levottomat jalat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko mistään apua levottomiin jalkoihin?
Siis ihan hirveä vaiva, ennen kun joku on sanonut että on levottomat jalat niin olen vaan nauranu muta nyt kun itellä niin voi ei.
Toivottavasti tämä vaiva lähtee synnytyksen myötä pois.
Jalat on kuin lentoon lähössä tai oikeastaan vain toinen jalka.
 
IIkka
Alkuperäinen kirjoittaja IIKKA:
vettä ämpäreihin ja vuorotellen jalkoja pidetään näissä,lopuksi haalea suihku jaloille.Auttaa ainakin sen aikaa et saa nukahdettua illalla.
siis yhteensä n.5 kertaa kuumas ja kylmäs vuorotellen.Tämä auttoi mulla.
 
Mulla on auttanu ne villasukat vähän edes.
Kummassakin raskaudessa varsinkin loppuvaiheessa on yöt olleet ihan hirveitä levottomien jalkojen takia, nyt odotan kauhulla jo niitä viimeisiä kuukausia taas |O
 
vieras
Täällä ilmottautuu yksi joka kolmessa raskaudessa kärsinyt tästä vaivasta.. Mikään ei auttanut =(
Kokeilin magnesiumia, kylmägeeliä, villasukkia, suihkuja/kylpyjä vuoroon kuumalla ja kylmällä. Jalkoja ylöspäin, nilkkojen pyörittelyä..
Kolmannessa raskaudessa vaiva oli pahin ja kun la oli heinäkuun helteillä -06 niin viimeiset kolme kuukautta meni kuin usvassa.. Nukuin sellaisia kolmen tunnin yöunia ja päivät kuljin zombiena.
Yöt kävelin ympäri huushollia ja seisoskelin parvekkeen kylmällä betonilattialla kun se jotenkin helpotti hetkeksi.

Levottomat jalat rauhottuivat kun lapsi syntyi =)

Oikein lämmin myötätuntoinen halaus ja paljon voimia teille kaikille jotka "taistelette" levottomien jalkojenne kanssa!
 
vieras
Kiitos näistä, pitää kokeilla jos joku auttais.
On tosiaan ihan hirveä vaiva. Enään en ikinä naura jos joku puhuu levottomista jaloista nyt tiedän mitä se on ja ei oo kiva.
 
vieras
villasukat (pitkät) kesäkuumallakin auttoivat, suihkuttelu kuumalla vedellä (03 yöllä ym ym ym :( ). Magnesiumiakin söin ja b-vitamiinia + kalkkia (sisätautilääkärin ohje). Pahimmillaan valvoin niin paljon, että teratologisen tietokeskuksen lääkärikin jo suositteli rauhoittavaa lääkettä. Kamala riesa! Meni ohi synnytyksen jälkeen, luojan kiitos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ilmottautuu yksi joka kolmessa raskaudessa kärsinyt tästä vaivasta.. Mikään ei auttanut =(
Kokeilin magnesiumia, kylmägeeliä, villasukkia, suihkuja/kylpyjä vuoroon kuumalla ja kylmällä. Jalkoja ylöspäin, nilkkojen pyörittelyä..
Kolmannessa raskaudessa vaiva oli pahin ja kun la oli heinäkuun helteillä -06 niin viimeiset kolme kuukautta meni kuin usvassa.. Nukuin sellaisia kolmen tunnin yöunia ja päivät kuljin zombiena.
Yöt kävelin ympäri huushollia ja seisoskelin parvekkeen kylmällä betonilattialla kun se jotenkin helpotti hetkeksi.

Levottomat jalat rauhottuivat kun lapsi syntyi =)

Oikein lämmin myötätuntoinen halaus ja paljon voimia teille kaikille jotka "taistelette" levottomien jalkojenne kanssa!
Ihana kuulla että löytyi kohtalontoveri. mä kärsin levottomista jaloista toisen raskauden aikana ja se oli tosiaan aivan hirvetä, ne valvottivat yöt ja vaikka oli kuoleman väsynyt ja meinasin väkisin nukahtaa niin eikun jalat säpsäytivät taas hereille. Mä en tuon kokemusken jälkeen uskalla kolmatta raskautta edes ajatella.

 

Yhteistyössä