""liian hyvät""

  • Viestiketjun aloittaja päiväunet
  • Ensimmäinen viesti
päiväunet
Miten muiden n 3kk ikäiset nukkuvat päiväunia? Meidän poika nukkuu 3-4 tuntia iltapäivällä ja tunnin aamupäivällä, mietin onko se liikaa.. Aamuyöstä nimittäin herätään jo viiden maissa ja sitten uni ei tulisi enää silmään, ei sitten millään. Mutta kun ei herättääkään saisi. Siis päiväunilta. Mikä neuvoksi?
 
ap
Nukahtaa illalla kahdeksan-yhdeksän maissa, ja uni tuntuu loppuvan viimeistään 05 aamulla.. Tänään aloitti päikkärit ennen kahta ja äsken herätin kun nukkui edelleen.
 
kurttu
no ei me ainakaan itse päätetä koska vauvan tekee mieli nukkua ja koska ei. Pitäisikö väkisin pitää hereillä??

Meilläkin 3kk poju menee klo 20-21 nukkuun, nytkin just nukahti. Jos herää yöllä niin herää kerran klo 4-5 ja nukkuu kahdeksaan asti. Jos ei herää yöllä (kuten tämä viikko on suurimmaksi osaksi mennyt) niin herää klo 6. Tämä rytmi sopii meille kaikille koska mies herää tuolloin töiden / koulun takia ja minä siinä samalla.
Päivisin ukko nukkuu vaihtelevasti, joskus 4h putkeen, joskus 1h pätkiä silloin tällöin joskus vaan 3h koko päivänä.
Tuskin on epänormaalia, eikä tämän ikäistä saa alkaa rytmittämään omien aikojen vuoksi kuitenkaan. Rytmit vaihtuu vielä monta kertaa, tuskin tuo kauan kestää.

 
Raisa
Meidän tyttö alkoi 2-kuisena (nyt 4kk) nukahtaa 20-21 aikaan illalla, ja nukkua n. 11-12 tuntia. Kuitenkin nukkuu päiväunia aamu- ja iltapäivällä 45 min ja keskellä päivää 2-3 tunnin unet. Olen monelta kuullut, että heidänkin vauvansa nukkuvat tuollaiset pitkät unet keskellä päivää.

Tosin tytöllä on myös viiden jälkeen kyllä hyvin kevyt uni, heräilee paljon ennen lopullista heräämistä kahdeksalta. Onnistuuko, jos et vaan reagoi ääntelyyn? Vai alkaako itkeä? Meillä tyttö nukahtaa yleensä uudelleen kyllä vielä, jos ei vastaa jutteluihin..
 
MFF
Meidän poika kohta 5 kk ja menee yöunille 19.30 - 20.00 ja herää AINA 5.00 paikkeilla (hyväntuulisen naureskelee sängyssä, mutta suuttuu, jos yrittää vielä väkisin nukuttaa)
 

Yhteistyössä