Liika lapsivesi; mitä tarkoittaa AFI34?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:15 sairaanhoitaja kirjoitti:
AFI34 on lääketieteellinen diagnoosinumero, joka tarkoittaa, että sinulla on paljon lapsivettä. Ei sen ihmeempää.
kiitti vaan yrityksestä, mutta mä en usko tähän vastaukseen. Edellisellä kerralla AFI oli 27! Tuskin samalla diagnoosilla on monta eri numeroa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Jos pystyt liikkumaan, ei se ole paljon. Itse en viimeisen puolentoista kuukauden aikana pystynyt makaamaan, istumaan tai kävelemään ja kylkiluista kuului "sproing!"-ääniä...

Epämiellyttävää ja lisää riskiä, että napanuora punoutuu tai kiertyy lapsen ympärille. Lapsi ei välttämättä pääse laskeutumaan alntioon, vaan jää kellumaan.

(Lapsivettä mitattiin synnytyssalissa 4 litraa kalvojen puhkaisun jälkeen, napanuora puonutunut puhelinjohdoksi ja kiireelliseen sektioon...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:33 JonseredLaLoca kirjoitti:
Jos pystyt liikkumaan, ei se ole paljon. Itse en viimeisen puolentoista kuukauden aikana pystynyt makaamaan, istumaan tai kävelemään ja kylkiluista kuului "sproing!"-ääniä...

Epämiellyttävää ja lisää riskiä, että napanuora punoutuu tai kiertyy lapsen ympärille. Lapsi ei välttämättä pääse laskeutumaan alntioon, vaan jää kellumaan.

(Lapsivettä mitattiin synnytyssalissa 4 litraa kalvojen puhkaisun jälkeen, napanuora puonutunut puhelinjohdoksi ja kiireelliseen sektioon...)
Mä oon syöny Panacodia kuukauden, kun kyljet on niin kipeet. Makuullaan ja istuallaan varsinkin. Eikä seistäkään jaksais koko ajan...
Niskaturvotusta muuten oli. Yli riskirajan.
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:40 odottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:33 JonseredLaLoca kirjoitti:
Jos pystyt liikkumaan, ei se ole paljon. Itse en viimeisen puolentoista kuukauden aikana pystynyt makaamaan, istumaan tai kävelemään ja kylkiluista kuului "sproing!"-ääniä...

Epämiellyttävää ja lisää riskiä, että napanuora punoutuu tai kiertyy lapsen ympärille. Lapsi ei välttämättä pääse laskeutumaan alntioon, vaan jää kellumaan.

(Lapsivettä mitattiin synnytyssalissa 4 litraa kalvojen puhkaisun jälkeen, napanuora puonutunut puhelinjohdoksi ja kiireelliseen sektioon...)
Mä oon syöny Panacodia kuukauden, kun kyljet on niin kipeet. Makuullaan ja istuallaan varsinkin. Eikä seistäkään jaksais koko ajan...
Niskaturvotusta muuten oli. Yli riskirajan.
Kurjaa...
Eikö keskussairaala tai yliopistollinen ota hoitaakseen? Luulisi, että lapsivettä voisi punkteerata ilman suuren suurta riskiä. Otetaanhan lapsivesipunktioita muutenkin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:45 JonseredLaLoca kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:40 odottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:33 JonseredLaLoca kirjoitti:
Jos pystyt liikkumaan, ei se ole paljon. Itse en viimeisen puolentoista kuukauden aikana pystynyt makaamaan, istumaan tai kävelemään ja kylkiluista kuului "sproing!"-ääniä...

Epämiellyttävää ja lisää riskiä, että napanuora punoutuu tai kiertyy lapsen ympärille. Lapsi ei välttämättä pääse laskeutumaan alntioon, vaan jää kellumaan.

(Lapsivettä mitattiin synnytyssalissa 4 litraa kalvojen puhkaisun jälkeen, napanuora puonutunut puhelinjohdoksi ja kiireelliseen sektioon...)
Mä oon syöny Panacodia kuukauden, kun kyljet on niin kipeet. Makuullaan ja istuallaan varsinkin. Eikä seistäkään jaksais koko ajan...
Niskaturvotusta muuten oli. Yli riskirajan.
Kurjaa...
Eikö keskussairaala tai yliopistollinen ota hoitaakseen? Luulisi, että lapsivettä voisi punkteerata ilman suuren suurta riskiä. Otetaanhan lapsivesipunktioita muutenkin...
Samaa tässä mietin, että luulisi pystyvän imemään liikoja pois, mutta voi tietty olla että määrä tulisi takaisin, en tiedä.
Kuitenkin kun viikkoja vasta noin vähän, niin luulisi että jotain voisi tehdä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:18 odottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:15 sairaanhoitaja kirjoitti:
AFI34 on lääketieteellinen diagnoosinumero, joka tarkoittaa, että sinulla on paljon lapsivettä. Ei sen ihmeempää.
kiitti vaan yrityksestä, mutta mä en usko tähän vastaukseen. Edellisellä kerralla AFI oli 27! Tuskin samalla diagnoosilla on monta eri numeroa.
Lisäänpä tähän, että diagnoosinumerolla 34 mulla olis valittavana aika mielenkiintoisia sairauksia, esim;
c34: keuhkoputken syöpä
E34. karsinoidioireyhtymä
F34: mielialan aaltoiluhäiriö
I34: läppärenkaan venymisestä aiheutunut hiippaläpän vuoto
T34: paleltumavamman aiheuttama pään alueen kudoskuolio
J34: nenän paise, furunkkeli tai karbunkkeli

Mä valitsen ton karbunkkelin, kuulostaa kovin hauskalta :LOL:

Vaikka se tuskin liittyy lapsiveden määrään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:05 odottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:18 odottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:15 sairaanhoitaja kirjoitti:
AFI34 on lääketieteellinen diagnoosinumero, joka tarkoittaa, että sinulla on paljon lapsivettä. Ei sen ihmeempää.
kiitti vaan yrityksestä, mutta mä en usko tähän vastaukseen. Edellisellä kerralla AFI oli 27! Tuskin samalla diagnoosilla on monta eri numeroa.
Lisäänpä tähän, että diagnoosinumerolla 34 mulla olis valittavana aika mielenkiintoisia sairauksia, esim;
c34: keuhkoputken syöpä
E34. karsinoidioireyhtymä
F34: mielialan aaltoiluhäiriö
I34: läppärenkaan venymisestä aiheutunut hiippaläpän vuoto
T34: paleltumavamman aiheuttama pään alueen kudoskuolio
J34: nenän paise, furunkkeli tai karbunkkeli

Mä valitsen ton karbunkkelin, kuulostaa kovin hauskalta :LOL:

Vaikka se tuskin liittyy lapsiveden määrään.
AFI on lyhennelmä englanninkielisistä sanoista. se tarkoittaa lapsivesi-indeksiä. normaaliarvo on väliltä 8-24. eli sinulla arvo on syystä tai toisesta suurentunut. arvo lasketaan mittaamalla koko kohdun alueelta lapsivesilätäköiden syvyys ultralla (cm). syvyydet lasketaan sitten yhteen ja siitä saadaan tuo AFI-arvo.

eli tuo 34 ei ole mikään diagnoosinumero.<br><br>
 

Yhteistyössä