lentokoneessa lapsen kanssa

Voi olla et jossain on joku ketju samaisesta aiheesta mutta aattelin silti oman alotuksen laittaa.. =)

Eli oisko jollakin vinkkejä miten saada lapsen (3v) korvat pysymään auki nousuissa ja laskuissa?

Oon kuullu et juominen nousun ja laskun aikanan auttais..sit et nenäsuihketta suihkuttaa just enne matkaa tai laittaa kertakäyttömukit korviin..onks kellään kokemusta?
Poika oli kipeenä tossa viime viikolla ja lääkäri sit sano et panadolii ku antaa etukäteen ni se voi helpottaa jos korviin alkaa sattumaan ku kyselin et onks jotain korvatippoja tms olemassa..

Ei olla ennen oltu yhessä lentsikassa ja mua itteeni ei haittaa mikään korvien tukkoon meneminen mut aattelin vaa et jos poikaa alkaa sattumaan ni voi kitinästä johtuen tulla tuimia katseita kanssamatkustajilta.... :whistle:
 
Nenäsuihke tai allergialääke (jos sellainen on käytössä) ennen lentoa saattaa helpottaa. 3v on jo sen verran isompi, ettei korviin välttämättä niin satukaan. Alle 1vuotiasta olen yrittänyt juottaa tai imettää nousuissa ja laskuissa, mutta tiedä sitten auttaako.
 
Ihmisten korvat ovat niin erilaisia... Meillä tytöllä (8v) ei ole koskaan ollut korvaongelmia lennoilla, mutta poika (11v) on aina kärsinyt korvakivusta lentokoneessa. Hänellä auttaa parhaiten ne "mikkihiiret" eli muovimukit, joissa on kostutettu paperinpala pohjalla. Ne kannattaa pyytää ajoissa lentoemolta. Noustessa poika ei niitä tarvitse, mutta koneen lasku tekee tosi kipeää.

Apteekki mainosti lentokorvatulppia, jotka ehkäisevät paineenvaihtelun korvassa. Koitimme niitä pojalla viime reissulla, mutta niistä ei ollut apua. Edelleen hän istui mukit korvilla laskujen ajan.
 
Meillä on ollut nuo yliopiston apteekin lentotuubit korvissa pojilla joka lennolla käytössä, ja ovat auttaneet. lähinnä koneen laskeutuessa on paine ottanut heillä korviin, ja tuubeista on ollut iso apu...suosittelen kokeilemaan =)

Ja noita ei siis saa joka apteekista, täällä ainakin on YA ainoa joka myy niitä :attn:
 

Yhteistyössä