Leikkiiks teidän lapset kortsuilla?

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
Ehkä mä olen vain nipo, mutta kyllä mulla loksahti suu auki, kun näin kolmen lapsen leikkivän puhalletulla kortsulla parkkipaikalla.
pari tyttöä, jotka olivat n. 11-12 vuotiaita, ja sitten varmaan alle 10v. poika.

Mun mielestä ton ikäisten ei kyllä kuuluis kortsuja edes saada käsiinsä vielä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Ehkä mä olen vain nipo, mutta kyllä mulla loksahti suu auki, kun näin kolmen lapsen leikkivän puhalletulla kortsulla parkkipaikalla.
pari tyttöä, jotka olivat n. 11-12 vuotiaita, ja sitten varmaan alle 10v. poika.

Mun mielestä ton ikäisten ei kyllä kuuluis kortsuja edes saada käsiinsä vielä.
kertoisitko syyn miksi? minkä ikäisenä pitäisi saada? miten kortsut eroavat leikeissä vaikka kumihanskasta?
 
Onnelmatapaus
Alkuperäinen kirjoittaja justus:
no meidän talossa ei oo kortsuja ja vaik olis ni ei olis lasten ulottuvilla todellakaan!!
Meillä oli kerran jäänyt käyttämätön pöydälle (kääreessään siis). 4v otti käteensä ja sanoi "äiti, minäkin haluan karkkia!"
 
vieras
no eivät tähän mennessä tietääkseni ole leikkineet.
mutta mun kouluaikoina kyllä hauskinta maailmassa oli se että joku käy vetämässä kortsun opettajanhuoneen ovenkahvaan. minä en kyllä sitä harrastanut.

en mä näkisi sitä kovinkaan vahingollisena jos kakaroille kortsu on sen verran ei-hävettävä asia että niillä kehdataan pelleillä julkisella paikalla.
 
minä
Kaupasta niitä saa

Kaksi 11-vuotiasta poikaa jäi verekseltään kiinni kondomien varastamisesta keskiviikkona Joensuussa. Poliisin mukaan kaupan vartija oli kiinnittänyt huomiota poikien epämääräiseen hääräilyyn hyllyjen luona.

Kun pojat olivat yht'äkkiä poistuneet kaupasta, oli vartija seurannut heitä ja tavoittanut teinipojat parkkihallin puolelta.

Tarkastuksessa ilmeni, että pojat olivat anastaneet asusteisiinsa piilottamalla yhteensä kolme pakkausta kondomeita myyntiarvoltaan noin 28 euron edestä.

Poliisin mukaan kondomit oli saatu pojilta pois mutta pakkaukset eivät enää olleet myyntikuntoisia.

Uusi Suomi
 
No ton ikäset on kuiteski jo sen ikäsiä, että ne sen kortsun saattaa hyvinkin löytää / napata, vaik se ei oiskaan kotona ihan ekalla hyllyllä tarjolla.
Ja siks toiseks: mun mielestä toi on melko "luonnollista" käytöstä. Lapset alkaa tul murrosikään ja eiks koulussaki oo ihmisen biologiaa ton ikäsillä? Kaikki siihen liittyvä, kuin myös seksi ja kaikki seksiin liittyvä, kiinnostaa.
Toi on kyl kuitenkin aika lapsenomasta käytöstä, että puhallella niistä ilmapalloja - en ois ite siitä niin huolissani. Sit kun alkavat miettiä muuta käyttöä niille niin kannattaa huolestua enemmän...
 
säde kehä
Mikä siit kortsusta tekee noin hirveän peikon ?
Eikäpä meilläkään päin lapset niilä leiki, mutta huomasimpa että esim yks päivä oli pyöräkellarin lattialla moinen pudonneena paketistaan. Avaamaton. Että kaippa joku isompi lapsi olisi sen löytäneenä voinutkin sillä "pilailla".
Itse toki siveellisesti asetin sen vain naapurin satulaan suojaksi. Sattui satamaan.
 
minä
Euroopassa normaalia että tuonikäiset naivat
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2010030411239797_se.shtml
12-vuotiaille suunnatut xs-koon kondomit markkinoille Sveitsissä

Torstai 4.3.2010 klo 12.47

Sveitsissä myydään 12-14-vuotiaille pojille tarkoitettuja pienikokoisia kondomeita.

Pienten kondomien tuotanto aloitettiin, kun viranomaisten toteuttama tutkimus osoitti, etteivät 12-14-vuotiaat käytä riittävää suojaa seksiä harrastaessaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
no ehkä mä ajattelin sitten erilailla, mutta ei mun mielestä lasten kuulu leikkiä seksivälineillä.
voi kuule, lapset leikkii paljonkin tavaroilla ja asioilla jotka eivät ole varsinaisia leluja.
Sitäapitsi mun mielestä kortsu ei ole seksiväline vaan ehkäisyväline.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säde kehä:
Mikä siit kortsusta tekee noin hirveän peikon ?
Eikäpä meilläkään päin lapset niilä leiki, mutta huomasimpa että esim yks päivä oli pyöräkellarin lattialla moinen pudonneena paketistaan. Avaamaton. Että kaippa joku isompi lapsi olisi sen löytäneenä voinutkin sillä "pilailla".
Itse toki siveellisesti asetin sen vain naapurin satulaan suojaksi. Sattui satamaan.
:D
 
e
Mä löysin pienenä piirongin laatikosta kortsuja. Ihmettelin, että miten turbaani voi mahtua noin pieneen tilaan ja mitä ihmettä iskä tai äiti tekee turbaaneilla! :D Ei mulla ollut oikeasti aavistustakaan mitä ne oli. :D
 
säde kehä
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä löysin pienenä piirongin laatikosta kortsuja. Ihmettelin, että miten turbaani voi mahtua noin pieneen tilaan ja mitä ihmettä iskä tai äiti tekee turbaaneilla! :D Ei mulla ollut oikeasti aavistustakaan mitä ne oli. :D
:LOL:
 

Yhteistyössä