Laulu, joka itkettää

  • Viestiketjun aloittaja "surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti
crying baby
Jenni Vartiainen Missä muruseni on -varsinkin pikku hiprakassa.
Laura Närhi Mä annan sut pois -alkuun itketti jopa julkisilla paikoilla, jos tuli jostain tämä.
Johanna Kurkelan moni kappale mutta eniten ehkä Rakkauslaulu ja Sun särkyä anna mä en
Robbie Williams Feel -ei tosin enää koska korva on tähän paatunut jo.
 
mies1
Aika paljon ihmiset itkee kotimaisen ja aika arkiläheisten tunteiden tahtiin. Mulle Joutsenlaulu on ehkä ainut liikuttava suomalainen mutta kuuntelen aika vähän sitä. Jotenkin olen kasvanut ulos... Pidän itse paljon lyyrisemmästä, arkitaso ei ole tarpeeksi väkevä tuskaan, yleensä.

Tässä esimerkki surullisesta musiikista lyyrisempään tapaan: [video=youtube;mF3DCa4TbD0]http://www.youtube.com/watch?v=mF3DCa4TbD0[/video]
 
mies1
Uskon, että harva, joka pysyy yksinkertaisessa suruilmaisussa, tuntee tuskaa tai synkeyttä vahvalla tasolla. Raastavalla, repivällä.

Kuitenkin kipu, pimeys ja menetys ovat hyviä, tärkeitä tunteita ihmiselle. Pumpulin keskellä eläessä helposti katoaa todellinen traumaattisuus. Ihminen heikkenee paljon henkisesti niin, vaikka ihminen voi saavuttaa käytännössä mitä vaan tahtomalla ja ottamalla valtaviakin riskejä.
 

Yhteistyössä