Liikeiden vähentymisestä----> huolestuisitko?

Mulla viikkoja tänään 34+3 rakenneultran mukaan 35. Vauva ollut tosi hiljainen, vain muutama hipaisu koko päivänä. Äsken sit rauhoituin tuohon sohvalle kuuntelemaan, mitään ei kuulu, yritin hiukan herätellä, pieni hipaisu taas. Mitä tekisitte tilanteessani? Pitäiskö lähteä saunan jälkeen näytille, vai odottelenko huomiseen? Yritin päivemmällä herätellä suklaalla, mutta ei auttanut, tosin olin kaupungilla käymässä, mutta yleensä möyrii kyllä niin paljon, että tuntee kyllä kun herää, vaikka tekeekin esim kotihommia tai on liikenteessä.
 
Minä kävin viime yönä saman asian tiimoilta synnärillä (viikkoja 24+1). Eilisen vauva oli tosi hiljaa, illalla lopetti liikkumisen kokonaan. Kolmeen mennessä yöllä ei ollut liikkunut yhtään joten soitin ohjeita. Kuunneltiin sydänäänet (normaalisti kuului) ja koska lääkäri ei heti ehtinyt tulemaan niin jäätiin perhehuoneeseen odottelemaan josko vauva virkoaisi. Aamulla sitten ultrattiin ja vilkkaasti liikkui, mitään en vaan itse tuntenut. Mitään syytä ei löydetty miksi en liikkeitä tuntenut, vaikka vauva oikein virkeä.

Soita vaan sinne synnärille, totesin itsekin, että parempi ns "turha käynti" kuin kotona asian vatvominen :hug:
 
Kyllä mäkin tarkistuttaisin asian, jos se huolestuttaisi.
Edellisessä raskaudessa kävi joskus niin, että en ollut koko päivänä tuntenut liikkeitä (vaikka vilkas muuten olikin), mutta sitten illalla kuitenkin tuli ihan normaalit möyrimiset. Ehkä sitä ei vain päivällä ollut sitten huomannut just silloin kun vauva liikkui tms.
 
kesämasku 09 kävitkö tarkistuttaa, oliko kaikki hyvin? Itse mietin tuossa eilen samaa, oon jo tosin käynyt kerran pääsiäisen aikoihin saman asian tiimoilta, joten päätin sitten vielä odotella kun kuitenkin muutama liike tuntu. No tänään taas on vilkkaampaa ollut tuolla masussa, joten oli varmaan vaan eilen vähän hiljaisempi päivä. Mulla ei noi liikelaskennat juuri koskaan täyty, mut kun käytiin silloin synnärillä liikkui hyvin vaikkei mitään tuntunutkaan. Mulla istukka eessä ja vauva perätilassa, joten johtuu kai siitä osaks etten sitten niin hyvin tunne liikkeitä. Mutta aina voi käydä tarkistuttaa ja kannattaa jos siltä tuntuu, sen jälkeen voi ainakin hetken olla sitten rauhassa kun tietää et kaikki pitäs olla hyvin.
 

Yhteistyössä