Liian nuori?

Itse en kuulu tänne palstalle oikeastaan kun en ole alle 20 v., mutta ajattelin vastailla kun muut eivät ole vielä ehtineet :) Kyllä monet selviää hyvin lasten kanssa vaikka saavat todella nuorena, sinä olet kuitenkin täysi-ikäinen ja vakisuhteessa. Mutta harkitse silti tarkkaan! Ajattele tosiaan sitä miten jaksat jos tulee ero yms. En sano tätä maalatakseni piruja seinille! Mutta on hyvä pohtia tuollaiset jo ennalta koska eroja vauva-aikana sattuu kyllä eivätkä ne kaikki tapahdu nuorille vaan missä iässä tahansa! En usko että olisit huono äiti, ainakin ymmärrät ajatella ja harkita selviäisitkö siitä, se ei ole heikkouden merkki vaan kypsää!
 
Nti A :n kanssa oon samoilla linjoilla tosta, että lapsi muuttaa elämää tosiaankin. Itse oon 19.v, sain poikani 10pv ennen kuin täytin 19. Mielestäni tärkeää on miettiä taloudellinen tilanne, ennen lapsen tuloa.. sillä se ei ole vain niin että lapsen synnyttää, lapsi tarvitsee myös vaatteita jne. Vakituinen parisuhdekkin on tottakai tärkeä ja jos miehesi haluaa myös lapsen, en usko hänen lähtevän pois.. Pienen lapsen kanssa on tietenkin suuri elämänmuutos tulossa, kun teitä ei olekkaan enää kaksi vaan kolme..
Itse neuvoisin sinua keksustelemaan miehesi kanssa asiasta, jos molemmat olette sitä mieltä, että teillä on taloudellisesti varaa lapseen, haluatte perustaa perhee, kasvattaa lasta.. niin miksi ei ? Muista se, että kukaan ei ole äiti syntyessää, siihen kasvetaan ! Ei sinusta huono äiti tulisi, olisit paras äiti lapsellesi ! :)
 
Taloudellinen tilanne juu on tietysti aika suuri asia mikä pitää ottaa huomioon...meilläkin mies on töissä mutta silti rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen koska hänellä ei ole mikään huippupalkka :) Mutta tärkeintä on että olemme onnellisia...keskustele mielellään poikaystävänkin kanssa ihan vakavasti esimerkiksi siitä että myös parisuhde muuttuu lapsen myötä...väistämättä siinä jää hetken ajaksi parisuhde vähemmälle, ite yritän sitten aina muistaa helliä omaa rakasta myös ettei tilanne ole kohta se että vauva on ainoa mikä meillä on yhteistä...mutta ei ole tarkoitus lannistaa, niinkuin miiamo92 sanoi niin äitiys tulee lapsen myötä, ei siihen kukaan ole valmis ennestään...tietoa, elämänkokemusta tietysti on myöhemmin ja se on aina hyvä asia mutta vasta lapsen ollessa maailmassa näkee millaista se tosiaan on :)
 
no se olisi kyllä viisasta että esimerkiksi säästäisitte rahaa "pahan päivän varalle" sillä aikaa kun siellä mieehs vanhempien luona asutte :) Onko teillä jotakin koulutusta/työpaikkaa ? Sillä se olisi ainakin tärkeää, että teillä olisi varma rahanlähde, ihan sitäkin ajatellen kun sitten asutte omassa kodissa ja hoidatte aivan kaikki laskut ja menot itse :) Elikkä tietenkin sitä rahapuolta pitää olla niin, että laskujen jälkeen jää rahaa myös elämiseen :)
 

Yhteistyössä