Liian vanhako?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti 36 v
  • Ensimmäinen viesti
Äiti 36 v
Täytän ihan loppuvuodesta 37 ja kolmas lapsemme syntyy elokuussa. Anopin mielestä, -sanoi sen ihan suoraan! Olen jo liian vanha tekemään lapsia. Esim. hänen kysyessä vointiani sanoin että eipä tässä paljon mitään kotitöitäkään tahdo onnistua tekemään, mm. selkä väsyy, ja keväällä oli supistelujakin. Siihenkin hän totesi että se nyt on selväkin kun vielä nuon vanhana alkaa lapsia tekemään.
Tiedän että tyyliin toisesta korvasta sisään toisesta ulos, mutta sattui se kuitenkin.....
 
Jos vaan mahdollista niin välttele anoppiasi ei kenenkään tarvi kuunnella tommosta skeidaa ja mitä sun ikään tulee synnyttäjänä, niin itse olen 35 ja kun odotin tätä kuopustani jouduin selkä vaivojen takia käymään lääkärissä ja totesin lääkärille että kun mulla on tota ikääkin ...niin lääkäri tokas et tänä päivänä 35-vuotias on nuorimmasta päästä :wave: Ja ajatuksessa on vielä yksi vaavi...Tsemppiä sulle ja mukavaa kesän odotusta :hug:
 
katjakris
höh,et sä mikään vanha ole..
itse täytän loppuvuodesta myös 36v!!!
ja kolmosen yritys on vasta tuuminta asteella,toivottavasti kesän jälkeen alkaa yritys kybällä..
 
hUUGO
36v. Hmmm alkaa demetia vaivata millon sitä ollaan sitten synnytty ??? Itse vuosimallia -67 ja 9 viikkonen kolmas lapsi tuossa sitterissa saa samaalla kyytiä. Minullakin selkävaivoja mutta luulin että se on iän myötä tulleiden liika kilojen ja liian ahtaan sänkyn syytä (mahtuu todellakin 5 ihmistä+ yksi katti samaan sänkyyn yötä viettämään). Mutta olen huomannut että kolmekin on välillä likaa = ).
Ei sitä enään jaksa samalla lailla kotitöitä eikä miehestään huolehtia kun kaksikymppisenä ikävä kyllä. Ehkä e on nykyään että laatu se ratkaisee. Enpä ole huomannut että mieskään olisi yhtä auliisti selkähierontaa tarjonnut kun 5 vuotta sitten....Pikkunen on kuitenkin ihana ja nauttikaamme heistä ei noista nurisioista. Jaksamista kyllä tämä viimeistä 20vuodn päästä helpottaa, vai ???
 
stiinaliisa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 17:07 Äiti 36 v kirjoitti:
Täytän ihan loppuvuodesta 37 ja kolmas lapsemme syntyy elokuussa. Anopin mielestä, -sanoi sen ihan suoraan! Olen jo liian vanha tekemään lapsia. Esim. hänen kysyessä vointiani sanoin että eipä tässä paljon mitään kotitöitäkään tahdo onnistua tekemään, mm. selkä väsyy, ja keväällä oli supistelujakin. Siihenkin hän totesi että se nyt on selväkin kun vielä nuon vanhana alkaa lapsia tekemään.
Tiedän että tyyliin toisesta korvasta sisään toisesta ulos, mutta sattui se kuitenkin.....
Täällä toinen samanmoinen =) Kolmonen syntyy syksyllä ja olen 36 v. Kyllähän se ikä tietenkin jossain tuntuu...
Ja kyllä sitä on ihmiset ennenkin "vanhoina" lapsia saaneet :D Ainakin lapset pitää nuorina...
 
kirsikka2
Et todellakaan oo liian vanha.Itse olen samanikäinen ja perheeseemme odotellaan elokuussa kolmatta ja se onko iltatähti jää arvoitukseksi vielä.Älä välitä mitä muut ajattelee sehän on sun ja miehesi asia ei muiden olkoot muut mitä mieltä huvittaa ja hauskaa kesän odotusta sulle! :flower: =)
 
HildaHulda
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 17:07 Äiti 36 v kirjoitti:
Esim. hänen kysyessä vointiani sanoin että eipä tässä paljon mitään kotitöitäkään tahdo onnistua tekemään, mm. selkä väsyy, ja keväällä oli supistelujakin. Siihenkin hän totesi että se nyt on selväkin kun vielä nuon vanhana alkaa lapsia tekemään.
:LOL: :LOL: Minä olin kuopusta odottaessa samassa jamassa about puolet raskaudesta - täytän kesällä 34 :D Eikä ole sanottu, ettenkö vielä ainakin kerran yritä hankkiutua raskaaksi....
 
äitykkä 38v
No joo! Tottahan se on että keho muuttuu, mutta mieli se on tärkeämpi siihen nähden, että jaksaako. Aina löytyy ihmisiä, joiden mielestä olet väärän ikäinen äidiksi ja toimit väärin. Itse tiedät totuuden parhaiten! t.kolmen lapsen äiti
 
Täytän syksyllä 37 . :D ja odota kuudetta vauvaa. Marraskuussa olis laskettuaika. Mun äiti vähän kakisteli mutta kyllä se siitä... :kieh: . En tunne olevani liian vanha ja jaksan tas paremmin hoitaa tulevaa kuopusta kun nykyinen lähtee elokuussa kouluun. Ajattelin kyllä tehdä vielä yhden kaveriksi..... :whistle:

 
Äitsyli-69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 20:52 HUUGO kirjoitti:
Joo tosi paha dementia kun ei näköjään osaa enään kirjoittakaan ....
Mitähän seuraavaksi ???
Eipä näytä ihan virheetöntä tekstiä tuottavan meidän vieraskaan...Jaa niin mitä kirjoitusvirheitä..? "enään" kirjoitetaan suomen kielellä "enää" ja "kirjoittakaan" varmaan tarkoitti siis "kirjoittaakaan"..??. Anna hei vähän armoa ja löysennä pipaa! :eek:

Joo, on mullekin huomauteltu meikäläisen "korkeasta" iästä, ihan jopa anopinkin taholta. Kun kerroin anopille että menen seerumiseulontaan (yli 35-vuotiaille äideille tarkoitettu) niin anoppipa tokaisi siihen että "sää oot vanha äiti!". Jestas miten mukava anoppi mulla, vai mitä?! Tuntuu että aina menee noi "anoppivalinnat" vähän poskelleen vaikka toisella kierroksella jo ollaan...
 
Olet juuri sopivan ikäinen, jos siltä itsestäsi tuntuu siltä.
Minä olin 32v. kun eka syntyi, tokan syntyessä olin 35v., kolmatta en edes haaveile, mutta jos haaveilisin sen aika tulisi vasta parin vuoden päästä. Joten.....
:flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 18:03 Ruu kirjoitti:
KYLLÄ OLET LIIAN VANHA!! Tosi kivaa on sit kun lapses on teini ja saa silmät päästään hävetä rupsahtanutta äitiään. Ei vanhusten kuulu saada vauvoja. Ei ne niitä jaksa hoitaa!!!
Pistäppä ikäs esille niin katotaan vähän tässä vanhusten kanssa...Sieltä sitä pikku hiljaa perässä tulet jos niin nuori oot kuin tekstis antaa ymmärtää....Kyllä tulee omat ylemmyydentunnot mieleen kun muistelee omia aatoksia nuorena plikkana... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja vanhaiskodissa tavataan.... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
yrttitarhurikatti
Eiköhän noi ole lähinnä henkilökohtasia mielipiteitä. Mä en aio tehdä lapsia 35 ikävuoden jälkeen, koska mielestäni alan olla silloin liian vanha. Mutta joku toinen taas tekee lapsia vielä yli nelikymppisenä, eikä tunne itseään liian vanhaksi. Tärkeintä on oma jaksaminen, ei muiden mielipiteet.
 
anne-68
Joo,mä sain kolmannen 36v,nyt olen 37.tunsin kyllä itseni suht vanhaksi synnyttäjäksi,mutten missään nimessä LIIAN vanhaksi,siinä on huisi ero.Ekan sain 20v,toisen 26v,joten kylhän tämä ikä suht "vanha"on..Mut ei siis siin mielessä kuin anoppisi puhuu!!Ja mikä mielenkiintoisinta:tämä ikä on ehdottomasti paras näistä mun synnytyksistä!Kuin myös pienen lapsen hoidossa,ehdottomasti!
 
Kun kerran tulet raskaaksi olet sopivassa iässä. Sain ensimmäiset lapseni 28 v, 29 v 42 v ja nyt 44v kauan odotettu iltatähti ilmoitti tulostaan.
Anoppisi on tahditon pösilö! Häntä ei kannata ottaa vakavasti.
 
Saimme kolmannen lapsen,kun olin 36 vuotta.Kukaan ei kommentoinut ainakaan ikäni takia mitenkään.Sitä paitsi itsestänikin tuntui mahtavalta saada lapsi juuri tässä iässä.En tiedä mikä siinä oikeastaan on,mutta nyt näistä vasta osaa todella nauttia.Nuorin täytti just vuoden,seuraava 3v ja vanhin 8v.Nauti täysillä raskaudesta ja lapsista,vaikka ei ehkä aina niin helppoa olekaan.Älä anna anoppisi tai kenenkään muunkaan lannistaa onneasi!olet juuri oikean ikäinen!
 
anne-68
Huomasitkos muuten KIELITAITOINEN (sinäkänn...),että HUGO tossa harjoitti itseironiaa...Korjasi itse omia virheitään siis...Eli muuten hyvä veto,meni vaan väärään osoitteeseen eikä itselläsikään tuo kielioppi ole niin hyvin hallussa..et jos tässä aletaan pilkkuja viilaamaan?!
 
mamma-69
et varmasti ole liian vanha lasten saantiin. oma äitini oli 38 kun minulle syntyi pikkusisko, eikä hän ole katunut päivääkään. Anoppi oli 45, kun teki vielä isännälle pikkusiskon, ja hyvin meni ja menee edelleen
 

Yhteistyössä