Laulun sanat hukassa, apuja?!

kertosäe menee jotenki näin

lennä liidä vuorten/merten taa kerrothan on yksi maa lapinmaassa olla saa vapaa jokainen

Olisko kellään tietoa miten koko laulun sanat menee? Google ei löydä :ashamed:
 
Hukka...
1)
Taas ruskan aikoihin Lappiin mä taivalsin, vei tieni laaksoihin, luokse koskien. Yllä tuon paljakan näin kotkan uljaimman Tunturin tuttavan Lennon Kauneuden.

Kertosäe:

Lennä, liidä merten* taa, kerrothan on yksi maa: Lapin maassa olla saa vapaa jokainen



*Se saattaa olla myös vuorten taa, riippuen missä päin lauletaan, minun koulussa laulettiin kuitenkin merten taa

P.S. En muista toista säkeistöä...
 
TedWofl
1)
Taas ruskan aikoihin Lappiin mä taivalsin, vei tieni laaksoihin, luokse koskien. Yllä tuon paljakan näin kotkan uljaimman Tunturin tuttavan Lennon Kauneuden.

Kertosäe:



2) Varjoista Tunturin, huipulle kiipesin, taivasta tarkkailin Kotkaa etsien. Silloin mun ystäväin pois lensi pilviin päin. Hetkeksi sinne jäin tuuleen huutaen:


Kertosäe:
Lennä, liidä merten* taa, kerrothan on yksi maa: Lapin maassa olla saa vapaa jokainen
*Se saattaa olla myös vuorten taa, riippuen missä päin lauletaan, minun koulussa laulettiin kuitenkin merten taa
 
Osaajat!<3
1)
Taas ruskan aikoihin Lappiin mä taivalsin, vei tieni laaksoihin, luokse koskien. Yllä tuon paljakan näin kotkan uljaimman Tunturin tuttavan Lennon Kauneuden.

Kertosäe:

Lennä, liidä merten* taa, kerrothan on yksi maa: Lapin maassa olla saa vapaa jokainen!

2 säkeistö:

Varjoista tunturin huipulle kiipesin taivasta tarkailin kotkaa etsien. Silloin mun ystäväin pois lensi pilviin päin hetkeksi sinne jäin tuuleen huutaen: kertosäe lennä liidä merten taa kerrothan on yksi maa. Lapin maassa olla saa vapaa jokainen.


Me osattiin se! Se on koulussa ollut joskus!
 
Elsa Gummerus
1.Taas ruskan aikoihin Lappiin mä taivalsin,Yllä tuon paljakan näin kotkan uljaimman,vei tie laaksoihin,luokse koskien.tunturin tuttavan,lennon kauneuden. Lennä liidä merten taa. Kerrothan on yksi maa. Lapinmaassa olla saa vapaa jokainen.
2.varjoista tunturin huipulle kiipesin,taivasta tarkkailin kotkaa etsien. Silloin mun ystäväin pois lensi pilviin päin. Tuuleen huutaen.
Lennä, liidä merten taa . . .
 
tekstintekijä
Teksti menee näin:

Kotka
säv. Juha Haapaniemi
san. Mika Mali

1. Taas ruskan aikoihin Lappiin mä taivalsin,
vei tieni laaksoihin luokse koskien.
Yllä tuon paljakan näin kotkan uljaimman,
tunturin tuttavan lennon kauneuden.

Lennä, liidä merten taa.
Kerrothan on yksi maa.
Lapinmaassa olla saa vapaa jokainen.

2. Varjoista tunturin huipulle kiipesin,
taivasta tarkkailin kotkaa etsien.
Silloin mun ystäväin pois lensi pilviin päin.
Hetkeksi sinne jäin tuuleen huutaen:

Lennä, liidä merten taa...

PS. Nuotit löydät Musiikin mestarit 3-4 s. 90.

Terveisin Mika
 

Yhteistyössä