Lemmikin omistajat: Millaisia perheitä teillä on?

Eli haluaisin tietää millaisia perhe-kokoonpanoja muilla on jos otetaan lemmikin myös huomioon. Ja onko teillä ollut lemmikki/lemmikit jo ennen lapsen/lasten tuloa ja miten ne ovat lapsen/lapset hyväksyneet? Vai onko lemmikki/lemmikit otettu vasta lapsen/lasten tulon jälkeen? Jne. jne. Ymmärsitte varmaan mitä tässä haen. :D

Tulipa sekavat kysymykset... :$

Eli meillä minä ja mieheni olemme pikku hiljaa aloittamassa lapsen hankintaa. Kahden kissan (vajaa 1v ja vajaa 3v.) kanssa asustelemme ja tulevaisuudessa, sitten kun se lapsi on viimein saapunut ja vähän kasvanut, olisi tarkoitus ottaa englanninbulldoggi. :)
 
Meidän perheestä löytyi alkusyksyyn asti (menetimme siis vasta tämän karvaisen
perheenjäsenen syöpään) minä, puoliso, kolme muksua ja rottweiler. Rontti ukko tuli
taloon kun meillä oli yksi lapsi, esikoinen oli tuolloin 4v. Ja sen jälkeen taloutemme kasvoi
siis vielä kahdella muksulla :). Ja voin aivan rehellisisin sydämin ja kaikella ylpeydellä sanoa
että ei ollut mtn ongelmaa, päinvastoin!! Koiruus rakasti lapsia ja lapset koiraa. Olin aikast
nipo koirankasvattaja, eli säännöt tehtiin selväksi molemmin puolin, koiruudella oli omat
rajansa ja vapautensa mutta näin oli myös muksuilla. Tarkoitan siis että en koskaan antanut
muksujen "leikkiä koiralla", yhdessä leikittiin kyllä mutta esim.tietyt kohdat koirasta, häntä,
korvat yms.oli aina jätettävä rauhaan jne jne. Ja näillä mentiin niin kauan kuin saatiin pitää
rakkaamme luonamme. Ja voin vannoa että myös tulevaisuudessa tulemme olemaan
lemmikkipitoinen lapsiperhe :)
 
sekarotunen koira oli ennen lapsia, toinen koira (rottis narttu) tuli taloon kun esikoinen oli 2v ja kuopuksen laskettuun 4kk.. :)

alkuun tuo vanha herra vältteli esikoista ja vähän irvisteli jos lähelle pääs, mut oppi nopeasti uuteen perheen jäseneen ja nykyään ovat erottamattomia. ei koiralle kelpaa ruoka jos tyttö ei kädestä sitä syötä.. :)

nyt keväällä kun kuopus synty oli vähän näyttämistä ilmassa, vanhus kävi pusuja antamassa ja vahti vaunujen vieressä kun poika nukkui, nuorempi koira kun pötki piiloon aina vauvan inahtaessa.

säännöt on meilläkin selväks tehty molemmin puolin. mutt nyt on vähän ruvennu jännittämään kuopuksen lähestyvä kävelemään lähtö, kaataako tuo rottis sen ohikulkiissan vahingossa vai osaako kiertää tai vähän varoa lähellä, pentu kun vielä on.. mut onneks meillä on lastenhuone(samalla toimii vierashuoneena kun lapset ei nuku siellä) aluetta jonne vielä ei koirilla ole päivällä asiaa, siellä ainakin saa poika opetella rauhassa liikkumista.. :)

nyt voin sanoa olevani enemmän ku tyytyväinen tilanteeseen, koiria (rottiksia) meillä tulee aina olemaan. tottahan tässä hommaa on, mut on tää kyllä palkitsevaa.
 
Ensin oli vain mInä, poika ja tyttö. Sitten tuli mies.
Sitten kissanpentu ja toinenkin. Sitten tuli kaksoset. Sitten seropi. Sitten tuli käärme. Seropi kuoli ja tuli uusi käärme.
Sitten tuli kaksi kania. Sitten tulikin taas seropi. Sitten tuli hämähäkki. Ja viimeisenä lisäyksenä chihuahua.
Nyt ootellaan vaihteeksi ihmislasta ja sen jälkeen yritetään puhua miestä sallimaan kattonsa alle vielä pari hämähäkkiä. :)

Ei meillä ongelmaa ole eläinten kanssa ollut. Eläimet on eläimiä ja lapsilla on lelut erikseen, siitä lähdetään.
 
Meillä on minä ja 5 seurakoiraa, ja joukon jatkoksi tulossa vauva..ainoastaan yhden koiran suhteen olen hiukan huolissani miten tulee käymään kun lapsi alkaa liikkumaan ja tavoittelee samaa lelua tai puruluuta kuin koira. Se jää nähtäväksi, ja on osittain itsestäkin kiinni ettei jätä lasta ja koiraa samaan tilaan keskenään edes jääkaapilla käynnin ajaksi :)
 
Ja näinhän meille kävikin, perheemme nuorimmainen on nytten sitten 3kk:tta vanha
koiranpentu :D Olihan ne muksut ensin ihmeissään kun olivat tietty tottuneet ed.
koiran jo iän tuomaan rauhallisuuteen ja sitten taloon tulee pikkuinen ad-hd mut hyvin
ovat tottuneet kaikin puolin toisiinsa, nyt jo melskaavat menemään porukalla :D :D
 
Kissa ja akvaario olivat kotona esikoisen syntyessä. Hevonen vieraalla tallissa.
Nyt esikoinen kohta 2v ja uudessa kodissa on pihalla 4 hevosta, samainen kissa ja akvaario
sisällä + kilpikonna.. :)

Kissa oli jo aikanaan ennen meille tuloa ollut lapsiperheessä, joten tiesi varmasti tulevan toimeen
lapsen kanssa.. :) Eikä lapsellakaan ole toistaiseksi allergioita esiintynyt , vaikka isä on hyvin
allerginen.. Sen verran taitaa siedättyä erinäisiin eläinpölyihin koko ajan.. :)
 
Meillä oli 2 leonberginkoiraa lasten syntyessä. Koiria on ollut aina ja tulee varmasti olemaan. Nykyään on kaksi sekarotuista koiraa ja säännöllisen epäsäännöllisesti meillä on oman lauman lisäksi kotihoitokoiria Espanjasta. Lisäykseksi meille tuli akvaario pojan täyttäessä 7 vuotta, kaikki on ok:)
 
Meillä on nelihenkinen perhe+koira. (Lapset 9 & 12-v ja koira täyttäisi ens viikolla 15-v

Ikävä kyllä joudumme tänään luopumaan koirasta, sairauden vuoksi. :'(

Hyvin ovat tulleet toimeen, lapset ja meidä Vehnä ihan alusta asti, lempeämpää ja lapsirakkaampaa koiraa ei voi ollakkaan.
Säännöt tehtiin selväksi lapsille, milloin koiran täytyy antaa olla rauhassa..jne..
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on minä, mieheni, 2 marsua ja esikoinen olisi tulossa syyskuussa. Marsut ovat hyviä lemmikkejä lapsiperheelle, koska ne ovat hellyyttäviä ja tykkäävät olla sylissä, niistä ei ole paljoa vaivaa ja niiden ylläpitäminen on edullista. :)
 
N28
Meillä on minä, setterin/sakemannin mix (täyttää ensi kuussa 6v), puhdas sakemanni (täyttää 3kk päästä 5v) ja avopuoliso. Minulla ei ole lapsia. Yhteisiä lapsia meillä ei ole. Miehellä on -01 syntynyt tyttö ja -05 ja -06 syntyneet pojat. Tyttö on käynyt meillä kylässä ja on ottanut koirani avosylin vastaan. Pojat eivät koska ovat koirille allergisia. Poikien kanssa vietetään sitten ilman koiria ja muualla yhteistä aikaa.
 

Yhteistyössä