tuli vaan mieleen, että kuinka moni oikeesti kuumaan vuodenaikaan nukuttaa vauvaa auringossa??? :/ Eikös sitä jo muutenkin suositella pidettäväks vaunut varjossa, oli ne väriltään mitkä vaan.
Sitten ei vissiin voi lähteä edes vaunuttelemaan kun aurinkopaistaa?

Viime kesänä olimme ystävän kanssa vaunuttelemassa saman merkkisillä vaunuilla, minä vaaleilla 2005 vuoden vaunuilla ja ystäväni mustilla 2005 vuoden vaunuilla, lapsilla oli samanverran vaatetta päällä, vaunujen lämpötila ero oli huikea kun käden työnsi kuomun alle oli mun vaunut huomattavasti viileämmät. että kyllä niissä eroja on...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 09:52 pymppy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 09:26 Nasu1 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 08:25 Vieras kirjoitti:
Kaikki puhtte että tumma kerää lämpöä kesällä, mutta Suomessahan pää vuodenaika on syksy ja talvi. Ja miksei voisi olla kankaita mikä ei kerää lämpöä??? :eek: Paljon muutakin turhaa on keksitty.
Ja sellanen tyhmä juttu tuli vaan mieleen, että kuinka moni oikeesti kuumaan vuodenaikaan nukuttaa vauvaa auringossa??? :/ Eikös sitä jo muutenkin suositella pidettäväks vaunut varjossa, oli ne väriltään mitkä vaan.
Sitten ei vissiin voi lähteä edes vaunuttelemaan kun aurinkopaistaa?

Viime kesänä olimme ystävän kanssa vaunuttelemassa saman merkkisillä vaunuilla, minä vaaleilla 2005 vuoden vaunuilla ja ystäväni mustilla 2005 vuoden vaunuilla, lapsilla oli samanverran vaatetta päällä, vaunujen lämpötila ero oli huikea kun käden työnsi kuomun alle oli mun vaunut huomattavasti viileämmät. että kyllä niissä eroja on...
Sillon jos vaunut on liikkeessä niin aika usein käy ilmavirtaakin jo sen verran, että se viilentää sen mitä aurinko lämmittää ja tuskin kukaan nyt kovin montaa tuntia kävelee ihan suorassa auringonpaisteessa ja jos niin tekee, niin varmaan osaa vähentää lapselta vaatetta......vaikka näkeehän niitäkin, jotka kesähelteellä pitää makuupussia vaunuissa.
 

Yhteistyössä