Lastesi ikä ja nukkumaanmenoaika?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
1.5vkon päästä 2v menee nukkumaan 20-20.30 ja herää 5.45-6.30. Kaikki temput on kokeiltu,tuo vaan ei nuku pitempään,ei vaikka tarha Kai tuo joskus nukkuu. huomenna vapaa päivä,kuitenkin asioita hoidettavana,olen siis huono äiyi,kn arkivapaana vien tytön päikkyyn jotta asioiden hoidon jälkeen aioin nauttia PÄIVÄUNET :heart: :heart:
 
yökyöpelit
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
mulle, pidättekö ihan järkevänä, että 13v:n PITÄÄ olla joka ilta sängyssä klo 21. Niin, arkena, vkonloppuna ku lomillakin.. :O Tunnen tälläsen tapauksen ja lapsi ite valittaa, kun ei millään saa unta niin aikasin. Lukee tms. sit siel sängyssään monta tuntia.

Mutta vastaampa vielä, oma 10kk nukahtaa iltasin aika tarkkaan klo 20. Joskus voi venyä, muttei yleensä yli klo 21.

Minä en saanut aikoinaan edes lukea. Ahdistavaa valvoa tuntea kun porukat nukkuvat, eikä unta saa. Pitkiä ovat yöntunnit pyörien.
 
Vieras
1,5v, 4v ja 8v menee kaikki sänkyihinsä klo. 21 suurin piirtein, ennen kymmentä nyt joka tapauksessa. Kouluaamuina vanhimmalta sammuu valot viimeistään klo.22, pienemmät nukahtaa n. puolen tunnin sisään siitä kun viety sänkyyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellet tiennyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
4 kk ja 20-22 välillä. ja nukkuu vähintään 12h unet. :) ja äiti on pirteä ja tyytyväinen
Ai yhteen putkeen vai? :eek: Mun herää syömään 1-4h välein, 2h aika vakio nykyään...
Empuuu, toi on ihan normaalia, pienet lapset on tuollaisia. Heräävät syömään yöllä.
Onhan se normaalia, mutta tuntuu että kaikkien muiden vauvat nukkuu todella pitkiä pätkiä. :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpelit:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme poikaa:
7v ja 4v menee 20.30 sänkyyn.
1v menee noin 21:30-22:30.
Miksi teillä nuorin valvoo kauimpaan. Meillä aina pienin ensin ja siitä ikäjärjestyksessä, Täytyyhän iästä jotain ekstraa olla.
Meillä ainakin ne ekstrat (mitä nyt sitten tarkoittaakaan) tulee ihan muualta kuin valvomisesta. 2 ja 4v ei ole pakko herätä aamulla klo.7, koululaisen usein on. Pienet nukkuu 9-10 asti. Siksi koululainen joskus, varsinkin ennen kasin aamuja menee sänkyyn ekana.

En muutenkaan itse lapsesta asti uniongelmaisena tykkää ajatuksesta että myöhään valvomisesta tehdään joku palkinto. Mitä myöhempään, sen hienompaa ja on sitä aikuisempi/isompi..? Noup.
 

Yhteistyössä