leirille lastenkodin lapsia

  • Viestiketjun aloittaja "maama"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";26550875]Niin minäkin vastaisuudessa teen. Eli ensin koetan selvittää, ketä leirille tulee. Jonkun vaitiolovelvllisuuden takia eivät varmaan kerro, mutta kysyn henkilökunnan määrän ja lasten määrän. Saman järjestäjän leirille en laita lapsiani enää koskaan.

Ehkä on parempi jatkossa mennä melko pienille harrasteleireille, joihin tulee vain 10-20 saman asian harrastajaa. Tällä ko. leirille tuli lähes 100.[/QUOTE]
No tuo on minusta ihan normaali asia vanhempien tietääkin, olipa kyse sitten kesäleiristä tai vaikkapa koulun järjestämästä luokkaretkestä. Mun poikani oli pienenä niin vikkelä ja ehtiväinen, osasi avata kaikki lukot, turvavyöt yms, että jos olisi vaikkapa päiväkoti tehnyt stadiin retken 10 lapsen ja kahden aikuisen voimin, niin oma lapseni ei olisi ihan turvallisuussyistä lähtenyt retkelle mukaan. Aloituksessasi kuitenkin olit sitä mieltä, että muiden vanhempien pitäisi saada tietää lasten taustat ja mahdolliset sairaudet.
 
"aapee"
Niinkö? Missä lukee niin että sairaudet? Onko pedofilian uhriksi joutuminen tai ylipäätänsä lastenkotitausta sairaus?

Ei mulla kiinnosta onko Matilla diabetes ja vaikka Iida olisi sokea. Tai taustat kuten jos Sini on yh-perheestä ja Ahmed maahanmuuttaja ja Miranda romani jne. mitä kaikkia ryhmiä mut pantiin vieroksumaan tässä ketjussa.

Halusin vain että kirjeessä kerrottaisiin, jos leirillä on lastensuojelullisista syistä sinne sponssattuja lapsia. Ilman nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26550935:
No tuo on minusta ihan normaali asia vanhempien tietääkin, olipa kyse sitten kesäleiristä tai vaikkapa koulun järjestämästä luokkaretkestä. Mun poikani oli pienenä niin vikkelä ja ehtiväinen, osasi avata kaikki lukot, turvavyöt yms, että jos olisi vaikkapa päiväkoti tehnyt stadiin retken 10 lapsen ja kahden aikuisen voimin, niin oma lapseni ei olisi ihan turvallisuussyistä lähtenyt retkelle mukaan. Aloituksessasi kuitenkin olit sitä mieltä, että muiden vanhempien pitäisi saada tietää lasten taustat ja mahdolliset sairaudet.
 
Näin tehtykin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26550935:
No tuo on minusta ihan normaali asia vanhempien tietääkin, olipa kyse sitten kesäleiristä tai vaikkapa koulun järjestämästä luokkaretkestä. Mun poikani oli pienenä niin vikkelä ja ehtiväinen, osasi avata kaikki lukot, turvavyöt yms, että jos olisi vaikkapa päiväkoti tehnyt stadiin retken 10 lapsen ja kahden aikuisen voimin, niin oma lapseni ei olisi ihan turvallisuussyistä lähtenyt retkelle mukaan. Aloituksessasi kuitenkin olit sitä mieltä, että muiden vanhempien pitäisi saada tietää lasten taustat ja mahdolliset sairaudet.
Kun lapsella on enemmän tuota ongelmaa niin ei se välttämättä ole huono asia siitä infota. Tietenkin jos vanhemmat ovat yhtään järkeäviä ja asiansa osaavia.

Poikani päiväkodista saatiin ilmoitus kun sinne tuli uusi lapsi. Hänellä oli kaikenlaisia sairauksia ja haluttiin sitten kertoa kaikille vanhemille reilusti tilanne ja jotta he voivat lapsen kanssa jutella näistä asioista. Saattaa herättää ihmetystä ja kysymyksiä lapsissa, ilman taustatietoa on vanhempien myös vaikea jutella lastensa kanssa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";26551013]Niinkö? Missä lukee niin että sairaudet? Onko pedofilian uhriksi joutuminen tai ylipäätänsä lastenkotitausta sairaus?

Ei mulla kiinnosta onko Matilla diabetes ja vaikka Iida olisi sokea. Tai taustat kuten jos Sini on yh-perheestä ja Ahmed maahanmuuttaja ja Miranda romani jne. mitä kaikkia ryhmiä mut pantiin vieroksumaan tässä ketjussa.

Halusin vain että kirjeessä kerrottaisiin, jos leirillä on lastensuojelullisista syistä sinne sponssattuja lapsia. Ilman nimiä.[/QUOTE]
Ihan tuossa aloituksessasi: "Tai jos joukossa on paljon erityislapsia, osalla vaikka adhd-lääkitys, osa ei nuku öisin ym."
 
"aapee"
Jos luit tän todella pitkän ketjun läpi, niin olen jo useamman kerran todennut että ADHD tai syyhyt tai täit on sellaisia, joihin on totuttava nykyajan kouluissa. Mutta jos jollakin on sellainen ADHD ettei nuku vaan kuppaa yöt pelottelemassa muita, niin hän tarvisi henk. koht avustajan leirille.

Leirin järjestäjän kanssa keskustelin myös näistä, mutta lastensuojeluvirkamiehelle mainitsin vain sivulauseessa, että leirillä oli myös muita erityislapsia ja erikoisisa sattumuksia, esim. ADHD-lapsi joka juoksi yöt ulkona koputtelemassa mökkien ikkunoihin ja joka sai muutamat raivokohtaukset ja syyhy-tapaus.

Jos leirllä olisi ollut vain nämä, niin olisin ehkä voinut meilata leirin järjestäjälle, että oliko leirillä tarpeeksi henkiklökuntaa kun tällainen pääsi häriköimään joka yö, mutta ei olisi ollut mitään asiaa virkamiehille. Syyhystä ehkä että miten hoitivat ettei tartu ja sen kysyin kyllä puhelimessakin. (se kai tarttuu tosi helposti, jopa lääkäriin joka tutkii sitä se voi tarttua.)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26551046:
Ihan tuossa aloituksessasi: "Tai jos joukossa on paljon erityislapsia, osalla vaikka adhd-lääkitys, osa ei nuku öisin ym."
 
"aapee"
Mun luokalle tuli 4 luokalla poika, jolla oli paha epilepsia. Ja meitä infottiin etukäteen. Kohtauksia tuli välillä tunnillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin tehtykin;26551044:
Kun lapsella on enemmän tuota ongelmaa niin ei se välttämättä ole huono asia siitä infota. Tietenkin jos vanhemmat ovat yhtään järkeäviä ja asiansa osaavia.

Poikani päiväkodista saatiin ilmoitus kun sinne tuli uusi lapsi. Hänellä oli kaikenlaisia sairauksia ja haluttiin sitten kertoa kaikille vanhemille reilusti tilanne ja jotta he voivat lapsen kanssa jutella näistä asioista. Saattaa herättää ihmetystä ja kysymyksiä lapsissa, ilman taustatietoa on vanhempien myös vaikea jutella lastensa kanssa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";26551094]Jos luit tän todella pitkän ketjun läpi, niin olen jo useamman kerran todennut että ADHD tai syyhyt tai täit on sellaisia, joihin on totuttava nykyajan kouluissa. Mutta jos jollakin on sellainen ADHD ettei nuku vaan kuppaa yöt pelottelemassa muita, niin hän tarvisi henk. koht avustajan leirille.

Leirin järjestäjän kanssa keskustelin myös näistä, mutta lastensuojeluvirkamiehelle mainitsin vain sivulauseessa, että leirillä oli myös muita erityislapsia ja erikoisisa sattumuksia, esim. ADHD-lapsi joka juoksi yöt ulkona koputtelemassa mökkien ikkunoihin ja joka sai muutamat raivokohtaukset ja syyhy-tapaus.

Jos leirllä olisi ollut vain nämä, niin olisin ehkä voinut meilata leirin järjestäjälle, että oliko leirillä tarpeeksi henkiklökuntaa kun tällainen pääsi häriköimään joka yö, mutta ei olisi ollut mitään asiaa virkamiehille. Syyhystä ehkä että miten hoitivat ettei tartu ja sen kysyin kyllä puhelimessakin. (se kai tarttuu tosi helposti, jopa lääkäriin joka tutkii sitä se voi tarttua.)[/QUOTE]
Tieto, jonka olisit tarvinnut, olisi ollut vain riittävä henkilökunnan määrä. Ei suinkaan se, millaisista oloista leirillä olevat lapset on tai millaisia sairauksia ja lääkityksiä heillä on. Aloitusta tehdessäsi et luultavasti kovin tarkkaan kirjoittamaasi ajatellut ja se reaktioi, jonka aloituksesi aiheutti, johtui luultavasti juuri siitä. Jos aloituksessasi olisit kysynyt, haluaisvatko muut vanhemmat tietää, onko leirillä riittävästi ammattitaitoista henkilökuntaa, saamasi kommentit olisivat uskoakseni olleet aivan erilaisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"aapee"
Mutta kuten joku ilmeisesti alan ammattilainen kirjoitti, niin tuollaisessa vapaassa paikassa kuten leirillä ei voi koskaan olla tarpeeksi henkilökuntaa. Ei voi koko ajan olla moderoimassa. Osaavampaa henkilökuntaa olisi voinut olla ja myös enemmän, mutta mielestäni perusvirhe oli väärä päätös päästää noin kesken traumankäsittelyänsä oleva lapsi leirille. Toinen perusvirhe ettei leirin järjestäjä huolehtinut, että ohjaajia olisi tarpeeksi ja olisivat ammattitaitoisia ohjaamaan erityislapsia.

En ihan heti usko, että täällä mua tuominneet tyypit päästäisivät omat noin nuoret lapset kesäleirille pedofilian uhrin kanssa, vai uskotko sinä? He eivät vain pysty eläytymään, miltä tuntuu kun kuulee alle 8-v:n kuulleen tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26551138:
Tieto, jonka olisit tarvinnut, olisi ollut vain riittävä henkilökunnan määrä. Ei suinkaan se, millaisista oloista leirillä olevat lapset on tai millaisia sairauksia ja lääkityksiä heillä on. Aloitusta tehdessäsi et luultavasti kovin tarkkaan kirjoittamaasi ajatellut ja se reaktioi, jonka aloituksesi aiheutti, johtui luultavasti juuri siitä. Jos aloituksessasi olisit kysynyt, haluaisvatko muut vanhemmat tietää, onko leirillä riittävästi ammattitaitoista henkilökuntaa, saamasi kommentit olisivat uskoakseni olleet aivan erilaisia :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";26551201]Mutta kuten joku ilmeisesti alan ammattilainen kirjoitti, niin tuollaisessa vapaassa paikassa kuten leirillä ei voi koskaan olla tarpeeksi henkilökuntaa. Ei voi koko ajan olla moderoimassa. Osaavampaa henkilökuntaa olisi voinut olla ja myös enemmän, mutta mielestäni perusvirhe oli väärä päätös päästää noin kesken traumankäsittelyänsä oleva lapsi leirille. Toinen perusvirhe ettei leirin järjestäjä huolehtinut, että ohjaajia olisi tarpeeksi ja olisivat ammattitaitoisia ohjaamaan erityislapsia.

En ihan heti usko, että täällä mua tuominneet tyypit päästäisivät omat noin nuoret lapset kesäleirille pedofilian uhrin kanssa, vai uskotko sinä? He eivät vain pysty eläytymään, miltä tuntuu kun kuulee alle 8-v:n kuulleen tuollaisia.[/QUOTE]
Virhe tehtiin siinä, että tämä tietty lapsi oli leirillä ilman tarvitsemaansa ammattitaitoista henkilökuntaa. Tästä lienemme samaa mieltä? Aloituksessasi kuitenkin annoit ymmärtää, että virhe tehtiin siinä, että sinulle ei kerrottu, että tällainen lapsi on leirillä. Lasten taustojen ja sairauksien kertominen kuitenkin mahdollistaa lasten diskriminoinnin. Sinulle ei lasten maahanmuuttajatausta, vanhempien työttömyys tai yksinhuoltajuus, "kermapersekiusaajalapset" tms olisi ollut lapsesi leirille laittamisen este, mutta joillekin toisille olisi ollut. Sillä, että näitä tietoja ei kerrota muille vanhemmille, pyritään lasten tasa-arvoisuuteen. Tänä päivänä asenteet ovat koventuneet ja se koventuminen valitettavasti alkaa näkyä jo lastenkin elämässä. Ollaan palaamassa aikaan, jolloin hyväosaiset olivat omissa piireissään ja huono-osaiset omissaan ja ihmisen kohtalo oli lähestulkoon sinetöity jo syntymähetkellä.
 
"Jippu"
Te ap:n paheksujat. kertokaa nyt käsi sydämellä, että laittaisitteko te lapsenne leirille, jossa tietäisitte, että lapsenne joutuvat kuuntelemaan pedofilia ym. hyväksikäyttöjuttuja viikon ja, että eivät nukkuisi viikoon kun joku hiippailee yökaudet pelottelemassa.

Itse en todellakaan laittaisi! Ja nyt tiedän, että jos lapseni joskus leirille menevät niin selvitän kyllä tarkkaan vetäjien koulutukset ja määrän ja muutenkin tiedustelen tarkkaan leirin luonteesta. Millekään terapialeirille lapseni eivät kyllä mene.
 
"harmaa"
Muista ap että eri nimimerkeillä esiintyminen samassa ketjussa on palstan sääntöjen mukaan kielletty, kun näitä puolustuskannanottojasi koetat täällä saada kuuluviin ;)
 
"aapee"
Siitä jos jonkun vanhemmat ovat työttömiä, ei seuraa yhtään mitään negatiivista muille lapsille. Päinvastoin, jos ko. lapsi avautuisi asiasta ja kertoisi tilanteestaan, se tekisi vain hyvää niille joilla ei ole omakohtaista kokemusta (olettaen että olisi talous tiukemmalla kuin ns. keskiluokkaisissa perheissä).

Tässä pedofilia-tapauksessa asia ei olut ihan niin.

Eli on taustoja ja taustoja.

Jos lastensuojelutaustaa ei voi kertoa edes yleisellä tasolla, luulen kyllä, ettei sitä tehdä mistään muusta syystä kuin että niitä tavislapsia ei sitten tulisi leirille "tukilapsiksi".

En käsitä miten se diskriminalisoi lapsia, jos kirjoitetaan nimittä, yleisellä tasolla tyyliin "leirillä on myös lastensuojelullisista syistä sponssattuja lapsia". Jos kirjoitetaan "minna myöhänen on pedofiilin uhri" niin toki silloin. Mutta jos ei ole nimiä ja vanhempi joka kirjeen/tiedon saa, ei halua lastaan sinne, ko. lapsi ei leirille tule. Jos taas hyväksyy asian, niin miten hitossa hän saa välitettyä viestin lapsilleen, ketä vältellä, kun ei ole nimiä? Eikä vanhempi ole leirillä (aikuinen saattaisi nähdä lasta helpommin kuka on erikoisesti käyttäytyvä ylipäätänsä ja arvella siitä omiaan)? Ja miksi edes tekisi niin, jos asia on ok hänestä ja oma lapsi menee sinne myös???

Minusta emme ole koskaan siitä ajasta poistuneetkaan. Esimerkkinä mieheni, joka on varmasti alimmasta sosiaaliluokasta ja monilapsisesta yh-perheestä, ja olivat köyhiä jne. Hän on edelleen koko hemmetin sukunsa ainut ylioppilas ja ainut jolla on hyvä koulutus sen jälkeenkin ja sellainen työelämä, jota voi sanoa uraksi. Mies on 45 ja kyllä ne asenteet olivat jo hänen aikanaan tuollaiset, saatikka aiemmin, jolloin oli kunnon nöyryytystä tyyliin vapaaoppilaat ja kunnan vaateavustukset (kaikilla kunnan avustuksien saajilla samanlaiset takit ja opettajat tekivät selväksi kuka ei oikeastaan kuuluisi joukkoon oppikoulussa ja lukiossa).

Minäkin muistan miestäni muutamia vuosia nuorempana, kuinka osalla koulukavereista oli selkeästi toimeentulovaikeuksia ja olen niin kauan kuin muistan ollut mukana vaikka Pelastusarmeijan joulupatakeräyksissä ja vastaavissa, ensin lapsuudenperheeni kanssa ja myöhemmin yksin ja sittemmin oman perheeni kanssa. Vaikka olenkin se keskiluokkainen kermaperse, jolla on ollut hyvä tausta ja asiat hyvin aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26551276:
Virhe tehtiin siinä, että tämä tietty lapsi oli leirillä ilman tarvitsemaansa ammattitaitoista henkilökuntaa. Tästä lienemme samaa mieltä? Aloituksessasi kuitenkin annoit ymmärtää, että virhe tehtiin siinä, että sinulle ei kerrottu, että tällainen lapsi on leirillä. Lasten taustojen ja sairauksien kertominen kuitenkin mahdollistaa lasten diskriminoinnin. Sinulle ei lasten maahanmuuttajatausta, vanhempien työttömyys tai yksinhuoltajuus, "kermapersekiusaajalapset" tms olisi ollut lapsesi leirille laittamisen este, mutta joillekin toisille olisi ollut. Sillä, että näitä tietoja ei kerrota muille vanhemmille, pyritään lasten tasa-arvoisuuteen. Tänä päivänä asenteet ovat koventuneet ja se koventuminen valitettavasti alkaa näkyä jo lastenkin elämässä. Ollaan palaamassa aikaan, jolloin hyväosaiset olivat omissa piireissään ja huono-osaiset omissaan ja ihmisen kohtalo oli lähestulkoon sinetöity jo syntymähetkellä.
 
"aapee"
Ylläpito voi mun puolesta tutkia ip:t ym. Olen tässä ketjussa vain ja ainoastaan aapee. Ja nyt en muista mikä oli ekan viestin nimimerkki, oliko sekin aapee.

[QUOTE="harmaa";26551455]Muista ap että eri nimimerkeillä esiintyminen samassa ketjussa on palstan sääntöjen mukaan kielletty, kun näitä puolustuskannanottojasi koetat täällä saada kuuluviin ;)[/QUOTE]
 
[QUOTE="aapee";26544459]Kysyn ihan tosissanne, että jos teillä olisi etukäteen nnettu tietoa, että joukossa on paljon huostaanotettuja lapsia, vaikuttaisiko se mitenkään siihen, laitatteko oman lapsen sinne?[/QUOTE]

Tämän on PAKKO olla provo. Eikai KUKAAN voi aatella kuten ap? :O vai voiko?

Mutta joo, meillä ei ainakaan vaikuttaisi pätkän vertaa eikä mua kiinnosta enkä halua tietää onko ne leirin lapset mistä kotoisin. Eihän sillä oo mitään merkitystä. Tämä ketju on vähä samaa sarjaa sen taannoisen ketjun kanssa jonka aloittaja mietti uskaltaako hän päästää lastaan leikkimään kerrostalossa asuvan kaverin luokse :headwall: onko lie aloittaja sama tällä kertaa kuin silloinkin, sopis kyllä hyvin yhteen.

Mä olisin tosi huolissani ap:n lapsista ja siitä minkälaisen ajattelutavan äitinsä heille opettaa. Huh huh.
 
"aapee"
Ei ole provo ja luepa ketjua eteenpäin. Eli kävi niin, että pedofiliaa kokenut huostaanotettu lapsi avautui aika yksityiskohtaisesti omista seksikokemuksistaan hitusen alle 8 v tytölleni.

Vähän eri asia kuin saako leikkiä kerrostalossa asuvan lapsen kanssa. Enkä ole sellaisia ketjuja aloittanut koskaan.

Tämän on PAKKO olla provo. Eikai KUKAAN voi aatella kuten ap? :O vai voiko?

Mutta joo, meillä ei ainakaan vaikuttaisi pätkän vertaa eikä mua kiinnosta enkä halua tietää onko ne leirin lapset mistä kotoisin. Eihän sillä oo mitään merkitystä. Tämä ketju on vähä samaa sarjaa sen taannoisen ketjun kanssa jonka aloittaja mietti uskaltaako hän päästää lastaan leikkimään kerrostalossa asuvan kaverin luokse :headwall: onko lie aloittaja sama tällä kertaa kuin silloinkin, sopis kyllä hyvin yhteen.

Mä olisin tosi huolissani ap:n lapsista ja siitä minkälaisen ajattelutavan äitinsä heille opettaa. Huh huh.
 
Eedla harmaana
[QUOTE="aapee";26551697]Ei ole provo ja luepa ketjua eteenpäin. Eli kävi niin, että pedofiliaa kokenut huostaanotettu lapsi avautui aika yksityiskohtaisesti omista seksikokemuksistaan hitusen alle 8 v tytölleni.

Vähän eri asia kuin saako leikkiä kerrostalossa asuvan lapsen kanssa. Enkä ole sellaisia ketjuja aloittanut koskaan.[/QUOTE]

No ei se ole sen lapsen vika vaan ohjaajien jos näin kävi. Miksi sä lapsia tässä syytät? :O Ohjaajien olis pitäny valvoa niin ettei tule tilaisuutta alka kertoilemaan tuollaisia.

Ja tooodella harvinaista lienee että ylipäätään noin kävi, ikävää että sattui kohdallesi. Mä en ainakaan kuitenkaan aio jatkossakaan kieltää lapsiani olemasta lastenkotilasten kanssa tai menemästä samalle leirille koska tuo nyt on niin harvinaista ja seksijutuista nyt voi kuulla ihan koulussakin tai muualla.
 
"ajattelija"
Minä en ensinnäkään ole koskaan kysynyt henkilökunnan määrää saati sitten koulutusta. Olen tyhmä, kun odotan että järjestäjä on pitänyt huolen siitä että pätevää henkilökuntaa on riittävästi.
Minä en myöskään kysele kenen lapsia leirille tulee, minkälaisista lähtökohdista tai mistä syystä.
Toivon että leiriltä ei tuoda kotiin tuliaisina täitä, syyhyä, punkinpuremia tai mitään muutakaan epämiellyttävää, mutta JOS näin käy, menemme lääkäriin tms. asian vaatimalle asiantuntijalle ja hoidamme asian pois päiväjärjestyksestä.
JOS joku kertoo lapsilleni paneskelusta tai pedofiliasta (itse en ole ottanut kumpaakaan asiaa puheeksi vaikka lapset on jo 11 ja 8), niin minun tehtäväni aikuisena on kuunnella lasta ja kertoa hänelle näistä asioista sitten jälkeenpäin, sekä oikaista mahdolliset syntyneet väärinkäsitykset - lasten puheista kun ei aina tiedä.
Niin minulla on tapana suhtautua asioihin niin, että jos ja kun ne tulevat eteen niin ne hoidetaan ja käsitellään silloin, kun ovat ajankohtaisia. Turhaa stressata jossittelusta.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26551462]

En käsitä miten se diskriminalisoi lapsia, jos kirjoitetaan nimittä, yleisellä tasolla tyyliin "leirillä on myös lastensuojelullisista syistä sponssattuja lapsia". Jos kirjoitetaan "minna myöhänen on pedofiilin uhri" niin toki silloin. [/QUOTE]

No niin, olisit saanut siinä kirjeessä tiedon yleisellä tasolla.

Sitten tuo yleisen tason tieto olisi sinulle tarkoittanut että hyi kamalaa, omat Janita-Jessicat eivät sitten voi tuonne leirille lähteä.

Mitä tällainen käytös mielestäsi on?
 
Kenenkään taustoja ei minun vanhempana tarvitse tietää, sairaudet toivottavasti jokainen huoltaja osaa hoitaa siten että ne eivät ole tartunta vaiheessa leirille lähdettäessä. Toivonmukaan myös jokainen voi osallistua leirille kykyjensä mukaan ja tarvittaessa erityistarpeiset lapset saavat avustajan.
 
"äiti"
Tämän on PAKKO olla provo. Eikai KUKAAN voi aatella kuten ap? :O vai voiko?

Mutta joo, meillä ei ainakaan vaikuttaisi pätkän vertaa eikä mua kiinnosta enkä halua tietää onko ne leirin lapset mistä kotoisin. Eihän sillä oo mitään merkitystä. Tämä ketju on vähä samaa sarjaa sen taannoisen ketjun kanssa jonka aloittaja mietti uskaltaako hän päästää lastaan leikkimään kerrostalossa asuvan kaverin luokse :headwall: onko lie aloittaja sama tällä kertaa kuin silloinkin, sopis kyllä hyvin yhteen.

Mä olisin tosi huolissani ap:n lapsista ja siitä minkälaisen ajattelutavan äitinsä heille opettaa. Huh huh.
Kaikella kunnioituksella, kannattaa lukea koko ketju ensin läpi. Ap:n aloitusviesti oli vähän huitaistu, mutta ketjun edetessä on hyvin käynyt ilmi, mitä leirillä tapahtui. Varmasti suurin osa ajattelee kuten sinä, että periaatteessa ei kiinnosta pätkän vertaa, mutta sitten kun tällaista sattuu omalla lapselle, niin varmasti alkaa kiinnostamaan ja nousee suuttumus leirin järjestäjiä kohtaan. Ko. traumatisoitunut lapsi oli eittämättä väärässä paikassa osallistuessaan leirille, ja uskoisin, että vähintäänkin tästä kaikki ovat samaa mieltä. Miksei siis saisi kysellä, kuka tällaisesta on vastuussa.
 
"aapee"
En minäkään, tätä ennen.

Nyt osaan ehkä kysyä etukäteen paremmin.

[QUOTE="ajattelija";26551787]Minä en ensinnäkään ole koskaan kysynyt henkilökunnan määrää saati sitten koulutusta. Olen tyhmä, kun odotan että järjestäjä on pitänyt huolen siitä että pätevää henkilökuntaa on riittävästi.
Minä en myöskään kysele kenen lapsia leirille tulee, minkälaisista lähtökohdista tai mistä syystä.
Toivon että leiriltä ei tuoda kotiin tuliaisina täitä, syyhyä, punkinpuremia tai mitään muutakaan epämiellyttävää, mutta JOS näin käy, menemme lääkäriin tms. asian vaatimalle asiantuntijalle ja hoidamme asian pois päiväjärjestyksestä.
JOS joku kertoo lapsilleni paneskelusta tai pedofiliasta (itse en ole ottanut kumpaakaan asiaa puheeksi vaikka lapset on jo 11 ja 8), niin minun tehtäväni aikuisena on kuunnella lasta ja kertoa hänelle näistä asioista sitten jälkeenpäin, sekä oikaista mahdolliset syntyneet väärinkäsitykset - lasten puheista kun ei aina tiedä.
Niin minulla on tapana suhtautua asioihin niin, että jos ja kun ne tulevat eteen niin ne hoidetaan ja käsitellään silloin, kun ovat ajankohtaisia. Turhaa stressata jossittelusta.[/QUOTE]
 
"äiti"
[QUOTE="vieras";26551791]No niin, olisit saanut siinä kirjeessä tiedon yleisellä tasolla.

Sitten tuo yleisen tason tieto olisi sinulle tarkoittanut että hyi kamalaa, omat Janita-Jessicat eivät sitten voi tuonne leirille lähteä.

Mitä tällainen käytös mielestäsi on?[/QUOTE]

Miksi pitää aina heittää ääripäät kehiin ja provosoida?

Mainitsemasi käytös on huonoa, tietenkin.

Muitakin ajattelu- ja suhtautumistapoja on, jotka johtavas samaan lopputulokseen. Itse voisin ajatella, että hmm, minkähänlaisista lapsista on kyse. Omat lapseni ovat aika herkkiä, ja vielä aika pieniäkin, ja siellä voi olla aika rankkataustaisiakin reppanoita. Ehkä leiri kuitenkin tekee heille hyvää, joten varmuuden vuoksi jätämme tämän leirin väliin ja laitan omani jollekin toiselle, varsinkin kun henkilökuntaakin tuntuu olevan aika vähän, ja kouluttamatonta. Vaikka näin? :)
 
"äiti"
[QUOTE="harmaa";26551455]Muista ap että eri nimimerkeillä esiintyminen samassa ketjussa on palstan sääntöjen mukaan kielletty, kun näitä puolustuskannanottojasi koetat täällä saada kuuluviin ;)[/QUOTE]

Tyypillinen palstakommentti, kun huomaa, että vastakkainen mielipidekin saa kannatusta. :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";26551462]
En käsitä miten se diskriminalisoi lapsia, jos kirjoitetaan nimittä, yleisellä tasolla tyyliin "leirillä on myös lastensuojelullisista syistä sponssattuja lapsia". [/QUOTE]
No erityisesti juuri yleistämällä. Myös sinä tai miehesi voitte sairastua tai vammautua vaikkapa autokolarissa. Joudut ehkä jäämään miehesi omaishoitajaksi. Sinulla on lapsia ja jotta saisitte kunnalta taloudellista tai konkreettista apua tilanteeseenne, teistä tulee lastensuojelun asiakkaita. Sinun lapsesi voi tukitoimena saada kesäleiripaikan ja muille vanhemmille pitäisi mielestäsi ilmoittaa, että siellä on lapsia "lastensuojelullisista syistä" eli se sinun lapsesi, jotta voivat olla laittamatta omia lapsiaan sinun lapsesi kanssa samalle leirille. Ja sinusta se olisi ihan ok?
 

Yhteistyössä