Lihavat valehtelevat syömisistään

  • Viestiketjun aloittaja "Susanna"
  • Ensimmäinen viesti
Haluatko kertoa, miten sun kohdallasi geenit on syynä? Tai siis osana syynä painonhallinnan vaikeudelle, mutta itsehän myönsit että omaa laiskuuttasikin kiloja on. Joidenkin vaan pitää tehdä enemmän töitä timmin shapen eteen, voihan siinä geenejä kirota, mutta ei syyttää yksistään.
Kilpirauhasen vajaatoiminnan johdosta aineenvaihduntani ei pelitä normaalisti. Painonhallinta on siten vaikeampaa ja lihominen helpompaa kuin normaalin aineenvaihdunnan omaavalla. Pystyn kyllä vaikuttamaan painooni, mutta se ei käy yhtä helposti. Geenit syynä siinä mielessä että olen saanut vaivan "perintönä".
 
"läski"
En mä valehtele mun läskiterkalle tai ravitsemusterapeutille. Punnitus joka toinen viikko ja kyllä he mun heikot kohtani tietävät tarkalleen. Muille se ei kuulu paskan vertaa. Ostan itse ruokani ja maksan palkkarahoillani. Se mitä mä syön ja kenen kanssa ei kuulu kyylille. Ja en syö yhtään karkkia!
 
Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;28048792:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan johdosta aineenvaihduntani ei pelitä normaalisti. Painonhallinta on siten vaikeampaa ja lihominen helpompaa kuin normaalin aineenvaihdunnan omaavalla. Pystyn kyllä vaikuttamaan painooni, mutta se ei käy yhtä helposti. Geenit syynä siinä mielessä että olen saanut vaivan "perintönä".
Noniin. No toi on ihan oikea syy, eikä sen esiintuominen oo mun mielestä sellasta läpinäkyvää selittelyä koska myönsit että osasyynä on myös oma laiskuus.
 
BMI 26+
Geenit = omilta vanhemmilta saadut ruokailutottumukset?

Mulla on lievä ylipaino. En syö ollenkaan mm. pizzaa, hampurilaisia, sipsejä, limsaa, mehuja enkä suklaata.
Kerran viikossa herkuttelen irtokarkeilla. Syön ihan normaalia ruokaa, mutta tiedän syöväni sitä liian suuria annoksia. Harrastan pelkkää hyötyliikuntaa ja sitäkin melko vähän.
 
"Siis"
Monellahan se paino-ongelman syy on PAITSI-dieetissä, joka on Suomen yleisin dieetti.

- En syö koskaan suklaata. PAITSI jouluna, juhannuksena, vappuna, helatorstaina, sateella piristykseen ja surussa lohdutukseen ja ilossa juhlintaan. Muuten en ikinä. PAITSI jos joku tarjoaa tai kylässä on esillä tai kaupassa on suklaalevytarjous tai tulee vieraita tai käyn elokuvissa. Mutta siis suklaata en syö.
- Käyn joka aamu lenkillä. PAITSI jo keli on huono, jos aamulla on kiireinen meno, jos nukuin huonosti tai valvoin myöhään tai juoksutakki oli pesussa tai kahvi lopussa tai Jokerit voitti HIFKIn. Mutta muuten joka aamu, aamuaerobinen on tosi tehokas tapa polttaa rasvaa.
- En koskaan ota lisää ruokaa PAITSI jos olen kylässä ja tuputetaan lisää, tai buffetissa, tai jos santsi on ilmainen, tai jos lapselta jää ruokaa yli. Muuten en ikinä ota lisää, koska yksi lautanen riittää. PAITSI jos sattuu olemaan lempiruokaani, eli liha-, kala-, kana- tai kasvisruokaa.
- Lenkin juoksen aina rivakasti hyvällä sykkeellä, PAITSI jos on ollut rankka päivä töissä tai lenkkarit hiertää tai tuulee vastaan tai on pimeää tai valoisaa tai edellisen lenkin (viime vuonna) jälkeen lihakset kipeinä, muuten aina kunnon reipasta tahtia. Niin, PAITSI jos se ei tunnu hyvältä juuri silloin, koska eihän siitä mitään pakkopullaa saa tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Mulla myös samanlaisia kokemuksia kuin ap:lla.
Yksi ystävättäreni myös kertoi sen jälkeen kun oli pudottanut n.20kg, että oli valehdellut vuosikausia syömisestään (myös itselleen)

Mulla on myös todella ylipainoinen tuttu, joka on nähty syömässä salaa kylmää makkaraa ja munkkeja pussista.
Siis ihan klassisesti istui mökillä huussin takana yksin näitä ahtamassa suuhunsa kun muut olivat toisaalla.
 
"vieras"
Ihan yhtälailla ne laihat valehtelee syömisistään. Syömishäirilöiset kaikki järjestään, ja muuten vaan hoikkuudestan tarkat sanoon syöneensä jo, vaikkeivät olisikaan.

En kyllä yhtään ihmettele, jos tuttava ei ole halunnut herkkuostoksiaan sinulle paljastaa, kun päin naamaa noitit häntä syömisistään. Ystävä hyväksyy ystävän selallaisena kuin tämä on, tarvittaessa kannustaa. Ei arvostele. Ai mutta joo, ei nää sun ystäviä olleetkaan. Tuskin edes kavereita.
 
kylläkyllä
[QUOTE="vieras";28048943]Ihan yhtälailla ne laihat valehtelee syömisistään. Syömishäirilöiset kaikki järjestään, ja muuten vaan hoikkuudestan tarkat sanoon syöneensä jo, vaikkeivät olisikaan. [/QUOTE]

Syömishäiriöisillähän tuo kuulunee ikään kuin taudon kuvaan, mutta kyllä kai ne normaalipainoiset sentään ovat syöneet, jos kerran niin sanovat? Eihän sitä kauaa pysy normaalipainossa, jos syömisen lopettaa...
 
"sindi"
että kaikki muodottomat läskit syövät vain salaattia tai keittoa..... ketä luulevat hämäävänsä ? Kotona sitten varmaan ahtavat kaksin käsin kaikkea suuhunsa. Luulevat että kukaan ei tajua
 
jklj
oon joskus aiemminkin kirjoittanut ex naapurista, nainen 130kg 165cm.. selitteli aina lihavuuttaan kilpiruhasilla ym ym.. liikkui tosi paljon koiran kanssa.. ja mä jo vähän aloin uskomankin siihen selittelyyn..
Noi aikaa meni ja tuli hänen 40v synttärinsä ja oltiin heillä juhlimassa, avasin jääkaapin jossa oli juomia, kaappi oli täynnä roskaruokaa, hampurilaisia/lihiksia/pasteijoita/ suklaavanukkaita kaikkea mitä ei painonvartijan kaapissa ole.. no uteliaisuus voitti ja avasin sit pakastimen niin ihme ja kumma siellä ei ollut mitään muuta kuin pizzaa pullaa ja jäätelöä n 20l.
 
"vieras"
Hohhoijaa.. mä voin kyl helposti uskoa, ettei ylipainoon tarvitse vetää mitään herkkuja. Joillain takuulla ns. tarttuu se ruoka kiinni helpommin. Yhtälailla kun tiedän olevani juuri sellainen läpipasko. :D On se livenäkin kiva todistella syömisiään.. (601; ravintoaineiden, lähinnä rasvojen, vaikeat imeytymishäiriöt).
Eli joo näen punaista kun ruvetaan jauhamaan hyvin tietäväisenä ruokien roskiin tunkemisesta.. aika kalliiks tulis.

Joillain on ollut monesti perussairaus taustalla vuosiakin, eikä sitä vaan ole tutkittu. Harvempi hoikka menee lääkäriin kun ei liho? ;)
Eikä nykypäivän tuomitsevan suhtautumisen takia varmaan moni ylipainoistaan kärsiväkään ihan eka lääkärin juttusille mene. Eikä takuulla heti tutkita josko oiskin muuta kuin laiskuus ja mässyttely kysees? :(

Tosin nykyään on suotavampaa olla hiukan läski. Helpompi elämä. Yritän kyllä kovasti päästä ns.hyväksyttyjen kirjoille. :D
 
pöhh
Mä olen aina ollut normaalipainoinen, mutta painoni lähtee tosi herkästi nousuun. Päivän tai kahden herkuttelulla saa helposti 1-2 kg lisää painoa ja sitten sitä saa viikon laihduttaa pois.

En tiedä onko mahalaukkuni venynyt niin suureksi vai mikä on kun minun täytyy syödä aika isoja annoksia että nälkä lähtee pois. Ja kun tulee nälkä, oikein sattuu mahaan ja täytyy heti syödä.

En ihmettele yhtään että ihmiset lihovat helposti, itsekin lihoisin jos en suunnilleen näkisi nälkää suurimman osan ajasta :(
 
"kkj"
Alkuperäinen kirjoittaja pöhh;28049056:
Mä olen aina ollut normaalipainoinen, mutta painoni lähtee tosi herkästi nousuun. Päivän tai kahden herkuttelulla saa helposti 1-2 kg lisää painoa ja sitten sitä saa viikon laihduttaa pois.

En tiedä onko mahalaukkuni venynyt niin suureksi vai mikä on kun minun täytyy syödä aika isoja annoksia että nälkä lähtee pois. Ja kun tulee nälkä, oikein sattuu mahaan ja täytyy heti syödä.

En ihmettele yhtään että ihmiset lihovat helposti, itsekin lihoisin jos en suunnilleen näkisi nälkää suurimman osan ajasta :(
toi 1-2kg painon heittely johtuu ihan puhtaasti nesteen kertymisestä..
 
[QUOTE="sindi";28049007]että kaikki muodottomat läskit syövät vain salaattia tai keittoa..... ketä luulevat hämäävänsä ? Kotona sitten varmaan ahtavat kaksin käsin kaikkea suuhunsa. Luulevat että kukaan ei tajua[/QUOTE]

No niin, kertokaa nyt, miksi lihavan pitäisi kertoa kaikki syömisensä työkavereille, naapureille, ystäville? Kaikkien mielestä se on vähintään noloa, että mässäilee ja on ylipainoinen. Pitäisikö tällaisen henkilön sitten vielä altistaa itsensä ties mille olemalla "rehellinen".

Jos Kyllikki on ylipainoinen ja syö työpaikkaruokalassa vain salaatin niin anna syödä. Luulisi, että parempi se kuin kermaperunat ja läskisoossi.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"vieras"
Niin ja sitten sanotaan koon syyksi "no ne geenit hei!!!"

Mutta niin valehtelee alipainoiseksikin hankkiutuneet. Ei oo epätavallista mennä kauppaan ostamaan kori täyteen mässyä ja mennä kotiin heittääkseen ne kaikki roskiin. Tai hehkuttaa sitä, miten kakku ja kermapasta on niiiiin hyvää, vaikka todellisuudessa sellasiin ei oo koskenu vuosiin eikä aio.
Tämä täyttä paskaa.
 
hööh
No niin, kertokaa nyt, miksi lihavan pitäisi kertoa kaikki syömisensä työkavereille, naapureille, ystäville? Kaikkien mielestä se on vähintään noloa, että mässäilee ja on ylipainoinen. Pitäisikö tällaisen henkilön sitten vielä altistaa itsensä ties mille olemalla "rehellinen".

Jos Kyllikki on ylipainoinen ja syö työpaikkaruokalassa vain salaatin niin anna syödä. Luulisi, että parempi se kuin kermaperunat ja läskisoossi.


kyllikin kannattaisi sitten pitää pää kiinni.. eikä selitellä lihavuuttaan jokaiselle vastaantulijalle
 
"vieras"
Mie en tiä miten se on valehtelua, ko ei kenenkään syömiset kuulu kellekkään toiselle. Jos ei kehtaa ostaa jotaki jonku toisen nähen, ei kai se oo valehtelua?

Mitähän minusta aatellaan, oon 156senttinen jotaki 50 kilonen laihuliinu ja ostan joka kerta kaupasta sipsejä karkkeja suklaata jäätelöä ihan mitä vaan lihottavvaa. Ja vieläpä toisinaan hävettää :D
156/50 ei todellakaan ole laihuliini.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hööh;28049087:
kyllikin kannattaisi sitten pitää pää kiinni.. eikä selitellä lihavuuttaan jokaiselle vastaantulijalle
Wau, tuolla asenteella saadaan ihmiset syömään terveellisesti ja liikkumaan!

Tai sitten ei. Ymmärrän hyvin, että jonkun tulee seliteltyä asiaa, joka ei ole yleisesti hyväksyttyä.
 

Yhteistyössä