Liikenteen keskinopeusvalvonta onkin vaarallista??

  • Viestiketjun aloittaja Heli-72
  • Ensimmäinen viesti
Heli-72
"Keskinopeuksien valvontakamerat toimivat infrapunasalamalla, joten autoilijat eivät havaitse kuvaamista." -YLE


Saksassa tehtyjen tutkimuksien mukaan infrapunasalama saattaa aiheuttaa epilepsia kohtauksen. Tunnetaan myös tapauksia joissa piilevänä ollut epilepsia on tullut esille infrapunasalaman lauetessa. Infrapunan on muutenkin jo 80-luvulla todettu olevann erittäin vaarallista silmille, koska se läpäisee silmän mutta silmän kirkkaan valon refleksit eivät toimi. Jos kameroissa on pulssitettuja IR-ledejä tai IR-laserdiodeja, niin tienkäyttäjien näkö saattaa olla vaarassa.

Ei ainakaan tämän mamman auto enään kulje moisilla teillä. Lapseini silmiä en uhraa. Ja ylinopeutta en ole ajanut kymmeneen vuoteen.
 
Heli-72
No tarvii vaan ajella niin ettei salamat räpsy ;)
Keskinopeusvalvonnassa siis jokainen auto kuvataan, kahdessa tai useammassa pisteessä. Tietokoneohjelma tunnistaa rekisterikilvistä autot toistaan ja laskee pisteiden välisen matkan keskinopeuden ja tätä verrataan sitten ko. alueen sallittuun nopeuteen. Näin minä sen olen käsittänyt..



Kuvauksessa käytetään infrapunasalamaa, jota ei siis näe. Tällä salamalla saattaa olla ihmisten terveydelle haitallisia ominaisuuksia. Infrapunasalamaa käytetään yleisesti metsästyksessä apuna.. Tarkkaillaan ruokintapaikkoja yms.
 
DI
[QUOTE="minä";21976437]Telkan kaukosäätimet on sitten kanssa varmaan vaarallisia ;)[/QUOTE]

Niiden taajuudet ja pulssitukset ovat aivan toista luokkaa. Epilepsia on melko vakava sairaus.. Tässä maassa kun ei voi enään sen sikarokotteen jälkeen luottaa siihen että viranomaiset tutkisivat asioita kovinkaan hyvin..
 

Yhteistyössä