Leivontavinkkejä kaipaan

Nimipäivätarjoiluja mietin ja pää lyö tyhjää :headwall:

Ehdottakaa mulle joku suolainen ja makea leivonnainen. Mielellään joku helppo piirakka tms.

Kun ei aina jaksaisi tehdä mokkapaloja ja kinkkupiirakkaa.

Täytekakun teen ja kaupasta ostan keksejä. Ja pullaa tulee.

Kiitos =)
 
Suzyanne
Tämä on ainakin minusta tosi hyvää, ja helppo, onnistuu jopa minulta joka en kovin usein leivo.
=)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/147024/Feta-pinaattipiirakka

Tässä makea leivonnainen, minusta myös tosi helppo ja hyvä.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/55991/Marjapiirakka
 
Kiitos Suzyanne :flower: Tuota alimmaista olen joskus tehnytkin, hyvää on :p

Hmm, söisiköhän siskon pojat tuota pinaattipiirakkaa. Voisin toiseksi suolaiseksi paistaa vaikka kaupan pasteijoita ja tuo piirakka uppoaisi ainakin aikuisiin :p

Johanna Porkkanakakku on kyllä nam, mutta sitä on aina siskolla niin en viitsisi samaa =) Juustokakkujen ohjeita mäkin äsken googletin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
mä ainakin teen sellasen sacher-tyyylisen kääretortun vaikkei mitään juhlia ookkaan :p
Mikäs toi sacher on? :ashamed: Ei jaksa googlettaa... Kääretorttu olisikin hyvä, kun toinen sisko tulee myöhemmin niin voisin pakastaa kääretottupalaset ja tehdä niille kakun sijaan leivonnaiset :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
mä ainakin teen sellasen sacher-tyyylisen kääretortun vaikkei mitään juhlia ookkaan :p
Mikäs toi sacher on? :ashamed: Ei jaksa googlettaa... Kääretorttu olisikin hyvä, kun toinen sisko tulee myöhemmin niin voisin pakastaa kääretottupalaset ja tehdä niille kakun sijaan leivonnaiset :p
Sacher on suklaaleivos (tai siis erittäin herkullinen suklaaleivos)
Mä ajattelin tehdä vaan niin, että teen tumman pohjan, väliin aprikoosihilloa ja suklaavaahtoa, päälle suklaakuorrutus, en tosin vielä oikein tiedä minkkälainen koska mun mielestä mokkapaljone kuorrutus ei passaa tähän :/

ainut mahdollinen miinuspuoli on tortun makeus, mutta tuo 'ongelma' taitaa olla kaikissa suklaaleivonnaisissa.
 

Yhteistyössä