Lihansyöjien outo logiikka

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Minua on pistäny silmään se, miten lihansyöjät aina olettaa että eläinsuojelu on vegetaristien hommaa.
He eivät muka voi osallistua siihen, koska syövät lihaa.. eli vegetaristien asia on olla sioista huolissaan, lihansyöjä ei saa olla huolissaan.. muuten se on jotenkin häpeällistä ilmeisesti, heitin logiikalla ajateltuna?!
Asiahan on juuri päinvastoin, lihansyöjän pitäisi olla kiinnostunut siitä miten sikoja kohdellaan, mistä liha tulee pöytään. Ei sen pitäs olla vegetaristien asia, mutta kun lihansyöjät vaan häpeää ottaa vastuuta tekemisistään. Niidenhän takia koko lihantuotantojärjestelmä on toiminnassa.
Onko järkee vai ei.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mun mielestä sen pitäisi kuulua inhmillisyyteen, että huolehditaan eläimistä. Niin tuotanto-kuin muistakin.
Niin pitäisi. Tuntuu vaan että lihansyöjä saa olla vapaa kaikesta ajattelutyöstä ja vastuusta, niiltä ei odoteta mitään.
 
Carlos74
Mä muuten haluaisin itse kasvattaa sikani ja kanani ja pippurihärkäni ja hampurilaispihvini, ja hyvissä oloissa tietenkin. Mut se vaan jotenkin tuntuu niin vitun vaikeelta. Ja mä kun en taas usko siihen, et Suomessa sikaloissa olis jotenkin paremmat/huonommat olot kuin esim. Tanskassa.
Mut kyl mä siitä asiasta jollain lailla huolta kannan, mut en usko omien valintojen siihen milläänlailla vaikuttavan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Ja mua ärsyttää se, että vegetaristina minun oletetaan olevan eläinaktivisti tai vähintäänkin äärimmäisen kiinnostunut eläinsuojeluasioista.
Niin, tämä on myös tätä.. Aina oletetaan että kasvissyöjä on suuri eläinten ystävä, ja lihansyöjä eläinten vihaaja. Yleistetään.

Minusta ne eläinrakkaat lihansyöjät saisi tulla rohkeesti esiin, ja vaatia lihakarjalle hyviä oloja. Heidänhän asia se on.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Mä muuten haluaisin itse kasvattaa sikani ja kanani ja pippurihärkäni ja hampurilaispihvini, ja hyvissä oloissa tietenkin. Mut se vaan jotenkin tuntuu niin vitun vaikeelta. Ja mä kun en taas usko siihen, et Suomessa sikaloissa olis jotenkin paremmat/huonommat olot kuin esim. Tanskassa.
Mut kyl mä siitä asiasta jollain lailla huolta kannan, mut en usko omien valintojen siihen milläänlailla vaikuttavan.
Tämä on justiinsa tätä lihansyöjän logiikkaa. Ei uskota mihinkään ja ei tehdä mitään, antaa muiden hoitaa tai olla hoitamatta asiat.
Kyllä vaan voi vaikuttaa jos haluaa, lihansyöjiä on saatana suomi täynnä, on se kumma jos ette mitään saisi aikaan. Mutta ei, ei ei ja vielä kerran ei.. sehän on sitä kukkahattutoimintaa ja muiden asia. :kieh:
 
Mää syön lihaa ja kuulun eläinsuojelutoimintaan!! :saint:
Vitsit kun muistaisin sen hauskan nimen sekasyöjille,jossain ketjussa oli joskus,kun oli vegetaristeja,ovovegetaristeja,vegaaneita jne.muistaako joku?
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Mä muuten haluaisin itse kasvattaa sikani ja kanani ja pippurihärkäni ja hampurilaispihvini, ja hyvissä oloissa tietenkin. Mut se vaan jotenkin tuntuu niin vitun vaikeelta. Ja mä kun en taas usko siihen, et Suomessa sikaloissa olis jotenkin paremmat/huonommat olot kuin esim. Tanskassa.
Mut kyl mä siitä asiasta jollain lailla huolta kannan, mut en usko omien valintojen siihen milläänlailla vaikuttavan.
Tämä on justiinsa tätä lihansyöjän logiikkaa. Ei uskota mihinkään ja ei tehdä mitään, antaa muiden hoitaa tai olla hoitamatta asiat.
Kyllä vaan voi vaikuttaa jos haluaa, lihansyöjiä on saatana suomi täynnä, on se kumma jos ette mitään saisi aikaan. Mutta ei, ei ei ja vielä kerran ei.. sehän on sitä kukkahattutoimintaa ja muiden asia. :kieh:
itseäni ei edes kiinnosta mistä se pihvi on tullut kunhan maistuu hyvälle.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mää syön lihaa ja kuulun eläinsuojelutoimintaan!! :saint:
Vitsit kun muistaisin sen hauskan nimen sekasyöjille,jossain ketjussa oli joskus,kun oli vegetaristeja,ovovegetaristeja,vegaaneita jne.muistaako joku?
Mikähän nimi sillä sitten on.. heh. Itsekin olen sekasyöjä, en vaan syä lihaa. Olen pescovegetaristi.. :xmas:
Kaikkia nimiä ne keksii.
 
vieras
Olen lihansyöjä ja eläinsuojelija. Mikä siinä on outoa. Jos palattaisiin ennenvanhaisiin akoihin, meiltä loppuisi ruoka aika nopeasti. Ja rahat. Tämän ristisriidan mitä Lunatic tarkoittaa tekevät vegetaristit itse omissa kirjoituksissaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
se liha on kalliimpaa mielelläni ostan halvalla hyvää
Eipä ois enää kallista jos kaikki sitä ostais, sillon jokanen sikaloitsija (?heh) laittas luomutilan pystyyn.
Mutta kun ei niin ei, antaa olla juu juu, mitäs sen on väliä, kunhan ei itse joudu rautahäkkiin.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jos kaikki lihansyöjät ostais vain luomulihaa, tehosikalat romahtais heti ja palattaisiin ennenvanhaisiin aikoihin.. sillon sikalat oli jopa kodikkaita. :)
se liha on kalliimpaa mielelläni ostan halvalla hyvää
Eipä ois enää kallista jos kaikki sitä ostais, sillon jokanen sikaloitsija (?heh) laittas luomutilan pystyyn.
Mutta kun ei niin ei, antaa olla juu juu.
juu parempi antaa olla ja jättää toi kasvis propaganda pois
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mää syön lihaa ja kuulun eläinsuojelutoimintaan!! :saint:
Vitsit kun muistaisin sen hauskan nimen sekasyöjille,jossain ketjussa oli joskus,kun oli vegetaristeja,ovovegetaristeja,vegaaneita jne.muistaako joku?
Mikähän nimi sillä sitten on.. heh. Itsekin olen sekasyöjä, en vaan syä lihaa. Olen pescovegetaristi.. :xmas:
Kaikkia nimiä ne keksii.

Olikohan se joku oo:lla alkava,hitto kun jäi taas häiritteen...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen lihansyöjä ja eläinsuojelija. Mikä siinä on outoa. Jos palattaisiin ennenvanhaisiin akoihin, meiltä loppuisi ruoka aika nopeasti. Ja rahat. Tämän ristisriidan mitä Lunatic tarkoittaa tekevät vegetaristit itse omissa kirjoituksissaan.
Inhimillisyyteen on aina aikaa ja rahaa. Vaikka haluat muuta ajatella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jos oisin lihansyöjä, kyllä minä ainakin ostaisin lihaa jonka takana ei ole kärsimystä. Maistuiskin varmaan paljon paremmalta.
paha sanoa mistä se pihvi on tullut kun suuhun laittaa.
Paitsi jos metsästää :) Meillä on pakastin täynnä hirvenlihaa. Joulukinkusta en tosin tiedä, kun paikallinen myö pienimmillään puolikkaita sikoja. Eikä pakkaseen mahdu noin paljoa enää.
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jos oisin lihansyöjä, kyllä minä ainakin ostaisin lihaa jonka takana ei ole kärsimystä. Maistuiskin varmaan paljon paremmalta.
paha sanoa mistä se pihvi on tullut kun suuhun laittaa.
Paitsi jos metsästää :) Meillä on pakastin täynnä hirvenlihaa. Joulukinkusta en tosin tiedä, kun paikallinen myö pienimmillään puolikkaita sikoja. Eikä pakkaseen mahdu noin paljoa enää.
kyllä täälläkin metsästetään muttei sitä hirveä ja valkohäntäkaurista jaksa koko ajan syödä
 

Yhteistyössä