Leivotko?

  • Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti
vieraus
Leipooko joku muu perheen leivät/pullat/piirakat/sämpylät/pikkuleivät jne..?

Itse leivon kaikki tuollaiset leivontaherkut ja sämpylöitä sekä ruisleipää. Varsinaista vaaleaa leipää ei meillä juuri syödäkään. Säästää ainakin ja saa just sellaista kuin tahtoo. En enää raaski edes ostaa esim. pullaa kaupasta kun rupean heti laskemaan miten paljon halvempaa se on tehdä itse :p
 
n20
Joo leivon silloin ku huvittaa. Lähinnä pullaa, piirakoita ym. Mut jos jotain juhlia tulos niin sit pikkuleipiäkin. Joskus kun innostun saatan tehä myös leipää ja sämpylöitä, mut usein tulee ostettua kaupasta.
 
En.
Pakastealtaasta ostan esipaistetut pullat joilla saa pullantuoksua taloon. Pikkuleipätaikinoiden kanssa en ole ikinä jaksanut taistella kun se on niin tahmeaa ja suuritöistä. Kaupasta saa esim. ihania Doriksia tai perinteisiä jaffa-keksejä helpolla eivätkä ole kalliita kun vertaa sitä työtuntien määrää mikä niiden tekemiseen uhrautuisi.

Täytekakun teen juhlapäiviksi ja marjapiirakoita joskus harvinaisille vieraille. Ehkä kymmenen vuodessa.

Torttuja ja pipareita tehdään Jouluksi pakastetaikinasta. :xmas:
 
Tethys
Leivon aika usein, mutta leipä tulee yleensä ostettua kaupasta, vaikka itsekin leivon toisinaan leipää. Itse leivotut leivät ja sämpylät katoavat meillä parempiin suihin ennen kuin ehtii kissaa sanoa, joten ei riittäisi minun aika siihen, että olisin joka päivä leipomassa leipää :D Itse tehty leipä ja sämpylät ovat kuitenkin herkullista vaihtelua kaupassa myytävälle valmisleivälle, joten piristyksen vuoksikin tulee toisinaan tehtyä itse. Terveellisiäkin niistä saa, kun käyttää erilaisia siemeniä ja rouheita taikinassa - ja ovat tosi maukkaan makuisiakin.

Pullaa ja piirakoita (paitsi karjalanpiirakoita) en osta juuri koskaan kaupasta vaan leivon itse. Maistuvat minusta paremmilta itsetehtynä ja toisaalta meillä syödään aika harvakseltaan makeita leipomuksia, joten eipä siitä leipomisesta koidu kovin suurta taakkaakaan minulle ;) :D
 

Yhteistyössä